پورش چهلمین سال ساخت 911 توربو را با رونمایی از نسل تازه‌ای از این خودرو با 520 و 560 اسب‌بخار قدرت، جشن گرفته است. شتاب‌گیری صفر تا 100 کیلومتر بر ساعت مدل توربو به 3.2 ثانیه و توربو S به 2.9 ثانیه زمان نیاز دارد.

محبوبه عمیدی: پورش چهلمین سال ساخت 911 توربو را به بهترین شکل ممکن جشن گرفته و نسل تازه‌ای از این خودروی موفق  را با 520 و 560 اسب‌بخار قدرت معرفی کرده است. شتاب‌گیری صفر تا 100 کیلومتر بر ساعت  مدل توربو به 3.2 ثانیه و توربو S به 2.9 ثانیه زمان نیاز دارد و می‌توان گفت تنها چیزی که از نسل های پیشین خود به ارث برده اند، نام آنهاست.

به گزارش گیزمگ، در عقب مدل توربو، موتور توربوشارژ خطی و 6 سیلندر با گنجایش 3.8 لیتر تعبیه شده که می‌تواند در نهایت 520 اسب‌بخار قدرت تولید کند. گشتاورنیروی تولید شده در نمونه توربو 650 نیوتن‌متر و در توربو S حدود 700 نیوتن‌متر است. دور موتور در این حالت 2100 دوربردقیقه خواهد بود. 

شتاب‌گیری صفر تا 100 کیلومتر بر ساعت این خودرو به زمانی معادل 3.2 ثانیه نیاز دارد و حداکثر سرعت آن 315 کیلومتربرساعت خواهد بود. فکر می‌کنید به اندازه کافی سریع نیست؟ خوب! خوشبختانه پورش مدل توربو S را هم همزمان وارد بازار خواهد کرد که 560 اسب‌بخار قدرت دارد و شتاب‌گیری صفر تا 100 کیلومتر بر ساعت آن به تنها 2.9 ثانیه زمان نیاز خواهد داشت. حداکثر سرعت این خودرو 319 کیلومتربرساعت اعلام شده است.

همه این توان توسط جعبه‌دنده هفت‌سرعته پورش موسوم به PDK مدیریت می‌شود که به‌نظر می‌رسد تنها جعبه‌دنده موجود برای نمونه‌های توربو با دو کلاچ باشد. موتور دوتوربویی این خودرو همراه با جعبه‌دنده آن از سیستم مدیریت دمایی بهره می‌برد که با سیستم خاموش/روشن خودکار این خودرو یکپارچه است و مصرف سوخت آن را به پایین‌ترین میزان ممکن خواهد رساند. نرخ تولید توان در مدل توربو 137 اسب بخار به ازای هر لیتر و در نمونه توربو S که سریع تر است، 147.4 اسب بخار در برابر هر لیتر سوخت خواهد بود.

پورش برای این نمونه بدنه‌ای عریض و با طرحی شبیه به ابرخودروها طراحی کرده است. این مدل جدید 2.7 سانتیمتر عریض‌تر از کاررا 4 است و گلگیر بزرگی در عقب آن دیده می‌شود. چرخ‌ها 20 اینچی و از جنس آلومینیوم هستند و چراغ‌های جلو تمام ال.ای.دی انتخاب شده‌اند.

پورش 50 سال پیش برای اولین‌بار 911 را در نمایشگاه خودروی فرانکفورت رونمایی کرد و 10 سال پس از آن از اولین پیش‌نمونه از 911 توربو پرده برداشت. حالا پس از گذشت 40 سال دو نمونه توربو و توربو S رونمایی شده که از نظر فنی و داینامیک سرآمد گروه خود است. سیستم چهارچرخ متحرک این دو خودرو، همراه با آیرودینامیک تطبیقی، چراغ‌های جلوی تمام‌ال.ای.دی و قدرت بالای 500 اسب‌بخار با استفاده از یک موتور شش‌سیلندر خطی همراه با دو توربوشارژر از نسل تازه این خودروها بهترین خودروی ممکن را ساخته است.

برای این دو خودرو شاسی جدید و سبکی پیش‌بینی شده که فاصله محوری چرخ‌ها در آن نزدیک به 10 سانتی‌متر بیشتر از نمونه‌های پیشین است و روی چرخ‌های بزرگتری سوار شده است. برای کنترل این خودرو از دیسک‌های ترمز کربن‌سرامیکی پورش استفاده شده است.

موتور جدید این دو خودرو همراه با جعبه‌دنده هفت‌سرعته بهبودیافته و سیستم چهارچرخ‌متحرک بهره‌وری بالاتری را به آنها داده است. در موتور شش‌سیلندر خطی، تزریق سوخت به صورت پاشش مستقیم در مدل توربو 520 و در 911 توربو S نزدیک به 560 اسب‌بخار توان تولید می‌کند. پورش تنها خودروسازی است که به استفاده از دو توربوشارژر با موتورهای بنزینی با طراحی‌های متفاوت ادامه داده است.

از لحاظ شکل بدنه هم این دو خودرو تازه عریض‌ترین نمونه‌های 911 هستند. هر دو نمونه توربو و توربو S تا پایان سال جاری میلادی به بازار آمریکا وارد خواهد شد. قیمت پایه 911 توربو 148300 دلار و توربو S بیش از 181هزار دلار اعلام شده است.  

 53273

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 21
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
    81 1
    ظرف چند روز آینده در خیابانهای تهران مشاهده خواهد شد!!
    • بدون نام IR ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
      8 11
      اقای مترجم محترم اولا "پورش"نه و "پورشه" این اسمیه که تو همه جای دنیا به این خودرو میگن کلمه هم المانی و تلفظش اینه درثانی موتورش خطی نیست خطی به موتور پیکان و پراید و ماشینای تولید داخل خودمون میگن که پیستونش به طور عمودی میکوبه تو سر میل لنگ و مشتری بخت برگشته موتور این ماشین6 سیلندرِتختِ یعنی پیستونهاش بطور افقی حر کت میکنن در مقابل هم 3درمقابل 3و میل لنگ در مرکز قرار داره این کارباعث پایین امدن مرکز ثقل موتور میشه که در قسمت عقب ماشین قرار داره تا همین چند سال پیش رادیاتور اب هم نداشت وبا هوا خنک میشد که بالاخره پورشه کوتاه اومد و ابشم زیادکرد محض افزایش راندمان ترمودینامیکی
    • فردیناند IR ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۹
      9 5
      اولا که این خودرو یک اتوموبیل آلمانی است که آلمانها به اون پورشه می گن ( مثل ب ام و , آ ام گ ...) و هیچ منطقی نمی گه که ما باید ببینیم اینگیلیسی زبانها یه کلمه رو چه جوری تلفظ می کنند تا طوطی وار تکرار کنیم ثانیا اگه همه دنیا هم به اون پورش بگن دلیل نمی شه که ما هم بگیم پورش, هر زبانی خصوصیات خودش رو داره که هر کلمه باید بعد از هماهنگ کردن خودش با اون کلمات وارد زبان بشه متاسفانه تنها مردمی که سعی می کنند کلمه موقع ورود به زبانشون تغییر نکنه ما "فارسی زبانها" (با پارسی زبان اشتباه نشود) هستیم ...
    • بدون نام US ۲۳:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۹
      9 1
      البته با ارز 1226 تومن و پول بیت المال در تهران به بهره برداری خواهد رسید
    • بدون نام IR ۰۲:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۱
      15 1
      آلمانی لیاقتش این است که پورش و مرسدس و آئودی و بی ام و بسازد و سوار شود،...خلایق هر چه لایق. یک کلمه هم حرف نزنید.
  • بدون نام IR ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
    85 6
    بچه پولدارها خوشحال باشند!!اسباب بازی جدید رسید
    • بدون نام IR ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
      31 3
      اقازاده ها نه بچه پولدارا
    • بدون نام IR ۰۲:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۱
      4 1
      این بحث های سطح پایین راه به جایی نمیبرد. در همین ایران کمتر از 1000 نفر از 70 میلیون ایرانی توان خرید این خودرو و سوار شدن آنرا دارند. مسئله مهم اینجاست که تعرفه واردات خودر چنان زیاد است که که سایر ایرانی ها توان خرید خودرو خارجی با قیمت زیر 20 هزار دلار را ندارند. چون تا به دست ملت برسه قیمت آن به خاطر تعرفه و مالیات دولت به چند برابر میرسه. ضمن اینکه در فضای انجصاری ایجاد شده، خودرو با تکنولوژی قدیمی و با قیمت گزاف از سوی دو خودروسازی به مردم تحویل میشود.
  • بدون نام IR ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
    76 13
    دوستان عنایت داشته باشن یرای خرید مدل جدید باید کلاه چند نفر بیشتر برداشته شود!
    • یاسر IR ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
      27 26
      ... همینه... کسی خودروی لوکس بخره اسم دزد میذارن روش تنها تو نیستی برای همه متاسفم
    • بدون نام IR ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
      16 32
      خبرانلاین این نظر چرا باید تایید بشه؟!! ایشون چرا باید به خودشون اجازه بدن که به این راحتی توهین کنن به کسایی که پورشه سوارن؟!!
    • بدون نام IR ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
      21 2
      حالا همه شدن مدافع حقوق پورشه سواران !
  • بدون نام IR ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
    64 9
    لطفاً 25 تاشو براي پرسپوليسيها سفارش بدين
    • بدون نام IR ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
      22 3
      خیلی باحال بود دمت گرم. ولی نه فقط پرسپولیسیها دوست عزیز همـۀ فوتبالیستها
  • حامی IR ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
    48 5
    کمپانی پورشه هم داره به پراید میرسه ها؟ مدل 911 و 520 و . . .
    • بدون نام IR ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
      12 3
      بله فقط این کجا و ان کجا ...!!!
  • بدون نام IR ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
    24 5
    عاشقشم....
  • دلال مرکزی IR ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
    27 1
    لطفا" سریعا" بخ شورای رقابت تولید این ماشین را اعلام کنید تا قیمت گذاری کنند، یوقت گران نفروشند!
  • بدون نام IR ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
    17 11
    دوست عزيزم، خبر آنلاين گرامي پورشه درسته نه پورش. پورشه تلفظ صحيح آلماني هستش. يكم ياد بگيريد. طرف تا 2 تا كلاس زبان انگليسي ميره فكر ميكنه كل دنيا انگليسي هستن.
  • بدون نام IR ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
    6 5
    يه دونه واسه من بزار كنار ....
  • بی نام IR ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۶
    2 0
    هرچی باشه به خوشگلی پراید نمیرسه ! با موتور و غیرش کار ندارم !