شدت استقبال و ارائه مدل های جدید در در نمایشگاه بین المللی خودرو دیترویت به اندازه ای بوده است که مصداق بارز ضرب المثل «از در و دیوار باریدن» است.

محمود حاج‌زمان: مهم‌ترین نکته‌ای که در نمایشگاه بین‌المللی خودرو دیترویت به چشم می‌آید، استقبال بالای خودروسازان از نمایشگاه امسال است. شدت استقبال و ارائه مدل‌های جدید به اندازه‌ای بوده که مصداق بارز ضرب‌المثل «از در و دیوار باریدن» است. در این نمایشگاه خودروسازان سراسر جهان محصولات جدید خود را در کلاس‌های مختلف خودروهای سدان (صندوق‌دار)، خودروهای اسپرت و خودروهای مفهومی به معرض دید علاقمندان گذاشته‌اند.

مدل اسپرت - کانسپت (مفهومی) نیسان
نیسان امسال با مدل مفهومی از یک خودرو اسپرت پا به نمایشگاه گذاشته است؛ خودرویی که بیشتر پیش نمایشی از مدل جدید ماکسیما به نظر می‌رسد. طراحی سقف خودرو بسیار چشم‌نواز است؛ که در کنار جلوپنجره‌های V شکل و بدنه بومرنگ مانند وقار خاصی به خودرو بخشیده است. طراحی خودرو همچنین تا حدودی یادآور مدل Tesla S از این خودروساز است.

کانسپت Kia GT4 Stinger
شاید برای اغلب ایرانی‌ها خودروساز کره‌ای کیا تنها یادآور پراید باشد، اما واقعیت این است که این خودروساز در سطح دنیا حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. مدل مفهومی GT4 Stinger این شرکت، خودرویی چهار سرنشینه با قدرت 315 اسب‌بخار و جعبه دنده 6 سرعته است که با الهام گرفتن از خودروهای مسابقه‌ای، نقطه عطفی در تاریخ این شرکت کره‌ای محسوب می‌شود. این خودرو که در استودیو طراحی کیا در ایالت کالیفرنیا آمریکا طراحی شده، چنان توجه کارشناسان را به خود جلب کرده است که همگی امید دارند روزی ساخته و به بازار عرضه شود.

پورشه 911 تارگا
پورشه نمایشگاه امسال را با دو نسخه مختلف از خودرو افسانه‌ای 911 خود غافلگیر کرد: مدل 911 Targa 4 و مدل 911 Targa 4S. اگرچه مدل‌های جدید تارگا از مدل اصلی Targa 1956 و سقف تاشوی معروف آن الهام گرفته شده‌اند، ولی بر خلاف مدل‌های اولیه سقف مدل‌های جدید کاملا خودکار است و تنها با فشار یک دکمه عمل می‌کند. بنا بر اعلام شرکت، این دو مدل تابستان آینده و به ترتیب با قیمت 101,600 و 116,200 دلار (معادل 300 و 340 میلیون تومان) به بازار عرضه خواهند شد.

لکسوس RC F
شرکت لکسوس قصد دارد با ارائه این مدل جدید از سری F، مجددا سهم بازار خود را بازپس گیرد. موتور 8 سیلندر این خودور 450 اسب‌بخار قدرت دارد و گشتاور آن به بیش از 520 نیوتن‌متر می‌رسد.

ولوو XC Coupe
گویا مسئولان ولوو واقعا قصد دارند دامنه کاری خود را از خودروهای سنگین به خودروهای سواری نیز گسترش دهند. مدل مفهومی جدید آنها یادآور خودرویی است که تام کروز در فیلم «نسیان» سوار آن می‌شد.

فورد 2015 F150
وقتی نمایشگاه خودرو در زادگاه فورد برگزار می‌شود، مشخص است که باید انتظار محصولی چشمگیر از آنها داشت. فورد نمایشگاه امسال را با طراحی کاملا جدیدی از خودرو پیکاپ F150 غافلگیر کرده است؛ خودرویی محبوب که پر فروش‌ترین خودرو از نوع خود در دنیا محسوب می‌شود. به لطف استفاده از آلیاژ آلومینیوم و فولاد در سراسر بدنه، نسخه 2015 این مدل 320 کیلوگرم سبک‌تر است. موتور کم‌مصرف‌تر این خودرو نیز گام بلندی در ورود به عصر جدید F150 محسوب می‌شود.

جنرال موتورز 2015 GMC Canyon
گویا خودروسازان آمریکایی قصد دارند نمایشگاه امسال را با کامیونت‌های خود فتح کنند. کامیونت سایز متوسط جدید خود جنرال موتورز، 2015 GMC Canyon در کنار محصولات فورد و شورلت باعث شده است تا پای سنگین وزن‌ها نیز به نمایشگاه باز شود.

تویوتا FT-1
موتور جلو، سیستم دیفرانسیل عقب، کاپوت کشیده و بدنه عضلانی تویوتا FT-1 همه آن چیزی است که کارشناسان از خودرویی آینده‌نگرانه انتظار دارند.

فولکس واگن Beetle Dune
گویی مسئولان فولکس واگن دوست ندارند به این زودی‌ها محصول جادویی خود را کنار بگذارند؛ محصولی که جد بزرگ آن را در ایران همگان با نام جالب «فولکس قورباغه‌ای» می‌شناسند. تازه‌ترین مدل این خودور، Beetle Dune کشیده‌تر، پهن‌تر و بلندتر از جد بزرگوارش است؛ و کف آن 5 سانتی‌متر بیشتر از زمین فاصله دارد. موتور 4 سیلندر توربوشارژر این خودرو 2000 سی‌سی حجم دارد، و توان تولیدی 210 اسب‌بخار آن توسط گیربکس خودکار دو کلاچه 6 سرعته DSG به چرخ‌ها منتقل می‌شود. اگرچه کارشناسان چندان امیدی ندارند که این مدل مفهومی به خط تولید برسد، اما همگان آن را تلاش خوبی از جانب فولکس واگن می‌دانند.

شورلت کوروت Z06
مدل 2015 Chevrolet Corvette Z06 مصداق بارز خودرویی است که مشخصات آن با آدم حرف می‌زند: موتور 8 سیلندر توربوشارژر 6.2 لیتری، توان تولیدی 625 اسب‌بخار، گشتاور چشمگیر 860 نیوتن‌متر، جعبه دنده 8 سرعته خودکار، و شتاب‌گیری صفر تا صد کیلومتر بر ساعت زیر 3 ثانیه. زمان عرضه خودرو به بازار برای پاییز آینده برنامه‌ریزی شده است.

آئودی Allroad Shooting Brake
این خودروی مفهومی که به نوعی می‌توان آن را راهنمایی برای نسل بعدی Audi TT دانست، از موتور هیبریدی برقی-بنزینی استفاده می‌کند. این موتور هیبریدی 300 اسب‌بخار توان و 650 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. وزن خودور تنها 1600 کیلوگرم است و با سقف سرعت 250 کیلومتر بر ساعت، شتاب‌گیری صفر تا صد کیلومتر بر ساعت آن تنها 4.6 ثانیه طول می‌کشد.

اینفینیتی Q50 Eau Rouge
اینفینیتی خودروسازی است که بیشتر به خاطر ظرافت محصولاتش شهرت دارد، اما تحت رهبری مدیرعامل سابق آئودی، یوهان دونیشن، این خودروساز قصد دارد گام بلندی در بازار خودروهای لوکس و تجملاتی بر دارد و خود را بیش از پیش مطرح سازد. مدل مفهومی Q50 Eau Rouge نخستین تلاش شرکت در راستای این هدف است. سقف، اسپلیترهای جلو، دیفیوزر عقب و رکاب‌های خودرو همگی از فیبر کربن ساخته شده‌اند. به گفته مسئولان شرکت، این خودرو 500 اسب‌بخار توان دارد و 800 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند.

سوبارو 2015 WRX STI
محصول جدید شرکت سوبارو، WRX STI توانی برابر 305 اسب‌بخار و گشتاوری معادل 390 نیوتن‌متر دارد، که توسط موتور 2.5 لیتری 4 سیلندر توربوشارژر آن فراهم می‌شود. این خودرو با گیربکس معمولی 6 سرعته عرضه می‌شود و با تیراژ تولید 1000 دستگاه، عرضه آن به صورت محدود انجام خواهد شد.

کادیلاک 2015 ATS Coupe
شاید درخشان‌ترین طراحی را نداشته باشد، اما ATS Coupe جدید کادیلاک نشان می‌دهد که این خودروساز تجملاتی آمریکایی در راه درستی گام بر می‌دارد و سعی در عرضه محصولاتی دارد که برازنده نام شرکت باشد. محصول جدید این شرکت خودرو کوپه جمع و جوری است که مجهز به موتور 4 سیلندر 2.0 لیتری توربوشارژر است و با بهره‌گیری از جدیدترین فناوری‌های کادیلاک، سواری راحتی برای راننده خود به ارمغان می‌آورد.

75532

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 38
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسین2007 IR ۰۴:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    71 2
    خبر جان تو هم نقطه ضعف مارو میدونی هر روز داغ دلمونو تازه می کنی :( مدل مفهومی saipa 151 mpt مگه نبود تو نمایشگاه ؟!!!!
  • فرهاددددددددددد IR ۰۵:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    8 15
    واي مخم سوت كشيد د د د د كيا كه هيچكي آدم حسا بش نمي كرد ببين چي زده؟ تويو تا واي ي ي ي ي اينا كه تا دو روز پيش واي ي ي ي ولي به پاي دنا ، رانا ، تيباي ما كه نميرسن
  • بی نام IR ۰۵:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    42 1
    عالي بود اي كاش ميشد بوق يكشون را بزنم در همين حد مي بينيد چقدر بعضي ها قانعند
  • وحید A1 ۰۵:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    33 0
    ایران خودرو نبود؟؟؟!!!!
  • بی نام IR ۰۵:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    28 0
    وای ادم دیونه میشه این ماشینارو میبینه واقعا محشرا
  • بی نام IR ۰۵:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    23 0
    ایران خودرو و سایپا چرا شرکت نکردند؟
  • بی نام IR ۰۵:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    22 0
    پراید 134.............. محصول سایپا
  • امیر IR ۰۶:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    20 0
    په پرایدو ما کو؟؟؟؟!!
  • بی نام IR ۰۶:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    51 0
    جای وانت پراید خالی بود!!!!
  • بی نام IR ۰۶:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    60 0
    ایران خودرو فورغون ساز...سرت بگیر بالاتر و هر روز بر روی خون این ملت بتاز...
  • ایرانی IR ۰۶:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    49 1
    توجه کردید هیچ خبری از شرکتهائی که دارن تو کشور ما جولان میدن تو لیست نبود؟ مثل پژو ، رنو ، جیلی ، ام جی ، ام وی ام و چری و .... واقعا جای تاسفه که ما اینهمه از دنیا عقب افتادیم
    • بی نام IR ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
      0 0
      دومی ماشین کیا هست. دقت کن.
  • حسین صداقت A1 ۰۶:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    11 12
    از چراغ جلوی پورشه بدم میاد
    • بی نام A1 ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
      25 4
      اونم از تو بدش میاد.
    • farzad...esf A1 ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
      16 5
      دقیقا"
  • بی نام A1 ۰۶:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    18 0
    ماشینهای سایپا و ایران خودرو پس کجا هستن؟ نا سلامتی قیمتشون که دستکمی از این ماشین ها نداره !!!
  • اميد A1 ۰۷:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    0 19
    نمايشگاه ديترويت شبيه نمايشگاهاي ايرانه ماشينهاي تكراري با چندتا خودروي چيني واقعا كه.
  • بی نام SE ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    6 13
    توروخدا راجع به پراید یا اینکه ایران خودرو ازینا یاد بگیره نگید.اگه راجع به ماشینایی که تو عکس بود اطلاعاتی دارین بگین و اینقدر خیارشور نباشید یا مثلا روشن فکر
  • بی نام IR ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    9 1
    همشون خوبن
  • بی نام IR ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    9 1
    تویوتا خیلی خوشگله. منتظرم یکی ایران بیاره بخرم.خخخخخخ
  • مهام A1 ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    32 0
    به امید آزادسازی واردات خودرو ...
  • بی نام IR ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    28 0
    اگه خودرو به اينا ميگن پس به محصولات خودمون چه لقبي بديم؟ درشكه؟
  • بی نام A1 ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    111 0
    خدا لعنت کند کسانی را که نمی خواهند مردم ما هم از این ماشین ها استفاده کنند
    • بی نام IR ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
      6 60
      چرا نخواستند میخواستند که همه بتوانند چنین ماشینهایی سوار بشوند ولی خوب فرمان ارز از دستشان در رفت یهو شد انچه که حالا میبینیم
    • بی نام RO ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
      25 0
      یعنی قبل اینکه ارز گرون بشه فرمون تو دستشون بوده و در حال پیشرفت ؟؟؟؟؟ خوبی رفیق یا عامل خودروسارهایی ؟؟؟
  • بی نام IR ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    12 0
    پس خودروی جدید سایپا کجاست ؟؟؟!!!
  • بی نام IR ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    5 31
    متاسفانه اکثریت مردم توان خریدحتی یک حلقه ازلاستیکاشونوندارن.شما هم عوض تبلیغ ساده زیستی وقناعت وانسانیت و......داریدتبلیغ نظام سرمایه داری وچشم وهم چشمی و......میکنید.باشه!مامردم هم میسپاریمتون بخدا
  • حسین A1 ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    12 1
    اون تویوتا ماله منه شماها برین بقیه انتخاب کنین
  • بی نام A1 ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    10 2
    پورشه: ساده و زیبا
  • بی نام EU ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    19 0
    ﺗﺎﻭﻗﺘﻲ ﺍﻳﺮﺍﻥ ﺧﻮﺩﺭﻭ و ﺳﺎﻳﺒﺎ ﻋﻴﻦ ﺍﺟﻞ ﻣﻌﻠﻖ ﺑﺎﻟﺎﺳﺮﻣﻮﻥ ﻫﺴﺘﻧﺪ ﺧﻮﺍﺏ ﺍﺑﻦ ﻣﺎﺷﻴﻨﻬﺎﺭﻭ ﻫﻢ ﻧﻤﻴﺘﻮﻧﻴﻢ ﺑﺒﻴﻨﻴﻢ.
    • بی نام IR ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
      2 0
      در سال نو همگی با هم دعا کنیم که این دو فرغون ساز ورشکسته بشن و دولت برای کارکنان این دو شرکت شعلهای مناسبی فراهم کنه و واردات خودرو آزاد بشه.
  • بی نام A1 ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۲
    12 0
    پراید واقعا جایش خالی هست!!!!!!!!!!!!!!
  • کاردان US ۰۷:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۳
    1 23
    آقایون محترمی که هی میگین تعرفه آزاد بشه فرض کن اصلا تعرفه صفر باشد با این وضع درآمدی و قیمت دلار اصلا میتونی یکی از این ماشینا را بخری میدونی که قیمت این ماشینا معمولا بالای پانصد هزار دلار و بعضا یک میلیون دلار هستش که گرچه برای یک اروپایی یا آمریکایی با درامد بالای صد هزار دلار در ماه ممکنه خریدش عادی باشه ولی من و تو چی در ضمن در همون کشورها این ماشینها مخصوص قشر مرفهشونه وگرنه با درآمد مثلا پنج هزار دلار در ماه که در امد قشر عادیشونه میتونند این ماشینها را بخرند؟؟ با حساب مخارج دیگه زندگیشون؟؟ حالا من و تو با درآمد ماهی حداکثر پانصد دلار فرض کن تعرفه اینا اصلا صفر بشه باید چند ماه کارکنیم تا بتونیم یکی از اینا بخریم مثلا قیمت همون اینفینیتی میدونی یک میلیون و سیصد هزار دلاره؟؟
    • هفت ، عاشق ماشین IR ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
      3 0
      شما یه ذره بیشتر مطالعه کن .... اینفینیتی یک میلیون و سیصد هزار دلاره ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ یا تو اروپا و امریکا 100 هزار دلار حقوق میگیرن در ماه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • رضا IR ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
    8 0
    بازم برای پراید رقیب پیدا شد فردا 2 میلیون بازم گرون میشه ولی اینها کور خوندن چون کاری که پراید می کنه هیچ کدوم نمی تونند بکنند ...........یه کم فکر کن 5 نفرو یییهههو میبره پیش خدا
  • بی نام IR ۰۶:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    1 0
    اغنیا نیسان سوارشن و فقرا وانت سوارشن جان به جان تو وانت که نیسان فقرای
  • بی نام A1 ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
    2 0
    فقط شورلت كوروت
  • بی نام A1 ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۵
    1 0
    دستور ساخت لامبورگینی رو به ایران خودرو بدن ازش 3یا4مدل وانت رو در میاره...