28 منتقد سینما در نظرخواهی خبرآنلاین فیلم سینمایی «گذشته» تازه‌ترین ساخته اصغر فرهادی را ارزیابی کردند.

بهناز شیربانی: بیشتر منتقدان فیلم جدید فرهادی را که این روزها روی پرده سینماهاست، در ادامه آثار قبلی او ارزیابی کرده‌اند و اعتقاد دارند این فیلم در نهایت سطحی بالاتر از استانداردهای سینمای ایران دارد.

برخی دیگر هم «گذشته» را ادامه منطقی دو اثر فیلم قبلی او نمی‌دانند و معتقدند فیلم کاستی‌هایی دارد.

در این نظرخواهی منتقدان سینما با دادن ستاره نظر خود را درباره فیلم فرانسوی «گذشته» اعلام کرده‌اند.

این فیلم اولین بار در دنیا ماه مه پیش در بخش مسابقه اصلی جشنواره کن روی پرده رفت و برنده جایزه بهترین بازیگر زن برای بره‌نیس بژو شد. طاهر رحیم و علی مصفا دیگر بازیگران اصلی گذشته هستند.

داستان درباره مردی ایرانی به نام احمد (مصفا) است که چهار سال پس از جدایی از همسر فرانسوی‌اش (بژو) به در خواست او راهی پاریس می‌شود تا مراحل اداری طلاقشان را طی کرده و ثبت کنند. او در مدت اقامت کوتاهش متوجه آشفتگی لوسی دختر همسر سابقش می‌شود. تلاش او برای کمک به لوسی پرده از رازی در گذشته بر می‌دارد.

گذشته

58247

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی اصغر A1 ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۶
    58 16
    با اینکه از نظر احساسی هنوز معتقدم جدایی نادر از سیمین یک شاهکار است ولی نوع نگاه فرهادی به موضوع در گذشته اعجاب اور است .
  • بی نام A1 ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۶
    41 6
    من اصغر فرهادی ایرانی را می پسندم و منتظر شاهکاری دیگر از او در ایران هستم.
  • ورقا A1 ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۷
    28 1
    با سلام، فقط می خواستم تشکر کنم از این نوع نظرخواهی هایی که از منتقدان و نویسندگان سینمایی در فرصت های مختلف انجام می دهید، و اُمیدوارم این روند را در مورد فیلم های مهم دیگر در طول سال، در جریان جشنواره ی فجر، و همین طور در مورد مسائل دیگر سینمای ایران ادامه دهید. متأسفانه در سایت ها و رسانه های ما کمتر چنین نظرخواهی هایی (به خصوص به شکل جمع بندی شده) وجود دارد.
  • محمد جواد بلوچیان IR ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۶
    1 0
    بنظر من نبود موسیقی متن تعمدی بوده و میتونه القا کننده خشکی و سردی روابط و زندگی های دور شده از عشق باشه و بیانگر خطراتی باشه که زندگی های خشک و یکنواخت رو تهدید میکنه. و جایی که موسیقی نواخته می شه زمانی که عشق وارد داستان می شه و اون نقطه پایان فیلمه.
    • ایرانی A1 ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
      1 0
      به نظر من هم فرهادی از سینمای روز جهان الگوبرداری میکنه به عنوان مثال تلخی و سیاهی آثار نولان و همینطور در مورد نبود موسیقی که باز هم از نولان الگو گرفته!