آیا تا به حال تصور کرده اید فرکانسها و سیگنالهای موبایل چگونه مانند یک پتو بر فراز شهرهایمان گسترده و تنیده شده است؟

 

نیکلای لام، هنرمند امریکایی با کمک دانشمندان علوم کامپیوتر نقشه مجازی توزیع فرکانسی و سیگنال رد و بدل شده را در شهرهای بزرگ امریکا به تصویر کشیده است.

اطلاعات از روی مکان دکل های مخابراتی حاوی آنتن های موبایل اخذ شده و بر اساس تعاریف فنی از توزیع فرکانسی امواج موبایل و انتقال دیتا ترسیم شده و مانند لحاف 40 تکه روی سر شهرها کشیده شده است.

همان طور که در تصاویر مشاهده می کنید تفاوت در رنگ ها بر اساس اختلاف فرکانسهای موبایل تعریف شده است. آنچه می بینید سیستم شبکه ای رنگارنگی را در بر می گیرد که از ساختمانها و بناهای معروف زندگی ما را در تب و تاب بودن تغییر داده است.

در این راه متخصص زیست شناسی نجومی Astrobiologist شاغل در ناسا بنام براونینگ ووگل در تعریف اینکه چگونه سگنالها در شبکه حرکت می کنند به نیکلای لام کمک کرد.

آنتن نصب روی کنگره امریکا، بر فراز هالیوود، بر فراز نشنال مال در واشنگتن از جمله مکانهایی است که در تصاویر نحوه سیگنال رسانی شان به کاربران را می بینید.

همچنین پروفسور دانیلو اریکولو، از دانشگاه ایلینوی و پروفسور فران هاراکیویتز از دانشگاه شیکاگو به نیکلای لام مشاوره شبکه ای دادند.

نیکلای لام هر شهر را به شبکه ای شش ضلعی تقسیم کرد و با نقشه پوشش شبکه ای و آنتن دهی بر اساس دکل ها دیتای خود را ست کرد.

رنگ های مختلف کانالهای فرعی توزیع سیگنال را شامل می شود که اوج و فرورفتگی اشکال حکایت از نقل و انتقال سیگنال موبایل از دکل تا محیط های تعریف شده اطراف دکل دارد.

کانالهای بی سیم با رنگ های متنوع نیز در این ترسیم فنی-هنری وجود دارد و سیگنالها به صورت حباب های به هم پیوسته نشان داده شده اند.

وجود چند گانگی رنگی و ترکیب رنگ ها نشان از چند نوع اپراتور در یک مکان دارد.

در نقاطی که سیگنالها شکسته می شوند (مثلا توسط درخت یا دیگر موانع) نیکلای لام به آنها افکت مبهم و مه آلود داده است.

 

منبع: دیلی میل

56501 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۵
    پشت این گرافیک زیبا، بی خوابی، عصبانیت،پرخاشگری، فرزنداین که نمی خوابند تا صبح بیدارند، سردرد،میگرن و بدتر از همه تومور سرطانی را هم اضافه کنیدو قطعا این شکل زیبا نخواهد شد.
    • بی نام A1 ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۵
      80 11
      قطعا این نوع امواج تو آمریکا بیشتر از ایرانه، حالا من از شما می پرسم!! سرطان تو آمریکا بیشتره یا ایران؟
    • بی نام IR ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۵
      22 4
      به بی نام اولی یه جوری میگی این حرفا رو انگار خودت موبایل نداری و مخالف سرسختشی. بنده خدا یه روز موبایلتو ازت بگیرن دیوونه میشی.
    • رضا A1 ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۵
      15 40
      یه سرچ ساده انجام بدید. آمار سرطان امریکا معروفه عزیز. توی گوگل بزن: the world highest cancer rate
    • بی نام IR ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۵
      26 3
      ایران بیشترین رشد سرطان رو در دنیا داراست . اینکه تو امریکا سرطانی بیشتره به خاطر جمعیت 5 برابریش هست عزیز دل برادر .
  • بی نام A1 ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۵
    56 2
    صرفا جهت اطلاع: گوگل برای استفاده از هر کدوم از اپلیکیشن هاش روی موبایل ها شرط می کنه که از گوشی شما یک سری سیگنال دریافت کنه. با کمک این و با کمک گوگل مپ تعداد گوشی های روشن هر خیابان رو حساب می کنه و ترافیک اون خیابان رو تخمین می زنه... این هم یکی از فواید این نوع داده است.
  • بچه خوی IR ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۵
    10 1
    آخه برادر من، عزیز دل من ، اون نوار چیه آخه همیشه زیر عکسا میزاری و عکسارو خرابشون میکنی و مانع دیدن کاملشون میشی؟ خب اگه توضیح خاصی داری توی متن بیارش دیگه. می ترسی متنو نخونیم؟ ما قول میدیم حرفاتو که به عنوان متن نوشته میشه بخونیم شمام لطف کن اون نوار ها رو از پایین عکسا بردار. بابا نمیزاره حتی عکسارو سیو هم کنیم.
    • اسی A1 ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
      2 2
      روش ذخیره کردنش ساده است.کلیک راست رو همین صفحه بزن روی view page source کلیک کن همه تصاویر .jpg با ctrl+f میتونی پیدا و سیو کنی.{خــــــــــــــــــــــــــــبر آنلایــــــــــــــــــــــــن}
  • مرتضی A1 ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
    0 6
    این عکسها یه مشت چیزهای تخیلی و نمایشی هستند و هیچ پشتوانه علمی ندارند. اصلا برای موج نمیشه به این شکل مکان و فرم تعیین کرد.
  • منصور A1 ۲۱:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
    0 0
    تنهاوتنها اینو میدونم که این تصاویر فقط هنره