چیزی بیشتر از موتورسیکلت‌های کروزر می‌خواهید؟ مدل جدید هوندا CTX1300 2014 با کنار هم گذاشتن ویژگی‌های موتورهای تورینگ و کروزر شما را به رویایتان نزدیک می‌کند.


سولماز گرئی

: هوندا با ساخت نمونه جدید CTX1300 خصوصیات موتورسیکلت‌های تفریحی اسپرت (تورینگ) و کروزر را یک جا گرد آورده است. این موتورسیکلت به منظور کسب رضایت بیشتر مشتریان طراحی شده است؛ مشتریانی که خواستار عملکرد واقع‌گرایانه‌تری از موتورسیکلت‌های کروزر بودند.

منبع تامین نیروی CTX را یک موتور تزریق سوختی 1261 سی‌سی، 4 سیلندر و V شکل تشکیل می‌دهد که از مدل اسپرت و کلاسیک 1300 ST هوندا گرفته شده است. نیروی تولیدی موتور به واسطه یک جعبه دنده 5 سرعته دستی به چرخ‌های سری 200 آن منتقل می‌شود. در نهایت تعجب، از جعبه دنده بی‌نظیر نیمه اتوماتیک و دو کلاچه هوندا خبری نیست.

وزن کل CTX با وجود باک سوخت 19.3 لیتری آن 328 کیلوگرم است. باک سوخت زیر صندلی راننده جاسازی شده و درپوش آن به سبک درپوش‌های باک خودرو طراحی شده است. البته ارتفاع کم صندلی (739 میلی‌متر) و مرکز ثقل متعادل آن باعث شده وزن کل کم‌تر به نظر برسد.

تنظیمات صندلی به بهترین نحو ممکن صورت پذیرفته تا راننده در بهترین موقعیت ممکن قرار بگیرد. پاهای راننده مانند مدل CTX700 در موقعیتی آرام، به سمت جلو قرار می‌گیرد. نحوه طراحی روبه عقب فرمان قدرت مانور راننده را بیشتر می‌کند.

طراحی معکوس میل فرمان و کمک‌فنرهای قوی ساختار بی نقصی به CTX بخشیده است. به راحتی می‌توان یک مسافر ترک HTX نشاند یا مقادیر قابل توجهی بار با آن حمل کرد.

طراحی جلو به گونه‌ای است که باد را به اطراف هدایت کند و از راننده در برابر خطر پرتاب سنگ و دیگر اشیای کف جاده محافظت کند. ابزارهای دقیق موجود در CTX با ابزارهای موجود در یک خودرو قابل مقایسه است و در مجموع فضای اطراف راننده از طراحی خودرو الهام گرفته شده است.

نخستین چیزی که در میان ابزارهای CTX به چشم می‌خورد، سرعت‌سنج و دورشمار موتور است. صفحه نمایش هدفمند و جعبه‌های ذخیره‌سازی کوچک در جهت آسایش بیشتر راننده طراحی شده‌اند. اطلاعات مربوط به مسیر و میزان سوخت روی یک نمایشگر ال.سی.دی نمایان می‌شود. هم چنین با انتخاب پکیج سفارشی دلوکس می‌توان اطلاعات سیستم صوتی را که به وسیله بلوتوث فعال می‌شود، در این ال.سی.دی مشاهده کرد.

دو محفظه بار مجهز به اتصالات یو.اس.بی برای شارژ ابزارهای مختلف نیز روی CTX تعبیه شده است. جعبه‌هایی با قابلیت قفل شدن هم در دو طرف موتورسیکلت قرار می‌گیرند که به ویژگی‌های تفریحی آن اضافه می‌کنند.

مدل گران‌قیمت‌تر دلوکس از امکاناتی نظیر کنترل کشش، خاموش کردن خودکار راهنما و عملکرد ترمز ضدقفل که به دیسک ترمزهای هیدرولیک سه‌گانه حاضر اضافه می‌شود، سود می‌جوید. علاوه براین فریم(چارچوب) و چرخ‌های آن به رنگ سیاه در می‌آید.

انتظار می‌رود این مدل تا بهار سال آینده به بازار بیاید. قیمت آن 17,000 دلار رقم خورده است.

5353

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 30
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۴:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
    12 1
    فقط 17000دلار ناقابل
  • . A1 ۰۴:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
    7 0
    فقط؟
  • بی نام A1 ۰۵:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
    11 1
    خوش به حال صاحبش. من که بیشتر از ۱۲۵ نمیتونم سوار بشم.
  • ali A1 ۰۵:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
    4 0
    فقط 510000000 ریال؟؟؟؟؟؟؟؟چه عالیه!!!!!!!!!!!!
  • بی نام IR ۰۶:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
    10 0
    كاش تو ايران هم ميومد.
  • بی نام A1 ۰۶:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
    32 1
    با دلار مرجع میشه پرایده خودمون ;)
  • حسین - اردبیل A1 ۰۶:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
    4 0
    موتورسیکلت رویایی هوندا فقط 51000000 تومن برای اونا . برای ما چقدره؟؟؟؟
  • بی نام A1 ۰۶:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
    7 0
    جدا فقط 17000 دلار؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟چه ارزون-قلکمو بشکنم-عزیزم یا خیلی پولداری یا معنی کلمه فقط رو نمیدونی-فقططططططططططططططططططط خخخخخخخخخخخخخخخخخخ
  • بی نام IR ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
    8 0
    "فقط" ـت منو کشته!!!
  • بی نام IR ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
    7 12
    125 رو عشقه!
  • علی IR ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
    42 1
    قیمت رو ببین با این همه تجهیزات خود کارخونه میده 17000 دلار ولی قیمتش تو ایران حداقل میشه 7 برابر پراید !!!
  • احمد IR ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
    9 0
    اين برند هندا اصلا يه اعتباري به موتور ميده
  • حمیدرضا IR ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
    28 1
    میخوااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااام
  • بی نام IR ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
    22 15
    عکس مورد دار گذاشتی خبر.خخخخخخخ
  • امیر A1 ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
    19 2
    ای کاش میشد من هم یکی از این موتورها سوار شم.حس موتور سواری اونوهم با این موتورها عالییییییه، از ماشین بهتره
  • ali IR ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
    6 27
    سلام چقدر خوبه نیروی پلیس و راهنمایی و رانندگی به این موتورها مجهز شوند.ممنون
    • بی نام A1 ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
      9 2
      که چی بشه ؟ حالشو ببرن؟
  • محمد IN ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
    20 1
    خوبه قیمتش.من فقط 16800دلار دیگه جمع کنم یکیشو گرفتم!
  • mohammad A1 ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
    14 0
    اوووووووووف!
  • بی نام A1 ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
    44 1
    خدایا ما کجا اینها کجا ....... محکوم هستیم که بنجل های یک عده را بنام حمایت از تولید داخل استفاده کنیم.آرزو به دل از دنیا می ریم...
  • iman A1 ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
    0 27
    نه بابا مزخرفه فقط 120 تا سرعت داره!!!!!!!!!!!!!!!
    • بی نام A1 ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
      19 0
      به مایل بله.دقت کنی توش به کیلومترم نوشته تازه مایلشم 130تاست!
  • بی نام US ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
    63 1
    تولید کننده های 125 توایران از هوندا اصلی بیشتر سود میکنن.اینه نتیجه سیاست های رانتی.پس تو ایران خلاقیت رو بیخیال بچسب به کپی
  • بی نام IR ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
    5 0
    ازینا میخوووووووووووووووووووووووووام
  • ایرانی IR ۰۵:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    0 2
    پراید!!!
  • بی نام A1 ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    2 1
    اگه 17 دلار هم باشه , متاسفانه بالاتر از 125 تو ایران ممنوعه , حالا این که 1300 هم هست .
  • سلام IR ۰۴:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
    1 6
    اولا ما جنبه سوار شدن اين موتور ها را نداريم دوما مطلب خيلي قديمي بود
    • بی نام IR ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
      1 0
      وقتی خودت می گی جنبه اش رو نداری من چی بگم لطفا ضمیر جمع برای خودت استفاده نکن
  • مجید IR ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    1 0
    تولیدکنندگان داخلی اقایون شما کپیشو بزنید ولی مرد باشید و از قطعات داخلی و یا قطعات و خودتون بسازید و مردتر از اون باشید مناسب بفروشید والله ما راضییم به کپیش بعد به بدبخت چین گیر میدیم
  • نابودگر A1 ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    2 0
    اقا از این فناوریهای جدید نزار ماها که از این پولها نداریم واگر داشتیم نمیتونستیم از اینا وارد کنیم شما میای اینا رو میزاری ادم می بینه دلش میخواد نمیتونه بدست بیاره عقده میشه واسمون بعد میریم سوار موتور خودمون میشیم و به زمین و زمان فحش میدیم چرا اوضاع اینجوریه خدااااااااااا منم یکی از اینا میخوام فقط یکی