ایسنا نوشت:

سعید ‌فیروز‌آبادی اثری تحقیقی درباره‌ آلمانی‌ها و شناخت ادبیات و هنر دوره‌ قاجار منتشر می‌کند.

 ‌فیروز‌آبادی این اثر را با عنوان «سهم آلمانی‌ها در شناخت هنر و ادب دوره‌ قاجار» نوشته است که از سوی انتشارات فرهنگستان هنر منتشر می‌شود.

 به گفته‌ نویسنده، این اثر با بررسی آثار خاور‌شناسان و محققان آلمانی به بررسی ادبیات و هنر در دوره‌ قاجار می‌پردازد. در این اثر، تقریبا 25 سفرنامه و بیش از 40 عنوان کتاب و ده‌ها مقاله‌ شرق‌شناسان از 300 سال پیش تا دوران معاصر بررسی شده است تا از رهگذر آن هم به بررسی وضعیت ادبیات وهنر در این دوره نگاهی شده باشد و هم این‌که سهم آلمانی‌ها در شناخت هنر دوره‌ قاجار روشن شود.

 سعید فیروزآبادی دکترى زبان و ادبیات آلمانى دارد و عضو هیأت‌علمى دانشگاه آزاد اسلامی و پژوهشگاه علوم انسانى است. تا کنون این ترجمه‌ها از او منتشر شده است: «این است انسان»، «دجال: تلاشی برای نقد مسیحیت»، «انسانی بسیار انسانی»، «فراسوی نیک و بد: درآمدی بر فلسفه‌ی آینده» نیچه، «نسل بر باد رفته: سیپر و پدرش» یوزف روت، «اعتراف من» تولستوی، «این است نیچه: تفسیری بر آثار نیچه» گونتر شولته، «اندیشه‌های زرین شیلر»، «اندیشه‌های زرین گوته»، «مرگ در دوردست» آنه ماری شوارتسنباخ و «رنج‌های ورتر جوان» گوته.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 93635

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =