می دانید اگر در کشورهای دیگر بودید با به دنیا آمدن فرزندتان چقدر مرخصی می گرفتید؟

 در ادامه سیاستهای تشویقی برای افزایش جمعیت، مجلس تصویب کرد که مرخصی زایمان زنان از شش ماه به 9 ماه افزایش پیدا کند و پدران هم از دو هفته مرخصی برخوردار شوند. مصوبه ای که البته به دلیل تامین نشدن بار مالی مورد موافقت شورای نگهبان قرار نگرفت.

با وجود مخالفت عده ای مبنی بر این که طرح های اینچنینی باعث میشود فرصت های اشتغال کمتری نصیب زنان شود اما این طرح طرفدارانی هم داشت که به گفته رییس مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری طرفداران این طرح میتوانند همچنان به اجرای آن امیدوار باشند چون به مجلس برمیگردد و بار مالی اش تضمین میشود.

با تصویب نهایی این طرح، علاوه بر افزایش مرخصی زایمان مادران، اتفاق مهمی که می افتد در نظر گرفتن دو هفته مرخصی با تولد فرزند برای پدران است. اتفاقی که اگرچه در ایران برای اولین بار است رخ میدهد اما در کشورهای دیگر سالهاست که وجود دارد.

در اینفوگرافیک زیر می توانید نگاهی داشته باشید به میزان مرخصی زایمان زنان و مردان در کشورهای مختلف دنیا؛



45234

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۸
    32 2
    عاشق سوئدم !
  • روزبه AU ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۸
    9 3
    عزیزم چرا از خودتون الکی حرف در میارید...آخه سوید 4 سال مرخصی با حقوق میده؟ ذکر منبع هم که نمی کنید؟؟؟ محض اطلاع شما سوید 16 ماه بیشتر مرخصی نمیدهد.... آخه چرا الکی و تحقیق نکرده خبر رسانی میکنید...ویکی پدیا رو میشناسید؟؟!!!! http://en.wikipedia.org/wiki/Parental_leave
    • بدون نام IR ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۹
      9 1
      آخه دوست من،هرکسی می تونه ویکی پدیا را ویرایش کنه پس خیلی معتبر نیست.می خواهی من عوضش کنم 25 سال؟؟؟
  • بهزاد IR ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۸
    8 1
    آز آمریکا جلوتریم این سوئد عجب جاییه باید ولم بگیرم برم از نزدیک ببینم
  • بدون نام IR ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۹
    1 3
    اساس تصمیمتان را بر افزایش مرخصی گذاشته اید و امار درست و غلط را با این دیدگاه جهت توجیه افزایش مدت مرخصی ارائه میدهید.حتی بعضا اشتباه و غیر واقعی باشد. باید کتاب روش تحقیق در علوم انسانی را بخوانید. اساس تصمیمات نادرست اینگونه برنامه ریزی میشود. به این حالت سنجش تصمیمات نادرست بر اساس داده های نادرست "تورش" دار میگویند. امادگی اموزش برایتان از وزیر گرفته تا نماینده و سایر را دارم.
  • بدون نام IR ۲۳:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۹
    5 0
    یکی از اقوامم زائید ولی هرچه پیگیر شد که سکه را از کجا و چه مرجعی باید بگیرد مشخص نشد . ابتدا مرجع ارائه دهنده سکه و مدارک لازم را مشخص کنید و فقط وعده سر خرمن ندهید.
  • بدون نام IR ۲۳:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۹
    2 2
    با این مرخصی های طولانی چه درست و چه نادرست پس چگونه دشمنان توسعه می یابند؟ با این وضعیت باید اصولا مضمحل میشدند و عقب مانده میشدند. جدا این امارها درست است یا برای رد گم کردن توسط خانم مجتهدزاده مطرح میشود؟
  • پیام US ۲۳:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۹
    2 0
    اطلاعات اشتباه دارید میدید چرا! سوئد ممکنه این مرخصی رو بده ولی حقوق رو شرکت استخدام کننده نمی دهد! اونجا یک اتحادیه هست که اگر فرد عضوش باشه می تونه از اتحایه بین 60 تا 80 درصد حقوقشو بگیره. در ضمن خیلی هم ساده نیست گرفتن اینجور مرخصی از یک شرکت خصوصی سوئدی!
  • امیرحسین IR ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۰
    5 3
    اگه می شد تو ایران 5 روز هم به پدر مرخصی می دادند ، خیلی خوب بود .
  • بدون نام IR ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۹
    0 7
    با اينكه مقام معظم رهبري روي اين طرح تشويقي تاكيد داشت باز هم رد شد چه رسد به طرحهاي ديگه
  • بی نام GB ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۴
    5 1
    من بعد از اینکه بچه ام به دنیا امد بعد از 6 ماه که سرکار رفتم باورتان نمی شه مگر واقعا شرایط من رو داشته باشید تمام مدت که سرکار بودم مثل مرغ سرکنده دور خودم می پیچیدم که الان بچه ام شیر می خواد الان داره گریه می کنه آخه بچه 6 ماهه خیلی کوچیک و واقعا ظلم، که بخواد توی این سن از مادرش 7 الی 8 ساعت دور باشه باز 9 ماه دیگه کاملا غذا خور شده یک خورده قابل تحمل تره