شهرداری تهران این روزها در کش و قوس مالی شدیدی به سر می برد. قبلا دعوا بر سر این بود که چرا تراکم می فروشد، کم کم ماجرا به تخریب باغات و واگذاری پروانه ساخت آنها به قیمتهای نجومی رسید و اکنون ظاهرا فروش پارک ها و بوستانها در دستور کار قرار گرفته.

امید سلیمی بنی: دیواره هایی از جنس آهن، نارنجی و آبی، بخشی از بوستان شقایق، پارکی بزرگ و زیبا در شمال تهران را محصور کرده. دیواره هایی که قبلا نبود و حالا ساکنان این محله در تماس هایی با خبرآنلاین می پرسند شهرداری چرا این بخش از پارک را فروخته است.


آنها می پرسند: کجای دنیا شهرداری، پارک را برای ساخت و ساز می فروشد؟ برخی با تاسف از اینکه تنها مکان عمومی این محله از تهران که در آن می شود نفس کشید و قدم زد، قطعه قطعه مانند کیکی که در جشن تولد مسئولان شهرداری بریده می شود، به کام برجسازان می رود.

مشاهدات عینی و تصاویری که به دست ما رسیده نشان می دهد این بخش از بوستان شقایق سعادت آباد، توسط شرکتی خصوصی که بیشتر سهامداران آن از یک خانواده هستند، تصرف شده و قرار است در آن ساختمانی ۱۳ طبقه ساخته شود.

تصاویری به روشنی نشان می دهد علاوه بر آنکه درختان این بخش از پارک با سایر درختان دارای مشابهت در گونه هستند، زمین این بخش از بوستان شقایق نیز، هنوز حال و هوای پارک بودن خود را حفظ کرده و حتی نیمکهای پارک نیز در آن وجود دارد.

استعلام از شهرداری منطقه ۲ تهران نشان می دهد این نهاد نه تنها با غیرقانونی بودن این واگذاری مشکل ندارد، بلکه به صراحت اعلام کرده که هیچ گونه تخلفی در این ساخت و ساز صورت نگرفته است.

جوابیه شهرداری: ملک فاقد تخلف است

مدیرمسئول محترم خبرگزاری خبرآنلاین

با سلام

احتراماً، بازگشت به مطلب مندرج درخبرگزاري خبرآنلاين مورخ 09/08/94 بدينوسيله پاسخ اين منطقه كه براساس جوابيه ناحيه 1 منطقه دو تهيه شده ، به شرح ذيل اعلام مي گردد.

متن جوابيه:

احتراماً، با عنايت به درخواست شهروند محترم در خبرگزاري خبرآنلاين مورخ 09/08/94

برخي از ساكنان محله سعادت آباد در تماس با سرويس مشكلات مردم خبرگزاري خبرآنلاين درباره واگذاري بخشي از پارك شقايق به يك مجتمع مسكوني و به شركتي خصوصی جهت ساخت يك واحد مسكوني ۱۳ طبقه و تبديل عرصه با كاربري g به ساير كاربري ها اعتراض كرده اند، لطفا پاسخ دهيد.

درخصوص پاسخ به پيام شهروند " پارك شقايق" به استحضار مي رساند:

مورد نظر شهروند محترم ملك مجاور پارك شقايق به مالكيت یک شركت سهامي خاص و داراي پروانه تخريب و نوسازي به شماره 20029031 مورخ 06/12/93 شامل 13 طبقه (سه طبقه زيرزمين + همكف + 9 طبقه مسكوني) و در حال حاضر در مرحله شروع گودبرداري و فاقد تخلف مي باشد.

مراتب جهت هرگونه بهره برداري به حضورتان ايفاد مي گردد.

پارک فروشی در روز روشن

اینطور که پیداست، باغ فروشی، تراکم فروشی، واگذاری ملک موقوفه برای فعالیتهای فرهنگی (ساختمان فرهنگسرای دکتر عظیمی به شرکت آهاب)، تپه خواری و اخیرا نیز حرف و نقل هایی که در حسابرسی شرکت‌های وابسته به شهرداری تهران پیش آمده، بخشهایی از عملکرد پرسش برانگیز این نهاد در سالهای گذشته است.

مشخص نیست چرا شهرداری تهران به خود اجازه می دهد بخشهایی از فضای سبز عمومی را برای مصارفی که مشخص نیست، به بخش خصوصی واگذار کند تا در این پارک ها، ساختمان ساخته شود.

نیاز نیست برای محاسبه سودی که بابت این ساخت و ساز نصیب این شرکتها می شود به ماشین حساب و کامپیوتر مراجعه کنید، چرتکه اندازی سر دستی به هر شهروندی گوشزد می کند ساختمانی که با چشم انداز پارک شقایق سعادت آباد و کوه های پربرف البرز مرکزی بالا بیاید، هر طبقه اش چقدر قیمت می خورد. قیمتی به بهای از دست رفتن پارک محل زندگی و تفریح شهروندان مظلوم تهرانی.

۴۷۲۳۱

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 17
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۴:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۱
    9 0
    خیلی متاسفم واسه جناب قالی باف که خود را قاطل محیط زیست می کند
  • بی نام IR ۰۵:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۱
    7 0
    سلام و تشکر از پی گیری شما می شود لطف کنید و ببینید که این شرکت در چه تاریخی سند خورده است فروش رفته است .
  • بی نام IR ۰۵:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۱
    11 0
    اقای شهردار میخواد پول جمع کنه که ستاد انتخاباتی راه بندازه
  • امید A1 ۰۵:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۱
    8 0
    با سلام تقریباً این اتفاق در بیشتر مناطق شهر قابل رویت می باشد. بطور مثال در منطقه 5 با وجود حجم بالای ترافیک در این منطقه شهرادی فقط به فکر کسب درآمذ آنهم از طریق ارائه مجوزهای ساخت و سازهای بی رویه می باشد که نمونه بارز آن مجتمع تجاری کوروش و مجموعه مسکونی خیابان لاله می باشد مثال دیگر مجتمع های مسکونی اطراف دریاچه چیتگر که قرار بود نماد سلامتی تهران بشود حالا شده منظره برجهای بلند اطراف آن نمونه دیگر برج کنار پارک جوانمردان . هر جایی در شهر تهران مشاهده نمودید که شهرداری در حال احداث یک پارک یا یک فضای سبز می باشد مطمئن باشید در حوالی بزودی یک مجتمع تجاری یا مسکونی بز رگ ساخته می شود به قول شاعر به نام مردم به کام شهرداری. تورو خدا بفکر آینده هم باشیم
  • بی نام A1 ۰۵:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۱
    9 0
    وقتی شورای شهر جرات نظارت بر کار شهردار نداره همین میشه دیگه
  • بی نام A1 ۰۶:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۱
    9 0
    اقای قالی باف که ادعا میکنی در شهرداری فساد نیست،پس این اسمش چیه
  • بی نام IR ۰۶:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۱
    7 0
    دل ادم میسوزه
  • بی نام A1 ۰۶:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۱
    7 0
    فعلا شهرداری کل تهران فقط باری پول میفروشه فقط ......................
  • بی نام IR ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۱
    9 0
    در منطقه 5 بیخ گوش شهرداری در خیابان آیت اله کاشانی بهنام فضای سبز دوطرف خیابان که درختان 20ساله داشت بریدند وبرج های مسکونی تجاری ساختند
  • بی نام IR ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۱
    7 0
    بخش عجیب قضیه اینه که شورای شهر و وزارت کشور هم به کار شهرداری تهران نظارت نمی کنن. در واقع به صورت یک سازمان کاملا مستقل و بی نیاز از پاسخگویی در حال تخریب بافت قدیمی و تاریخی تهرانه.
  • بی نام A1 ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۱
    8 0
    یه لقمه دیگه از شهر رو کندن
  • بی نام IR ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۱
    10 0
    اگر شهرداری روزی کاخ گلستان سعد اباد ونیاوران را هم فروخت که برج ساخته شود اصلا جای تعجب نداردما مردم هم مثل همیشه سکوت می کنیم و پر هوادار ترین اخبارمان عروسی یک هنرپیشه است شما هم ناپرهیزی نکنی نطر مرا چاپ کنی
  • بی نام IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۱
    6 0
    در تعجبم علیرغم همه مخالفتها برای نابودی فصای سبز به شدت تلاش می کند و هیچ مرجعی وجود ندارد که جلوی این افراد را بگیرد. اینها به فرزندان و آیندگان این شهر چه پاسخی دارند
  • بی نام IR ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۱
    7 0
    شهرداری فقط شعار میده ، تمام باغ ها و فضای سبز تهران رو به نابودی .................
  • بی نام IR ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۱
    9 0
    لندن پایتخت انکلیس جمعیتی یازده ملیونی دارد در کشور کوچک باشصت ملیون جمغیت ولی بیست وپنج درصد شهر فضای سبز است ان گاه تهران هر روز پارک هایش کم می شود وبرجهایش زیاد بعد می گوییم ای همه ترافیک از کجا امده
  • بی نام A1 ۰۵:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۲
    8 0
    گندشو دراوردن. پارکخواری شهرداری یعنی چه.
  • نیما IR ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۲
    7 0
    سلام پارک و فضای سبز خیابان صرافهای شمالی سعادت آباد، نبش غربی خیابان پانزدهم نیز فروخته شده و در حال احداث ساختمان در آن هستند. متاسفانه فروش فضای سبز و پارکها و تبدیل آن به اماکن مسکونی آن هم به گروهی که حتما خاص هستند این روزها زیاد انجام می شود و سکوت ما مردم آنها را پرروتر میکند. لازم است حرکتی اصولی در این خصوص انجام شود. لطفا رسانه ها به نقش و وظیفه خود در این خصوص بیشتر اهتمام ورزند. متشکرم