مایکروسافت در E3 یا نمایشگاه سرگرمی‌های الکترونیکی امسال اعلام کرد که کنسول بازی ایکس‌باکس 360 این شرکت پرفروش‌ترین کنسول در جهان بوده و به خوبی توانسته رقبای خود یعنی پلی‌استیشن 3 سونی و Wii نینتندو را پشت سر بگذارد.

نسترن صائبی: دون ماتریک، رییس بخش کسب‌وکار سرگرمی تعاملی مایکروسافت در مراسم سخنرانی‌اش در این نمایشگاه گفت که غول نرم‌افزاری دنیا تا سال آینده هیچ برنامه‌ای برای معرفی نسل جدید ایکس‌باکس خود ندارد. او افزود که امسال، بهترین سال برای صاحبان ایکس‌باکس خواهد بود. مایکروسافت در این نمایشگاه نشان داد که ویژگی‌های جدیدی را به کنترلر حرکتی‌اش یعنی کینکت اضافه کرده تا فروش آن را افزایش دهد. این شرکت همچنین خبر داد که فرمان‌های صوتی را به بازی‌های محبوبی چون Madden 13 و فیفا 13 افزوده تا کاربران با دستورات ساده بازی کنند. فیل اسپندر، معاون رییس استودیوهای مایکروسافت هم با اشاره به اینکه امسال بزرگ‌ترین سال برای بازی‌های ایکس‌باکسی است، گفت: سال گذشته، بیش از 200 میلیون فیلم، برنامه‌های تلویزیونی و ویدیوی جدید را به Xbox Live اضافه کردیم، ولی امسال قصد داریم محتوای این سرویس آنلاین دو برابر کنیم.
مایکروسافت در ادامه این برنامه، «سرویس موسیقی ایکس‌باکس» خود را برای کنسول بازی ایکس‌باکس 360 و پلات‌فورم‌های ویندوز فون و ویندوز 8 معرفی کرد. جزییات زیادی در مورد این سرویس گفته نشد، اما یوسف مهدی، مدیر ارشد گروه کسب‌وکار مربوط به مخاطبان آنلاین گفت که محتوای موسیقی این سرویس قرار است تا بیش از 30 میلیون آهنگ افزایش یابد.


اسمارت گلس
مایکروسافت در نمایشگاه E3 امسال، محصول جدیدی را رونمایی کرد که SmartGlass نام دارد. این فناوری روی ابزارهای دستی مثل گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها و همچنین ابزار کنترل ایکس‌باکس نصب می‌شود و به عنوان صفحه نمایش ثانوی اطلاعات غنی را به نمایش می‌گذارد. مارک ویتن، مدیر ایکس‌باکس لایو گفت که این فناوری با تلفن‌های هوشمند و تبلت‌های مبتنی بر ویندوز 8 کار می‌کند. او افزود: اسمارت گلس در آینده با آیفون، آی‌پد و ابزارهای مبتنی بر آندرویید هم سازگار خواهد شد. این فناوری در پایان سال میلادی جاری و زمانی که مرورگر وب اینترنت اکسپلورر مایکروسافت به ایکس‌باکس 360 اضافه می‌شود، عرضه خواهد شد. ویتن برای اینکه نشان دهد این فناوری چگونه محتوای تکمیلی را از طریق یک نمایشگر ثانوی نمایش می‌دهد، اپیزودی از بازی Thrones را نشان داد که به صورت استریم روی کنسول ایکس‌باکس اجرا می‌شد و همزمان اطلاعات تکمیلی آن روی یک تبلت به نمایش درمی‌آمد. به طور مثال، مکان شخصیت جان اسنو در این بازی روی یک نقشه تعاملی روی صفحه نمایش تبلت به نمایش درآمد. در دموی Halo 4 هم اطلاعات مسیر بازی به صورت اطلاعات اضافی روی تبلت نمایش داده شد. در دموی این بازی پاپ‌آپ‌های (گزینه‌هایی که به یکباره ظاهر می‌شوند) درخواست دوستی روی تبلت ظاهر می‌شدند که نشان می‌داد اسمارت‌گلس به غیر از محتوای خاص بازی با داشبورد ایکس‌باکس هم تعامل برقرار می‌کند. ویتمن در مورد اسمارت‌گلس گفت: این فناوری بهترین کنترل از راه دور دنیا است. او افزود: مایکروسافت عمدا عرضه مرورگر وب برای ایکس‌باکس را به تاخیر انداخته، چون کنترلرهای بازی هنوز برای این کار ابزارهای ورودی خوبی ندارند. مایکروسافت با عرضه این ابزار احساس می‌کند که ایکس‌باکس برای نسخه‌ای از اینترنت اکسپلورر آماده است که هم از طریق دستورات صوتی کینکت قابل کنترل است و هم با استفاده از صفحه نمایش لمسی ابزار ثانوی کاربر.

gizmag.com
2121

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۹:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
    38 3
    یعنی میشه روزی ایرانی ها هم با اینترنت درست درمون و فارغ از تحریم ها و ... از سرویس هایی مثل X.Live استفاده کنن ؟!
    • بدون نام IR ۰۲:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۸
      33 2
      احتمالا این کسی که به نظر ایشون منفی داده کلا مخالف پیشرفت و تکنولوژیه !