امریکا رسما از ادوارد اسنودن، جوان فراری در هنگ کنگ - لو دهنده برنامه جاسوسی پریسم – به اتهام جاسوسی شکایت کرده و خواستار استرداد وی به امریکا شد.

 

اسنودن با انتشار پاور پوینتی در گاردین، پرده از برنامه جاسوسی آژانس امنیت ملی - پریسم-  برداشت و نشان داد که دولت امریکا کاربران اینترنت در سراسر جهان را مانیتور و ردیابی کرده و اطلاعات آنها را ضبط و جمع آوری می کند.

دپارتمان دادگستری امریکا ضمن ارسال شکایت نامه رسمی از هنگ کنگ خواست تا وی را برای ادای توضیحات و محاکمه راهی امریکا کند.

در شکایت مذکور اسنودن کارمند شرکت پیمانکاری Booz Allen Hamilton متهم به جاسوسی، سرقت اطلاعات محرمانه و تصرف اموال دولتی شده است.

ساوث چاینا مورنینگ پست، چاپ هنگ کنگ که برای اولین بار با اسنودن مصاحبه کرده، جزییات بیشتری از آنچه رخ داده را از زبان وی منتشر کرده است.{لینک}

گفته می شود امریکا به سختی خواهد توانست هنگ کنگ که جزیی از چین است را قانع کرده تا وی را به امریکا بازگردانند و حتی یک درصد هم اگر چین این موضوع را بپذیرد بیش از یک سال طول خواهد کشید تا مقدمات اداری - دیپلماتیک آن انجام گردد. جالب اینجاست که اسنودن باید وارد سرزمین دیگری شود که با امریکا مرز هوایی نداشته باشدو یا معاهده استرداد با امریکا نداشته باشد که این موضوع حقوقی نیز بر پیچیدگی ماجرا خواهد افزود.

گفته می شود آسانژ موسس ویکیلیکس با کشور ایسلند صحبتهایی کرده تا اسنودن را به آنجا فرستاده و پناهندگی وی را قبول کنند. این کار باید با جت خصوصی انجام شده و مشخص نیست هزینه اش را چه کسی خواهد پرداخت؟

برای دیدن تصویر در ابعاد بزرگتر روی عکس کلیک کنید

اینفوگرافیک نحوه باز پس فرستادن اسنودن به امریکا

منبع: زد دی نت

 

 

آی تیونز؛ صاحب قدرت اول در بازار موسیقی دیجیتال

74 درصد از بازار موسیقی دیجیتال در دستان آی تیونز اپل قرار دارد.

بر اساس آمار منتشره، آی تیونز با درآمدی معادل 6.9 میلیارد دلار، حرف اول را در بازار موسیقی دیجیتال می زند.

موسسه آسیمکو گزارش داد آی تیونز با سرویس موسیقی خود و اتصال سرویس هایی مانند پاندورا، دیزر، راپسودی ، ردیو و اسپات فای، 74 درصد از بازار موسیقی دیجیتال را در اختیار خود دارد. بازار موسیقی دیجیتال سالیانه 9.3 میلیارد دلار فروش دارد که از این رقم ، 6.9 میلیارد دلار آن متعلق به آی تیونز اپل است.

اما جالب اینجاست که مارجین آی تیونز از بابت موسیقی حدود دو درصد است اما بخش نرم افزار که خیلی دیده نمی شود، بیش از 50 درصد مارجین برای اپل داشته است.

اپل در حال حاضر اغلب نرم افزارهای خود از جمله سیستم عامل مک او اس، آی لایف، آی ورکس، Aperture ($80), Final Cut Pro ($300), Motion ($50), Compressor ($50), and Logic Pro ($200) را به فروش می رساند.

آی تیونز

منبع: زد دی نت

 

 

گوگل باید اطلاعات سرویس "گوگل استریت ویو" در انگلیس را پاک کند

بر اساس درخواست کمیساریای اداره اطلاعات، تمام اطلاعات جمع اوری شده از طریق وای فای توسط اتومبیلهای گوگل تحت پروژه street view، گوگل باید اطلاعات مربوط به انگلیس خود را در عرض 15 روز آینده پاک کند.

ماشین های گوگل استریت ویوی انگلیس را در سال 2009 انجام داده و بر اساس قوانین جدید حریم خصوصی، باید دیتای مروبطه را از روی سرورهای خود پاک کند وگرنه اتهامی جنایی دریافت خواهد کرد.

ظاهرا 11 ژوئن درخواست صادره شده و فقط 15 روز مانده تا گوگل این کار را انجام دهد، قبل از اینکه اتهامی کیفری را علیه خود دریافت کند. ظاهرا اتومبیل های گوگل از وای فای های نا امن و بدون سکیوریتی سوء استفاده کرده و از طریق آنها تصاویر خیابانی را گرفته است که این موضوع نقض آشکار حریم خصوصی تلقی شده است.

بعد از انتشار گزارش FCC امریکا، مبنی بر اینکه گوگل می دانسته که از روی وای فای مردم در خیابان و ... اطلاعات خود را دریافت می کرده،

باید اطلاعات دریافتی در انگلیس را پاک کند تا تحت تعقیب جنایی قرار نگیرد. ظاهرا گوگل قول داده که دیسکهای مرتبط را از بین ببرد اما با کشف دیسکهای تخریب نشده، انگلیس از ترس وجود دیکسهای بیشتر حاوی اطلاعات مردم، گوگل را به شدت تحت فشار قرار داده است.

حرکت انگلیس بعد از اتخاذ تدابیر قانونی و سخت علیه گوگل در فرانسه و اسپانیا و ایتالیا صورت می گیرد.

منبع: زد دی نت

56502

 

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۲
    40 1
    ای تویی که داری رصد میکنی منو بیخودی وقتتو نسوزون !