آخرین آمار قربانیان زلزله آذربایجان 306 کشته و 5000 مصدوم اعلام شده است.

 15 پس لرزه اهر و ورزقان را لرزاند 
15 پس لرزه شهرستان های اهر و ورزقان را از ساعات اولیه امروز تاساعت 9 و 19 دقیقه لرزانده است. بزرگترین این پس لرزه ها با قدرت 4/3 ریشتر در عمق 20 کیلومتری ساعت 7 و 37 دقیقه و 51 ثانیه شهرستان ورزقان رخ داد. روز گذشته بالغ بر 50 پس لرزه در منطقه اهر و ورزقان به ثبت رسید.

همچنین زمین لرزه ای به بزرگی 5 / 3 درمقیاس امواج درونی (ریشتر)ساعت 9 و 58 دقیقه و 12 ثانیه صبح امروز سه شنبه ' ورزقان ' آذربایجان شرقی را لرزاند. شبکه های لرزه نگاری وابسته به این مرکز دیگر مشخصات این زمین لرزه را عرض شمالی 45 /38 درجه و طول شرقی 80 /46 درجه ثبت کرده اند.


تأیید آمار 253 نفره جان باختگان زلزله/ برخورد با مدیران کم کار
معاون اول رئیس جمهور با تأیید آمار 253 نفری جان باختگان زلزله روز شنبه، گفت: هیئت دولت به استاندار آذربایجان شرقی اختیار داده با مدیران کم کار در امر امدادرسانی به زلزله زدگان برخورد شود.

محمدرضا رحیمی بامداد سه شنبه در حاشیه جلسه کارگروه مربوط به مناطق زلزله‌زده که در محل استانداری آذربایجان‌شرقی تشکیل شده بود گفت: دولت تمام تلاش خود را بکار بسته و ادامه خواهد داد ولی مردم نیز باید یاری رسان ما در امر امدادرسانی و اسکان زلزله‌زدگان باشند.

رحیمی با اشاره به قبول کمک های انسان دوستانه خارجی گفت: کشور ما در موقعیت های مختلف به کمک حادثه دیدگان سایر کشورها شتافته و اکنون در این شرایط آماده دریافت کمک های کشورهای مختلف به زلزله زدگان آذربایجان شرقی هستیم و کمک آنها را قبول می کنیم. رحیمی در ادامه افزود: با اختیاری که هیئت دولت به استاندار آذربایجان شرقی داده می توانند با مدیران کم کار در بحث امداد رسانی به زلزله زدگان برخورد کنند.
معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اینکه ما در کنار مردم هستیم و دردهای آنها را احساس می کنیم، از مدیریتهایی که زیر کولر گازی انجام می شوند انتقاد کرد و افزود: طی روزهای آینده به سرعت مشکلات حل شده و نیازهای اسکان و معیشتی زلزله زده ها برطرف خواهد شد. تمام تلاش بر این است تا قبل از سرما مسئله اسکان زلزله زدگان خاتمه یابد.رحیمی در پاسخ به سوالی، آمار استاندار آذربایجان شرقی در خصوص تلفات جانی زلزله اخیر را تأیید کرد.

وزیر بهداشت در مجلس شورای اسلامی تعداد جان‌باختگان زلزله آذربایجان شرقی را 306 نفر و استاندار آذربایجان شرقی تعداد جان باختگان این زلزله را 253 نفر اعلام کرده است.

رحیمی اظهار داشت: همچنین هلال احمر موظف شد چادرهای مورد نیاز زلزله زدگان را در اختیار آنان قرار دهد و به امور خانم های باردار نیز رسیدگی کند. رحیمی با بیان این که برخی ها در این روزها از فرصت استفاده کرده و اجناس را با قیمت دو برابر به مردم می فزوشند، تصریح کرد: استاندار آذربایجان شرقی موظف به برخورد با عوامل و پدیده گران فروشی و اخلال در بازار است.

او گفت: در این زلزله برخی بیمارستان های نوساز نیز آسیب دیده است که وزیر بهداشت و معاون برنامه ریزی رییس جمهوری موظف شدند در این زمینه بررسی های لازم را انجام و پیمانکاران را به دادگاه معرفی کنند. با نظر وزیر جهاد کشاورزی، رییس جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی مسوولیت بررسی خسارت های وارده به دامداران در زلزله اخیر را بر عهده گرفت تا حمایت های لازم از این دامداران صورت گیرد.

معاون اول رییس جمهوری گفت: همچنین مصوب شد وام های کشاورزان و دامدارانی که در جریان زلزله آسیب دیده اند به مدت یک سال عقب بیفتد و سود این یک سال وام ها نیز توسط دولت پرداخت خواهد شد.

وی اظهار داشت: اگر مشکلی در حین بررسی و حمایت از زلزله زدگان پیش آمد کارگروه ویژه رسیدگی به امور زلزله زدگان ، آماده است تا نیازمندی ها را به تصویب برساند. بانک مسکن از فردا موظف است وام بازسازی را پرداخت کند. وی ادامه داد: برای جمع آوری کمک های مردمی در سازمان صنعت یک حسابی بازمی شود که شماره آن را اعلام خواهیم کرد و از مردم می خواهیم کمک های خود را به این شماره حساب پرداخت کنند.

معاون اول رییس جمهوری در ادامه ضمن تسلیت به خانواده مصیبت دیده و داغدار زلزله زدگان استان آذربایجان شرقی گفت: مردم آذربایجان شرقی در انقلاب اسلامی ، دفاع مقدس و مدیریت کشور همیشه نقش اساسی داشته اند.


تخریب 12 هزار خانه در مناطق زلزله‌زده آذربایجان شرقی
استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: 12 هزار واحد مسکونی در اثر زلزله در مناطق استان بین 20 تا 100 درصد تخریب شده‌اند.
احمد علیرضابیگی در حاشیه بازدید از مناطق روستاهای زلزله‌زده هریس به ایسنا گفت: برای بازسازی و احداث دوباره این واحدهای مسکونی باید کانون‌های مناسب حتی برای استقرار دوباره روستاها شناسایی شود. وی رسیدن به اسکان پایدار را زمان بر اعلام کرد و گفت: قبل از اسکان پایدار آسیب دیدگان اکنون باید به فکر اسکان اضطراری و در مرحله بعد برای اسکان موقت و سپس اسکان پایدار گام برداشت.
بیگی سه ماه زمان برای اسکان اضطراری پیش‌بینی کرد و گفت: با توجه به فاصله زمانی دو ماه تا بارندگی باید اهتمام خود را برای تسرعی بخشیدن به این زمان بکار گیریم.
استاندار آذربایجان‌شرقی با ارزیابی موفق از عملیات اسکان اضطراری گفت: چادرهای مورد نیاز بین زلزله‌زدگان توزیع شده و در حال حاضر نیز کنترل دوباره، نیازسنجی و شناسایی کمبودها در حال انجام است. وی از حضور معاون اول رئیس جمهور و وزرای اقتصادی دولت در منطقه خبر داد و گفت: سعی می‌شود با برآورد خسارت خط اعتباری لازم برای آغاز اقدامات بازسازی از طریق این وزرا تامین شود.

استاندار آذربایجان‌شرقی از مصوبه هیئت دولت برای ساخت 20 هزار واحد مسکونی ایمن در مناطق زلزله زده خبر داده و خواستار انجام امور کارشناسی برای استفاده بهینه از این فرصت بدست آمده شده بود.

 

1200 واحد خون به مناطق زلزله ارسال شد
مصطفی پریدار معاون توسعه و مدیریت نیروی انسانی سازمان انتقال خون کشور از ارسال هزار و 200 واحد خون از استان تهران و استانهای اطراف به مناطق زلزله زده خبر داد.

برپایی 3 مهدکودک موقت در مناطق زلزله‌زده
معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: در سه منطقه «هریس»، «ورزقان»، «اهر» سه مهد کودک موقت در چادر ایجاد شده است تا از طریق برنامه‌ها، بهداشت روانی کودکان حفظ و استرس و اضطراب از آنها دور شود.

محمد نفریه به ایسنا گفت: تیم‌های سازمان بهزیستی در سطح سه منطقه ورزقان، هریس و اهر حضور داشته و در حال رصد ایتام بازمانده هستند و این کودکان را ثبت‌نام می‌کنند. وی افزود: در حال حاضر کودکان رصد شده در کنار خانواده‌های اقوام درجه یک خود حضور دارند تا در نهایت روند قانونی برای پوشش آنها طی شود.

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در ادامه گفت: بدین ترتیب کودکان یا در کنار اقوام خود نگهداری و یا به مراکز شبانه‌روزی سازمان بهزیستی معرفی می‌شوند. تعداد ایتام رصد شده تاکنون به 10 نفر می‌رسد، اما همچنان مددکاران سازمان بهزیستی مشغول انجام این کار هستند.

 

رئیس مجلس به مناطق زلزله زده سفر می‌کند
علی لاریجانی، امروز (سه شنبه 24 مرداد) به مناطق زلزله‌زده استان‌های غربی کشور سفر می‌کند. به گزارش ایسنا، رئیس مجلس شورای اسلامی برای بازدید از مناطق آسیب دیده در زلزله اخیر و دیدار با مردم استان‌های شمال غربی کشور، امروز به مناطق زلزله زده سفر می‌کند. نمایندگان استان آذربایجان شرقی و برخی روسای کمیسیون‌ها و تنی چند از اعضای هیات رئیسه مجلس در این سفر یک روزه رئیس مجلس را همراهی می کنند.

 

هلال احمر کمک‌های غیرنقدی برای زلزله‌زدگان آذربایجان شرقی جمع‌آوری می‌کند
مدیرکل روابط عمومی جمعیت هلال‌‌ احمر گفت: از مردم درخواست می‌کنیم کمک‌های نقدی و غیرنقدی فاسدنشدنی خود را در روز جهانی قدس برای کمک به زلزله‌زدگان آذربایجان‌شرقی به پایگاه‌های سیار این جمعیت برسانند.

پویا حاجیان با بیان اینکه با توجه به حجم کمک‌های مردمی و درخواست هموطنان مبنی بر کمک به آسیب‌دیدگان زلزله 6.2 ریشتری اهر و ورزقان، به ایسنا گفت: با توجه به تدابیر اندیشیده شده کمک‌های مردمی برای زلزله‌زدگان آذربایجان‌شرقی در روز قدس جمع‌آوری می‌شود.

وی با بیان اینکه پیش از این نیز جمعیت هلال‌احمر اعلام کرده بود که نیازی به کمک‌های مردمی نیست، گفت: با این حال نوع‌دوست ایران در تماس‌های پیاپی با جمعیت‌ هلال‌احمر، خواستار ارائه کمک‌های خود شدند که جمعیت هلال‌احمر ایران نیز شماره حساب 99999 بانک ملت به نام جمعیت هلال‌احمر را برای دریافت کمک‌های نقدی مردم اعلام کرده بود.

مدیرکل روابط عمومی جمعیت هلال‌‌احمر با بیان اینکه مردم در چند روز اخیر خواستار ارائه کمک‌های غیرنقدی و زیستی بوده‌اند، گفت: مردم می‌توانند علاوه بر ارائه کمک‌های نقدی خود، کمک‌های غیرنقدی خود را به پایگاه‌های سازمان داوطلبان که در روز قدس در معابر اصلی مستقر خواهند شد، ارائه دهند. حاجیان از مردم خواست که نسبت به اهدای موادغذایی فاسد نشدنی اقدام کنند.
47282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 38
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ازاده IR ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
    186 9
    آقای رئیس جمهور کجان؟!!! در شرایط خوب و خوش که سفرهای استانی زیادی به این استان داشتن الان نباید بازدید کنن؟؟!!!!!!
    • طاهره از تهران IR ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
      6 62
      هركس به جاي خودش اولويت سنجي مي كنه و كمك مي كنه شما كار خودتو بكن مديران مملكت هم مانند معاون اول رييس جمهور به مناطق آمده اند. اينجور مواقع عقده گشايي نكنيد البته خبرآنلاين منصف نيست و اين نظر را مانند ساير نظرات قبل حذف مي كند.
    • بدون نام IR ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
      13 3
      خواهر جان حقیقت تلخ است ولی حقیقت حقیقت است. کجا هستن ؟؟؟
    • بدون نام IR ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۷
      0 1
      خبر انلاین منصفه خبر رو میذاره تا بعضیا با امتیاز داده شده جوابشونو بگیرن!!!
  • مهران IR ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
    174 4
    «:بیست میلیون ریال کمک بلاعوض برای بازسازی موقت منازل مسکونی زلزله زدگان پرداخت می شود» با ۲ میلیون تومن چه کار میشه کرد؟
    • بدون نام GB ۰۶:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۶
      0 0
      کاش همین رو هم بدن و وعده‌ی بعید نباشه.
  • بدون نام IR ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
    135 2
    عکس هفتم: پسربچه ایی که یک شبه مرد شد.
    • بدون نام IR ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
      10 0
      كودكان زيادي در اين حوادث يك شبه مرد و زن شدند. چقدر دردناك ديدن اين مناظر ئو احساس ناتواني در كمك رساني!
    • بدون نام IR ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
      36 0
      عکسش خیلی سوزناکه،یکشبه نزدیکانش را از دست داده و باید عمرش را تنهایی زندگی کند
  • بدون نام IR ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
    13 1
    قرن 21 و ما همچنان در خانه هاي گلي زندكي ميكنيم در ثروتمند ترين كشور دنيا... چه كسي پاسخگوست؟؟؟
    • حدیث IR ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۶
      1 0
      اره واقعا ما که به عنوان یکی از پولدارترین کشورهای دنیا به حساب میایم خونه همامون هنوز باید این طوری باشن کجایی دولت خدمتگزار کجایی که مردمت زیر خروارها اوار موندن شاید خیلیاشون هنوزم منتظر کمک باشن کجایییییید؟
  • بدون نام MY ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
    6 0
    اقا این عکس هفتم را بردار.جیگرم اتیش گرفت....
  • نوید IR ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
    6 1
    با دیدن این تصاویر میشه فهمید هموطنان آسیب دیده مون چه حس وحالی دارن.خدایا به عظمت این شبها مشکلات این عزیزانمون رو مرتفع کن.الهی آمین.
  • آرش IR ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
    7 1
    انصافاً تمامی این شهروندان زلزله زده باید با کمکهای نقدی دولت و مردم بطور رایگان (نه بصورت وام) صاحب خانه شوند. فکر می کنم کمکهای نقدی مردم اینقدر بشه که بتوان به هر خانواده بطور کامل هزینۀ احداث خانه را پرداخت نمود.
    • بدون نام IR ۰۴:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۶
      0 1
      ببخشید می خواستم بگم اگه اطلاع ندارید که ما در وضعیت تحریمیم اینو بدونید ما تو تحریمیم. اگه تمام این مخارج صرف این زلزله بشه اگه فردایی تو محل زندگی شما زلزله بیاد و یا اتفاقی بیفته دیگه سرمایه ای نیست که برای شما خرج بشه.
  • بدون نام IR ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
    8 1
    خدا صبرشون بده. همدردتونیم.
  • محمد IR ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
    10 0
    12000 خانه خراب شده است؟ در هر خانه به طور متوسط یک نفر هم اگر خدای ناکرده از دنیا رفته باشد می شود چند نفر؟
  • سعید IR ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
    6 0
    سلام [قلب] قلب همه مردم ايران غمگين و عزاداره!نمي دونم چه كاري مي شه انجام داد،ولي هركاري كه باشه من از دل و جون همراهم!نوكر همه غم ديده هاي عزيزم. بنده حقیر با زلززله زدگان مظلوم ورزقان ابراز همدردی میکنم و از خداوند منان برای بازماندگان صبر مسئلت مینمایم یادمان باشد زلزله بم بیش از 60000 کشته و مجروح و شهری ویران بجا گذاشت که پس از گذشت 10 سال هنوز اثار ان مشهود است. [گریه] خیلی متاسفم چرا؟ چون هم وطنم زیر آوار است و صدا سیما خنده بازار پخش میکند این انصاف است؟ [گریه] دلم را فدای غمت میکنم وجانم را نثار آوارگی ات و اشکم راباران زمین خشکیده ات واستخوانم راستون سقف خانه ات ای هم میهن [گل] ما را در غم از دست دادن عزیزانتان شریک بدانید.
  • بدون نام SE ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
    6 1
    قابل تصور نیست اینا چه دردیو دارن تحمل میکنن، تمام خوانوادشونو یه شبه از دست دادن. مسئولین باید تمام هم و غمشون زلزله زده ها باشه. تمام هم و غم.
  • محمدرضا IR ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
    6 0
    ما را در غم تان شریک بدانید.ما اهریها آسیب های وارده را به شما ورزقانیهای غیرتمند وهریسی های دلاور تسلیت میگوییم.خداوند به همه خانواده های داغدار صبر عطا کنه
  • علی IR ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
    9 0
    به نظر شما توو این شرایط زیارت واجبه یا کمک!!!؟؟؟
  • محمد IR ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
    4 0
    براي شادي روح درگذشتگان زلزله اخير كه بي شك در مناطق روستايي با دهان روزه بديدار معبود خويش شتافتند صلوات
  • بدون نام IR ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
    4 0
    خیلی دردناک .....خدا صبر بده بهشون ......
  • هموطن IR ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
    5 0
    بمیرم برای اون پسر بچه ای که یک شبه یتیم شد.خیلی خیلی دردناکه.خدایا از این بلاها به سر دشمنامونم نیار چه برسه به هموطنامون
  • مهدی IR ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
    6 1
    زمانی که وان زلزله اومده بود تیم امداد هلال احمر آذربایجان غربی (مشخصا شهرستان خوی) اولین اکیبی بود که به منطقه رسید(حتی زودتر از اکیپ ترکیه ای ها) اون موقع جلوی هلال احمر خوی غلغله بود ولی الان... هم زبانان خودشون در اهر و روستاهای اطراف در وضعیت وخیمتری هستند ولی دریغ از یک ذره حرکت!!! چرا؟ آیا غیر از این است که ما غریبه پرستیم آیا این از بی تدبیری مسئولین منطقه نیست؟
  • حسین IR ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
    10 1
    اینا به نون شب خودشون محتاج شدن با اومدن زلزه بعد دولت وام میده با چهار درصد سود واقعا که
  • نادر IR ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
    48 2
    امروز کامیونهای بتن ریزی با آرم بنیاد مسکن( بنیاد بتن) رو دیدم که تو ولیعصر تبریز از صبح نوبت ایستاده بودن تا واسه چند تا مرفه بی درد، کاخ بسازن!! بنیاد مسکن واسه مقاوم سازی و اجرای طرح هادی توی روستاها هم اینجوری فداکاری می کنه که نتیجه اش این شده! بنیاد مسکن مگه نهاد انقلابی نیست؟ واسه چی تشکیل شده؟ همیشه پا برهنه ها باید تاوان بدن؟ بعد بگیم علت نزول بلا بی حجابی مردم بوده...!
  • محمود رادمنش AT ۱۹:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
    7 0
    ضمن عرض سلام و خسته نباشید به مسوولین محترم، من انتقادی نسبت به 2 عملکرد در قبال بحران زلزله آذربایجان داشته: 1- عدم قبول امدادهای خارجی باعث باقیماندن تعدادی بیگناه زیر آوار و تلف شدن آنها شد، در حالیکه اگر از همان روز اول این کمکها رد نمیشد، تلفات کمتری را داشتیم. دیگر بعد از 3 روز از زلزله قبول کمک از خارج تاثیر زیادی ندارد... 2- کشوری که روی دریای نفت خوابیده سهم مردمش از امداد جهت بازسازس خانه های ویران شده شان و غم از دست دادن عزیزانشان نباید (وام) کم بحره باشد!!!! من به عنوان یک هم وطن این داغداران وقتی خبر فوق را خواندم از خجالت و شرم دستانم میلرزد و تایپ میکند...با چه طرز تفکری مسوولین قادرند که این کلمه وام را به زبان بیاورند؟ یعنی سهم مردم آذربایجانی که به قول خودتان در انقلاب ..
  • نسترن IR ۰۲:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۵
    7 0
    واقعا با دو میلیون تومان میشه چیکار کرد؟؟؟
  • علي IR ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۵
    7 0
    تسريع در بازسازي تنها آرزوي زلزله زدگان است . با 10 يا 20 ميليون ريال زخم ما درمان نميشود.
  • X IR ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۵
    7 0
    ی سوال با 2 میلیون و یک میلیون چی کار میشه کرد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بدون نام IR ۲۳:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۵
    2 0
    یه لهظه زلزله و دیگر هیچ هیچ به معنای واقعی مثلا از نگاه یه پیرمرد حاصل یه عمر زندگی زحمت بچه و عروس که نیست خاطرات خونه پدری که در گوشه و جای جای این در و دیوار یادگار پدر ومادر خواهر وبردار و.. بود با خراب شدن دیگه نیست حتی سر پناهی هم براش درست بشه یک خونه بی روح چون خونه قبلی همه چیزش بود اگه دو روزه دق نکنه شاه کاره و..َ
  • بدون نام IR ۰۴:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۶
    1 0
    بترکه چشم حسود
  • بدون نام GB ۰۷:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۶
    1 0
    نمی‌دونم به چی قسم بدیم تا وجدان‌های خفته بیدار بشه. به این مردم بدبخت و مظلوم وعده ندید عمل کنید. خونه‌هاشون رو بسازید چند صباح دیگه زمستون سرد آذربایجان از راه می‌رسه. این مردم از مصیبت دلشون سرد شده لااقل کاری کنید جاشون سرد نباشه. جای دوری نمی‌ره. خدایی هست و روز جزایی.
  • از اهر IR ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۷
    2 0
    دوستان من دو روز اول تعداد کشته ها 306 بود هر روز هم جنازه بیرون میکشند از زیر آوار حالا 256 کشته تایید شده. چرا هیچ کس آمار دقیق رو نمی گه؟ به خدا فقط توی یک روستا 60 جنازه بیرون کشیدند. حق اون جنازه ها و بچه های یتیم و زنان بیوه به گردنتان است. مرد باشید و راست گو باشید شما را به حرمت علی نظرم را حذف نکنید.
  • رعنا هوجقانی IR ۲۰:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۹
    0 0
    بهتر است هرچه زودتر آموزش وپرورش به تاسیس مدرسه درمناطق زلزله زده اقدام نماید ونیزآموزش کلاس اول ابتدایی درچادرها شروع شود
  • درویش IR ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۳۰
    0 0
    من اهری وزلزله زده ام ازروزاول دنبال چادربه هر دری زدم چادرهای انبارشده راواسه کی وچه زمانی گذاشتن/؟چندهزارنفردرپارکهاباهزینه خودشان اسکان یافتن دریغ ازیک قرص نان. ایاماجزوزلزله زده ها نیستیم؟این همه انبارها روپرازمواد غذایی کردند اینهاقراره کی وکجامصرف بشه؟نماینده عزیز فرماندارمحترم شهردارگرام ی زن وبچه های ماادمند.چادر40تومنی را110تومن گرفتن انصافه؟ماکه بیچاره شدیم حداقل کمکهای مردمی را به مردم برسانیدانبارنکنیدخواهشا 1چادرچفدرارزش داره که این همه بخاطرش التماس کنم وخودم وخانواده هم تحقیر بشیم؟رهبرواماممون واین همه مسِولین به شماهامیگن چراعمل نمیکنید ؟
  • درویش IR ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۳۰
    0 0
    شهرداری اهر ادرس وشماره تلفن گرفتن که میان میزان خسارت راتعیین وتایید کنند پس ایناکجایند؟این یک میلیون معیشت را کی میدن زمانی بدتر از حالا؟مگه مردم همه حقوق بگیرند ؟مال غیر کارمندها رو حداقل بریزید بحساب یارانه هاشون.