تم اصلی امسال نمایشگاه فناورانه سبیت، داده پذیری و دیتای بزرگ،اینترنت اشیاء و شبکه موبایل نسل پنجم است که با افتتاح مراسم توسط صدراعظم آلمان و دیوید کامرون رسما آغاز شد.

 

سبیت 2014 در هانوور، دری است گشوده شده برای بیزینس های بزرگ و کوچک تا بتوانند جدیدترین فناوری ها را در حوزه آی تی معرفی کنند.

جایزه برترین ابداعات CeBIT Innovation Award 2014 نیز با حضور رسانه ها در هانوور هر سال برگزار می شود.

پروفسور مارتین وینترکورن رئیس هیئت مدیره فولکس واگن ای.جی نیز صحبت از پول هوشمند و اتومبیل هوشمند کرد.

وی از اتحاد تسلا و آئودی با گوگل برای توسعه اینترنت اشیاء و اتومبیل های هوشمند سخن گفت.

دیوید کامرون هنگام سخنرانی از پویایی، خستگی ناپذیری و بلند پروازانه بودن فرهنگ فناورانه در انگلیس گفت. وی افزود مردمی که از گاراژ خانه ها شروع کردند حالا به استراتوسفر رسیده اند. جهانی که به سرعت جلو می رود.به گفته دیوید کامرون کشورهایی مانند انگلیس و آلمان زمانی موفق باقی خواهند ماند که فرمان خلاقیت و نواوری های جدید را خوب هدایت کنند.

نخست وزیر انگلیس از اتحاد دانشگاههای المان و انگلیس برای توسعه نسل پنجم شبکه موبایل 5G خبر داد و گفت با یکی کردن اپراتورهای مخابراتی در اروپا و بحث محو کردن سرویس رومینگ بین کشورهای عضو گامی اساسی را بر می دارند. به گفته وی دولت انگلیس برای تحقیق درباره اینترنت اشیاء 45 میلیون پوند بودجه اختصاص داده است.

آنگلا مرکل نیز بحث خود را روی داده پذیری و معماری و مدیریت بر دیتاهای بزرگ همچو یک هنر، متمرکز کرد. شعار حکومت آلمان در سال 2014 جامعه دیجیتال است و مباحتی چون انقلاب صنعتی چهارم، شبکه های اجتماعی، اپلیکیشن ها و کلود کامپیوتینگ آن را متحقق می سازد.

کمپانی های قدری همچو SAP مانند همیشه یک پای ثابت این نمایشگاه است که چارت موضوعات امسال آن را مشاهده می کنید:

 

 

منابع: سبیت، آی تی پرو پرتال

56502

 

 

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مسعود IR ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۹
    28 1
    نسل پنجم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! یعنی پنج نسل بعد از ما میتونن ازش استفاده کنن!
  • h.b A1 ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۹
    54 1
    جالبه فیلترینگ هوشمند ومحدود کردن هرچه بیشتر اینترنت در دانشگاهها ودر جایی از جهان نسل پنجم. حذف رومینگ...خدایا دوست دارم به خاطر این همه تنوع .اختلاف فکری وتفاوت در نگرشها.
    • امین IR ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۹
      29 1
      همه جهان دارن اینترنتشونو با سرعت فوق سریع گسترش میدن ما هم داریم فیلترنتمونو به دوره قبل از اختراع کامپیوتر محدود میکنیم
  • سامان A1 ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۹
    17 1
    ما کجا و آنها کجا. انقلاب صنعتی چهارم، کلود کامپیوتینگ، اینترنت اشیا، توسعه نسل پنجم شبکه موبایل، بدوییم تا بیشتر عقب نیوفتادیم و نیروهای جوونمون پیر نشدند. یک انقلاب صنعتی راه بندازیم. چرا تا حالا استارتی واسش نزدیم
  • كيان A1 ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۱
    1 0
    هرروزكشورايران يكسال ازلحاظ اينترنت يكسال عقب ميره