ولوو V40 نه‌تنها اولین خودروی جهان با کیسه هوا برای عابران پیاده است، بلکه از سیستم ایمنی شهری‌ پیشرویی بهره می‌برد که جنبه‌های متعدد ایمنی سرنشینان، عابران پیاده و خودروهای مجاور را در برگرفته است.

محبوبه عمیدی: در طراحی خودروی تازه ولوو که V40 نام دارد و برای اولین‌بار در نمایشگاه خودروی ژنو به نمایش در آمده، فناوری‌های پیشرو متعددی به کار گرفته شده‌اند که از میان آنها می‌توان به اولین کیسه هوای جهان برای حفظ جان عابران پیاده اشاره کرد. حسگرهای عابر پیاده این خودرو که روی سپر آن قرار دارند می‌توانند تماس فیزیکی میان عابر و خودرو را دریافت کرده و بلافاصله به سیستم‌های حفاظتی آن ارسال کنند تا کیسه هوایی که می‌تواند تقریبا یک‌سوم شیشه جلو و بخش‌های عمودی فریم نگهدارنده آن را بپوشاند، باز شود و آسیب‌های وارده به فرد را به حداقل برساند.

به گزارش گیزمگ، این خودرو که یکی از تازه‌های خانواده C30 است و پنج صندلی برای آن در نظر گرفته شده، سیستم‌های ایمنی متعددی برای حفظ جان عابرانی دارد که از خیابان رد می‌شوند. یکی دیگر از این سیستم‌ها که با فناوری تشخیص عابران پیاده یکپارچه شده، می‌تواند عابری را که در فاصله نزدیک از عرض خیابان عبور می‌کند، تشخیص دهد و در صورتی که راننده قادر به کنترل خودرو و ترمز به‌موقع نباشد، به شکل خودکار ترمزهای خودرو را به کار بیندازد.

این خودرو که از فناوری به‌روز شده ایمنی شهری یاCity Safety بهره می‌برد به فناوری کمکی برای حفظ حرکت بین خطوط، فناوری خودکار دریافت اطلاعات تابلوهای جاده‌ای برای حداکثر سرعت یا موارد مشابه، نور بالای فعال و سیستم هوشمند کمکی پارک خودرو که همزمان بر حرکت خودروهای اطراف نظارت می‌کند، مجهز است.

اولین چیزی که در طراحی فضای داخلی V40 خودنمایی می‌کند، سقف پانورامای خودرو است که از شیشه جلو آغاز شده و تا فضای پشت صندلی‌های عقب ادامه دارد. در روشنایی داخلی خودرو از تکنیک‌های نورپردازی صحنه الهام گرفته شده و طرح آینه عقب آن که فاقد فریم است از طراحی تلفن‌های هوشمند جدید اقتباس شده است.

در طراحی شاسی خودرو تلاش شده بدنه‌ای چابک و قدرتمند طراحی شود که با نقطه ثقل پایین و استحکامی که دارد در حالی که آرامش راننده را هنگام حرکت در جاده‌ها به هم نمی‌زند به سرعت بتواند در شرایط گوناگون عکس‌العمل نشان بدهد. این خودرو شاسی اسپرت و داینامیک دارد که ارتفاع شاسی اسپرت آن نسبت به شاسی داینامیک 10 میلی‌متر کوتاه‌تر است.

این خودروی جدید مجموعه کاملی از ابزارهای گرافیکی را در دسترس قرار می‌دهد. استفاده از کریستال‌های فعال ترانزیستور لایه‌نازک یا TFT در V40 به راننده اجازه می‌دهد بین طرح‌های الگانس، اکو و پرفورمنس یکی را انتخاب کند.

53273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 23
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهدی IR ۲۱:۱۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۹
    40 0
    وای خیلی محشر بود! ذهن آدمو وادار به خلاقیت میکنه! مرسی خبر آنلاین جون
    • علي شيرازي IR ۰۱:۲۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۰
      22 0
      آفرين بهشون ...اين فناوري ها رو ببينيم و سعي كنيم ما هم مثل اونا باشيم نه اينكه ازشون ايراد بگيريم
    • قابل توجه مسئولین IR ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۰
      20 0
      تو را به خدا نگاه کنید. واقعا توسعه یافتگی و فرهیختگی را. در کشوری که انحصار و محدودیت برای خریدار وجود ندارد و میتواند از ماشین آمریکایی گرفته تا کره ای و ژاپنی و آلمانی وفرانسوی را بدون هیچ محدودیت و یا تعرفه ای بخرد. از طرفی ولوو این خودروساز پیشرو با اینکه دچار مشکلات مالی شد و قرار است به هند یا چین واگذار شود ولی کسی حرف از بالا بردن تعرفه و اینجور چیزها نزد. زیرا مدیران و مسئولان تیز هوش و با لیاقت کشور سوئد میدانند نتیجه انحصار و تعرفه بالا، به وجود آمدن یک کارتل فرصت طلب مانند ...است که فقط در طول 1 سال 500 هزار خودرو قراضه ....با تکنولوژی 30 سال پیش تولید کند و هزینه های ناشی از قطع عضو و جراحت ها به کشور ضرر بیشتری بزند.
  • نواب IR ۲۱:۲۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۹
    26 0
    بسیار زیباست. حتی فکر اینکه باهاش رانندگی کنم را هم نمی تونم تصور کنم! خدایا تا کی ی ی ی!؟
  • بدون نام IR ۲۱:۵۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۹
    29 7
    پراید!!!!!!!!!!!!!!!!
  • حامد DE ۲۲:۰۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۹
    29 3
    خیلی عالیه ولی به درد تهران نمیخوره چون همش اتوماتیک ترمز میکنه!!
  • بدون نام IR ۲۲:۱۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۹
    2 43
    اینها یک مشت ابله هستند! ... برای عابرهای پیدا کیسه هوا تعبیه میکنند!
  • ehsan US ۲۲:۵۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۹
    18 4
    فکر کنم بشه از این تکنولوژی برای سمند هم استفاده کرد..!
  • بدون نام NO ۲۳:۲۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۹
    2 42
    ما تو نروژیم میخریم دلتون بسوزه :دی
    • بدون نام IR ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۰
      14 16
      ببر تو اون آب و هوای بد یخزده و مرگ افزای زیر ابرهای بغض آلود و کنار مردمان دل مرده که حتی جواب سلام آدم رو هم نمی دهند بران و بران و بران و بران تا دل خودت هم خنک بشه. بالاخره آدم با اسب هم در آب و هوای بهشتی ایران رانندگی کنه خیلی شرافتمندانه تر از رانندگی در سرزمین های یخزده مرده است.
    • بدون نام NO ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
      17 7
      جووننروژ شادترین کشور دنیاست، باور نداری رجوع کن به آمار ها سازمان های بین المللی، چون هیچکس اینجا فقیر نیست ، کشور وقتی افسرده میشه که بعضی ها ۳۰۰۰ میلیارد داشته باشن و بعضی ها شب عید شرمنده خانواده، خبر آنلاین خواهش میکنم منتشر کن.
    • بدون نام IR ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۲
      9 9
      رجوع کردم و دیدم که آمار خودکشی بالایی هم دارد. کشور ثروتمند و در عین حال تنبلی هم هست به دلیل نفت. بعد؛ اگر مردمش شاداب هستند (که نمی دانم جواب سلام را چرا نمی دهند) لااقل شما چرا برای ما پز می دهی؟ ثروت اگر خوشبختی و شادی می آوره که لااقل باید به آدم ظرفیت و نوع دوستی اعطا کنه نه خودبزرگ بینی و نگاه از بالا به پایین. حالا اونجا گاز بده و به ما پز بده...
    • بدون نام NO ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۲
      14 3
      دوست عزیز من اون رو به‌‌‌ عنوان شوخی‌ گفتم، من اینجا دانشجو هستم و پول خرید این ماشین رو هم ندارم، اما نروژیها مردمانی بسیار مودب هستند، جواب سلام هم میدهند، اینجا همه با هم برابر هستند، نه‌ تحصیلات نه‌ پول‌ شان اجتماعی را بالا نمیبرد، کاش ایران هم همینطور بود.
  • بدون نام IR ۲۳:۳۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۹
    24 1
    به به! فردا روز میبینی کارتون خوابه خودشو کوبیده به ماشین تو کوچه راحت رو تشک جدیدش خوابیده!
  • بدون نام IR ۰۰:۱۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۰
    7 0
    این ایربگ برای عابر چیز تازه ای نیست. چهار پنج سال پیش همین شرکت ولوو این ایده را داد و قرار بود زودتر از اینها استفاده کنه
  • بدون نام IR ۰۰:۱۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۰
    20 0
    سنسور پارک این ماشین تا شعاع ۶ تا ۸ متری پوشش می ده که اتفاقا سریع هم هشدار می ده. دیروز رفتم روی ۲۰۶ سنسور بذارم. طفلکی حداکثر ۱ متر و ۴۰ سانت نشون می ده. اونم۱۰ تا ۱۵ ثانیه دیرتر. آرم آپکو هم روش بود. مال خود ایران خودرو. بیشتر از این نمیشه انتظار داشت. اما اونا چی سوار میشنُ ما چی.
  • بدون نام IR ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۰
    21 0
    به درد ما نمی خوره چون اگه بیاد تو ایران قاطی می کنه حسابی هم قاطی می کنه. از نامشخص بودن خطوط تا حرکت میلی متری خودروها از کنار هم و تا عبور چپ و راست موتور سوران و ویراژ ماشین ها لایی کش و تا کوچه خیابان های تنگ و پارک دوبله و سوبله و تا عابرانی که از لای درز ماشین ها رد می شوند تا خود را به آن طرف خیابان برسانند و تا عبور تند و سریع عابرانی که از عرض بزرگراه ها می گذرند و تا چراغ های راهنمای یک خط در میان خراب و تابلوهای ناخوانا و ... بیچاره ماشین حتم بدان کپ می کنه و در جا زمین گیر میشه
  • اسی IR ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۰
    8 0
    ... ما که هنوز تو خودروهای ساخت داخل تو کیسه هوای رانندش موندیم حالا چه برسه به بقیش. البته این تکنولوزی بدرد کشور ما نمیخوره چون که تا راه میوفته میزنه رو ترمز یا کیسه عابرش عمل میکنه.
  • بدون نام IR ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
    2 4
    اولين ماشين من يك ولوو مدل 1369 ميلادي بود و تا حالا هيچ ماشيني كه ديدم به پاي ولوو نميرسه اگه كسي ولوو داره و تميزه و ميخواد بفروشه به اين ايميل ارسال كنه
    • 111 IR ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۲
      6 0
      داداش یعنی ولوو 600 و خورده ای سال پیش ماشین داشت!!!!!! D: منظور شمسیه دیگه؟؟؟ راستی ایمیل هم نگذاشتی برا خریدارات!!! دم ولوو هم گرم!
    • saeid IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۱
      1 2
      داداش ولوو ماشین خوبیه اما فراموش نکن مرسدس بنز همیشه سرور اتوموبیل های زمان خود بوده. بای بای
  • بدون نام IR ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۲
    11 3
    باسلام يه مطلب جالب در مورد سيستمهاي ايمني ولو خوندم كه به همه دوستان توصيه ميكنم يه سري بزنند. ...
  • بی نام A1 ۰۵:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۲
    0 0
    اینها همه در حد ایده اند تجاری این نخبه ها فکر میکنن دنیا را میتونن بهشت کنن ولی در عمل بدترش میکنن . هر ایده ماخولیایی را میخوان تجاری کنن ادمم زیاد درس بهونه خل میشه . ضربه باعث پرتاب میشه باید جلوی پرتاب را بگیرن که نمیتونن