مدت کوتاهی پس از انتشار خبر سرقت طراحی ونسان ونگوگ که بیش از یک میلیون دلار ارزش دارد در مجامع هنری نیومکزیکو، خود اثر کشف و ضبط شد.

به گزارش خبرآنلاین، پلیس اعلام کرد مردی که سال گذشته طراحی گرانبهای تابلو معروف «کافه شبانه» اثر ونگوگ را دزدیده این طراحی را به قیمت تنها 250 دلار فروخته و متواری شده است.

ماه گذشته مظنون این پرونده در ورمونت دیده شد و متهم به دو فقره سرقت، استفاده از کارت اعتباری جعلی و سکونت در خانه ای متروک در آندرهیل شد.

این مرد ادوارد لِیِرد 45 ساله است که به دلیل بدهی 50 هزار دلاری زندانی است. او روز پنجشنبه دستگیر شد و مشخص نیست وکیل دارد یا خیر یا اینکه برای محاکمه به نیومکزیکو منتقل می‌شود یا خیر.

پلیس معتقد است لیرد ماه مه سال 2009 طراحی ونگوگ که کار با زغال است از دیوار خانه‌ای در سانتافه به همراه چند ساعت رولکس و مقداری جواهر به سرقت برده، اما به نظر می‌رسد او از ارزش این طراحی که متعلق به سال 1888 است مطلع نبوده است. در این طراحی تصویر کافه‌ای تقریبا خالی را می‌بینیم که چند مشتری دور میزهایی نشسته‌اند و دیوارها قرمز هستند.

لوییس کارلوس، گروهبان پلیس شهر سانتافه گفت:«به نظر ما او از ارزش این طراحی آگاه نبوده است...اگر او متخصص هنر بود یا می‌دانست چه چیزی را سرقت کرده حتما متوجه می‌شد این اثر ونگوگ بیش از یک میلیون دلار ارزش دارد. راستش این گرانبهاترین اثری بود که به دنبالش بودیم و کشفش کردیم.»

زنی اهل آماریلو در تگزاس یک ماه پس از سرقت طراحی آن را در مغازه عتیقه‌فروشی دید و متوجه شد این اثر متعلق به ونگوگ است. پلیس به سرعت متوجه شد فروشنده اثر لیرد بوده است که آدرس ثابت ندارد و از محل سکونتش در نیومکزیکو نیز رفته است.

لیرد مدتی بعد متهم به دزدی در ترینیداد شد و حدود یک سال بعد در ورمونت دستگیر شد.

آسوشیتدپرس / 23 سپتامبر

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 95136

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =