در این گزارش تصویری، بهترین عکس‌های علمی چند روز اخیر را به انتخاب سایت پاپ‌ساینس با هم مرور می‌کنیم: از شفق قطبی و بزرگ‌ترین تمساح دنیا گرفته، تا تظاهرات هسته‌ای در ژاپن و تصاویر آتش‌بازی در آمریکا.

شفق قطبی: عکاس این تصویر، براد گلدپینت، این شفق شمالی زیبا را بر فراز دریاچه کریتر در اورگان آمریکا ثبت کرده است. برای مشاهده تصاویر بیشتر از شفق قطبی اینجا کلیک کنید.
 

بزرگ‌ترین تمساح دنیا: این کروکودیل -که سال گذشته در فیلیپین شکار شد- رسما بزرگ‌ترین کروکودیل دنیاست و بیش از 6.5 متر طول دارد. با توجه به اینکه گمان می‌شود این حیوان دو نفر را کشته باشد، بی‌جا نیست که مردم تا این حد برای بستن آن به ارابه هیجان دارند.
 

ناگهان همه با هم: در مراسم آتش‌بازی امسال سان دیه‌گو همه چیز دقیقا طبق برنامه پیش نرفت. تمام آتش‌بازی‌ها هم‌زمان منفجر شدند که منجر به این انفجار عظیم از نور و صدا شد.
 

اعتراضات هسته‌ای: از آنجایی‌که قرار است ژاپن نیروگاه‌های هسته‌ای خود را مجددا راه‌اندازی کند، تظاهرکنندگان در خیابان‌ها به راه افتاده‌اند تا مخالفت خود را با این موضوع نشان دهند. با توجه به اینکه طبق گزارشی که اخیرا منتشر شده است، عامل اصلی ذوب شدن جزئی راکتور فوکوشیما اشتباه دولت و رگولاتوری هسته‌ای ژاپن بود؛ نگرانی این مردم کاملا قابل درک است.
 

درختان نور: این نمای زیبا مربوط به نمایشگاه باغ سنگاپوراست، نمایشی خیره کننده از رنگ و نور که دل هر بیننده‌ای را می‌رباید.
 

کمپ المپیک: بر خلاف عقیده بعضی‌ها، مسابقات دومیدانی جزو سخت‌ترین رقابت‌های المپیک به شمار می‌رود. تصویر بالا مربوط به کمپ شرکت نایک در اورگان است؛ کمپی که ساخت آن 8 ماه به طول انجامید و شامل یک تونل باد صد متری، رقابت‌های شانه به شانه بر روی تردمیل و تعداد زیادی نمایشگر ال.ای.دی است. اطلاعات بیشتر در این باره را اینجا بخوانید.
 

شکارچی میگو: این نمای زیبا از سحابی پراون (Prawn Nebula) توسط عکاس نجومی، دیتر ویلاش تهیه شده است. این سحابی که در دم صورت فلکی عقرب قرار واقع شده است، حدود 6 هزار سال نوری از زمین فاصله دارد. برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.
 

در همین حوالی: شاید در نگاه اول به نظر رسد که این عکس مربوط به یک ستاره دوردست یا یک جسم آسمانی دیگر است؛ اما به هیچ وجه چنین نیست. در واقع، این عکس نخستین تصویر تهیه شده از سایه یک اتم منفرد است. برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.
 

شلیک به ماه: این عکس نیز یکی دیگر از آتش‌بازی‌های مراسم روز استقلال آمریکا (4 جولای) را به تصویر می‌کشد که در شهر کانزاس برگزار شده است. رد آتش‌بازی در آسمان و حضور هم‌زمان ماه جلوه خاصی به این عکس بخشیده است.
 

مکه دیجیتال: نمازگزارن برای اینکه اطمینان از اینکه هنگام خواندن نماز دقیقا رو به قبله ایستاده‌اند، معمولا از یک قطب‌نمای خاص به نام قبله‎نما استفاده می‌کنند. با توجه به اینکه مسلمانان روزی پنج بار نماز می‌گزارند، این ایده مطرح شده که یک قطب‌نمای دیجیتال و گروهی از لامپ‌های ال.ای.دی را درون سجاده جاسازی کرد تا زمانی‌که سجاده در راستای صحیح قرار می‌گیرد، سجاده روشن شود. طراح این ایده هم اکنون در جستجوی سرمایه‌گذار برای طرح خود است. اطلاعات بیشتر در این باره را اینجا بخوانید.
 

منبع: پاپ‌ساینس – ترجمه: محمود حاج‌زمان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
    11 0
    بعله! همه جای دنیا می خواهند راکتورهای هسته ای برچیده شود. همه جای دنیا تلاش می شود برای سرگرمی مردم انواع کارهای جذاب انجام شود.