همان طور که پیش بینی می شد در کنفرانس گوگل 2014 I/O سیستم عامل جدید "اندروید ال" / Android L به توسعه دهندگان نرم افزاری معرفی شد و رسما کد کیت کت جای خود را به اندیشه ال/L داد.

نرم‌تر و ساده شدن از لحاظ ظاهری و باطنی مهمترین ویژگی "اندروید ال" است که بعد از کیت کت به زودی راهی بازار می شود تا متناسب با نیازهای کاربر نهایی، زیبایی متریال (طراحی جدید نرم افزاری) جای هولو(طراحی نرم افزاری موجود در اندروید) بنشیند.

همین سادگی اینترفیس را در نسخه جدید آی او اس اپل نیز دیدیم و ظاهرا طراحان نرم افزاری گرایش عجیبی به سوی ساده سازی پیدا کرده اند که ضمن بالا رفتن سرعت گوشی و تبلت، راحتی کاربر هنگام کار را نیز فراهم می کند.

گوگل می گوید "اندروید ال" را با چیزی که Material نام گذاشته، طراحی و ساخته است. همه آنچه می بینید توسط طراحان گوگل از نو ساخته و مرتب شده است. در واقع متریال جایگزین هولو در طراحی گوگل در قسمت "اندروید ال" شده است.

ماتیاس دوآرته که در پشت پرده  پروژه "اندروید ال" قرار دارد در این باره می گوید: طراحی "ال" به سوی کلاسیک گرایش پیدا کرده و استعاره از فرم انتقال دانش وابسته به تجربه مشترک میان کاربر نهایی و توسعه دهنده نرم افزاری است و شبیه پازل است که اگر کلی نگری پازل را بدانید به راحتی قادر به پیاده سازی پازل ها کنار هم هستید.

در طراحی ال، کاغذ بیس اصلی کار قرار داشته و عناصر روی آن چیده می شود و اگر بدانید چگونه کاغذ حرکت می کند، شما خواهید دانست که ال چگونه حرکت می کند.

رنگها جایگاه خاصی در اندروید ال پیدا کرده اند و تاکید روی فونتهای بولد و های لایت شده است و به توسعه دهندگان نرم افزاری توصیه شده است تا با این دست فرمان هنگام ساخت اپلیکیشن ها جلو بروند. گالری رنگها بین گوگل و توسعه دهندگان به اشتراک گذاشته شده و از تکیه رنگ ها برای کلید ها و آیکون ها استفاده شده است.

منبع: اسلش گی یر

 

56503

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۵
    95 56
    خب کم کم داریم شاهد اسکی رفتن کمپانی های دیگه از مایکروسافت می شیم فقط ویندوز فون
    • بی نام IR ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۵
      39 20
      البته هنوز هم کسانی هستند در ایران که رو کامپیوتر خونه و محل کارشون و لپ تاپشون ویندوز دارن و میگن اندرویید از ویندوز فون بهتره.......
  • بی نام A1 ۰۴:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
    10 9
    گوگل شورش رو در اورده هر روز یه نسخه جدید اندروید بیرون میده من به شخصه نسخه 2.3.6 اندروید و 4.1.2 رو امتحان کردم اولی با رم 1 گیگ و دو هسته دومی با رم 2گیگ و چهار هسته ای ولی اندروید 2.3.6رو ترجیح میدم
  • علی IR ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
    20 22
    هنگروید...