تابستان امسال برای پانداهای سرخ تابستان خوب و امیدوارکننده‌ای است. در باغ‌وحش ملی اسمیت‌سونیان چهار توله پاندا به دنیا آمده‌‌اند که همگی ماده هستند. اما پاندای بزرگ همچنان بدون فرزند مانده است!

بهنوش خرم‌روز: پانداها موجودات دوست‌داشتنی هستند که خطر از دست دادن آن‌ها برای همیشه و رسیدن به مرز انقراض،‌ دوستداران طبیعت و این موجودات زیبا را نگران کرده است. در حالی که پانداهای بزرگ به تولیدمثل نادر در اسارت معروفند، اما خویشاوندان آن‌ها،‌ پانداهای سرخ،‌ در باغ‌وحش به خوبی بارور می‌شوند و صاحب فرزند می‌شوند.

به گزارش دیسکاوری، تابستان امسال برای پانداهای باغ‌وحش ملی اسمیت‌سونیان تابستان خیلی خوبی بوده و به آن‌ها چهار توله‌پاندای سرخ جدید اضافه شده است. بدین ترتیب تعداد کل پانداهایی که در این باغ‌وحش از سال 1962 متولد شده‌اند از 100 تا گذشت.

در حالی که باغ‌وحش تولد این توله‌های چشم‌براق را جشن گرفته،‌ اما از قفس می‌زیانگ، پاندای بزرگ باغ‌وحش خبرهای خوبی به گوش نمی‌رسد. مسئولین باغ‌وحش فکر می‌کردند می‌زیانگ باردار است،‌ اما آزمایش‌های هورمونی نشان داده‌اند که این طور نیست و پاندا بارداری کاذب داشته است. می‌زیانگ آخرین توله خود را در سال 2005 / 1384 به دنیا آورد.

پانداهای سرخ از نظر سازمان بین‌المللی حفاظت از محیط زیست در معرض خطر انقراض هستند. از این پانداها تنها 2500 عدد بالغ در دنیای وحش باقی مانده است. از آن‌جا که هر چهار بچه پاندای سرخ متولد شده ماده هستند، امیدی برای نجات پانداهای سرخ به شمار می‌روند.

پانداهای سرخ هم مانند پانداهای بزرگ ساکن منطقه هیمالیا و میانمار و بومی چین هستند. رنگ آن‌ها به استتار در محیط طبیعی زندگی‌شان کمک می‌کند. حتی خوراک آن‌ها هم به پانداهای بزرگ شبیه است. آن‌ها هم از بامبو تغذیه می‌کنند،‌ اما می‌توانند  گل‌ها،‌ تمشک‌ها و تخم پرندگان را هم بخورند.

53272

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۸
    1 0
    مگه اول این رنگین؟! چه باحال!
  • بدون نام IR ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۸
    1 0
    کاش منم کارگر این باغ وحش بودم