چهارمین جشنواره انگور ارومیه با حضور پرشور مردم به پایان رسید.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی، چهارمین جشنواره انگور ارومیه بعد از ۸ روز اجرای برنامه های متنوع و برگزاری سومین نمایشگاه صنایع دستی کشور در دهکده ساحلی چی چست به پایان رسید.

مطالعه برای احداث شهرک کشاورزی در آذربایجان غربی
قربانعلی سعادت استاندار آذربایجان غربی در آئین اختتامیه این جشنواره گفت: برگزاری چنین جشنواره هایی با استقبال مردم موجب رشد نشاط و پرکردن اوقات فراغت خانواده ها همراه است.
وی افزود: عملکرد شهرداری ارومیه در برگزاری این جشنواره و ایجاد شور و شوق در جامعه بسیار مطلوب بود.
استاندار آذربایجان غربی تصریح کرد: وجود ظرفیت بالای کشاورزی در استان، نیاز به احداث شهرک کشاورزی را بوجود آورده و به همین دلیل در حال مطالعه برای ایجاد آن هستیم.
سعادت گفت: پیشنهاد می کنم در حاشیه جشنواره انگور کمیته فنی و تخصصی متشکل از نهاد های ذیربط چون جهاد کشاورزی، شهرداری، صنعت، معدن و تجارت و اتاق بازرگانی و اتحادیه باغداران در خصوص حل مشکلات موجود درجشنواره ایجاد شود، تا در پیشبرد اهداف و بهتر برگزار شدن جشنواره موثرباشد.
وی ادامه داد: باید برای تولید محصولاتی با کیفیت تر و افزایش صرفه اقتصادی تولید محصولات برای کشاورزان تلاش کنیم تا این زحمتکشان رغبت بیشتری برای تولید محصولاتی چون انگور و صادرات آن داشته باشند.

بازدید بیش از200هزار نفر از جشنواره امسال
محمد حضرت پور شهردار ارومیه هم در آئین اختتامیه گفت: امسال و در چهارمین جشنواره شاهد حضور و استقبال مناسبی از سوی مسافرین داخلی و خارجی بودیم.
وی افزود: امسال بیش از 200هزار نفر از جشنواره بازدید کردند و نگاه ها به جشنواره انگور ارومیه جلب شد.
شهردار ارومیه تصریح کرد: زندگی ماشینی سبب ایجاد مشکلات روحی و روانی در زندگی بسیاری از زنان خانه‌دار شده است و برگزاری جشنواره ای همچون جشنواره انگور می‌تواند باعث حل بسیاری از مشکلات و ایجاد شور و نشاط در زندگی آنان شود.
حضرت پور گفت: قدمت تولید برخی مشتقات از جمله سبزه و دوشاب به سالهای بسیار دور می‌رسد و نباید در سایه بی‌توجهی به دست فراموشی سپرده‌شود، لذا برگزاری این جشنواره ملی فرصتی برای زنده نگه داشتن این ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها است.
وی ادامه داد: با توجه به امرار معاش بیشتر خانواده های از راه کشاورزی، شهرداری ارومیه با برگزاری چنین جشنواره هایی سعی در رونق گردشگری و سرمایه گذاری در این بخش و کاهش بیکاری دارد.

عکس ها: شهرداری ارومیه

46

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =