۰ نفر
۱۷ مهر ۱۳۸۹ - ۰۵:۴۷

به دنبال به بن بست رسیدن مذاکرات مستقیم حکومت خودگردان فلسطین و رژیم صهیونیستی، اتحادیه عرب از تصمیم طرف فلسطینی برای خروج از این مذاکرات حمایت کرد

به دنبال به بن بست رسیدن مذاکرات مستقیم حکومت خودگردان فلسطین و رژیم صهیونیستی، اتحادیه عرب از تصمیم طرف فلسطینی برای خروج از این مذاکرات حمایت کرد. به گزارش گروه اخبار صوتی و تصویری ایرنا، پایگاه اینترنتی شبکه 'بی.بی.سی' با اعلام این خبر، افزود، وزیران خارجه کشورهای عضو اتحادیه عرب در نشست روز جمعه در لیبی اعلام کردند، مادامی که اسراییل ساخت و ساز شهرک ها را متوقف نکند، همچنان از تصمیم طرف فلسطینی برای خروج از مذاکرات حمایت خواهند کرد.
اتحادیه عرب همچنین به آمریکا به عنوان بانی مذاکرات مستقیم اسراییل با برخی گروه های فلسطینی یک ماه فرصت داد تا این مذاکرات را از بن بست خارج سازد.
این دور از مذاکرات که پس از دو سال وقفه، در ماه سپتامبر از سرگرفته شد، چندی پیش، پس از خودداری اسراییل از تمدید توقف احداث شهرک های مسکونی در مناطق اشغالی، مسکوت ماند.
'تل آویو' بدون توجه به خواسته جامعه جهانی در زمینه ادامه توقف شهرک سازی در مناطق اشغالی، حدود دو هفته پیش روند شهرک سازی را که به مدت 10 ماه متوقف کرده بود، از سر گرفت.
'محمود عباس'، رئیس حکومت خودگردان فلسطین، پیش از آغاز این مذاکرات هشدار داده بود که هرگونه از سرگیری فعالیت های شهرک سازی از سوی اسرائیل، موجب خروج حکومت خودگردان از مذاکرات خواهد شد.

کد خبر 98815

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =