تیتر سه وبلاگها
-
آدرس اشتباهی؛ آقازاده خوب، آقازاده بد
یک طرف خانه سنتی با حوض و فواره و دیوارهای آجری و پنج دری، کوچههای تو در تو و صدای اذان و یک طرف ویلای تریبلکس قصر مانند باستی هیلز لواسان، مهمانی شبانه و قراردادهای میلیاردی، دود سیگار و دلبری.
-
باخت صداوسیما در زمین «نود»
آنچه در مسابقه فینال لیگ قهرمانان آسیا در دوحه قطر اتفاق افتاد، انگار پاسخی بود به ویدیوی کوتاهی از سخنان مدیر شبکه سوم سیما که دو هفته پیش در شبکههای اجتماعی جلب توجه کرده بود.
-
فرصتی که برای جذب مخاطبان گریزان از دست رفت
مرداد سال ۱۳۶۷، هنوز یک هفته از پذیرش قطعنامه ۵۹۸ سازمان ملل برای پایان دادن به جنگ ایران و عراق نگذشته بود که متوهمی دیگر، با لشکرش این بار با سودای فتح ۴۸ ساعته تهران از مرز قصر شیرین وارد ایران شد.
-
آقای فراستی، عذرخواهی کافی نیست
«یک نمره صفر به خودم میدهم/ از همه مخاطبان و شاهنامهدوستان عذر میخواهم/ اگر فردوسی را دوست دارم، حق کوچکترین اشتباهی در خواندنش ندارم/ میدانِ شعر کلاسیک ایران، میدان منِ فراستی نیست/ در میدانی که میدانِ من نیست، شاگردی میکنم/ انتقادات دوستان که هیچ، انتقادات دشمنان را هم روی سرم میگذارم.»
-
ماندگاری و فراموشی
همزمانی تقریبی دو اتفاق ظاهرا بیارتباط با یکدیگر در هفته گذشته به بهترین شکل، علت وقوع وضعیت تراژیک سینمای امروز ایران را به نمایش میگذارد، سینمایی که تاثیر پاندمی کرونا در تعطیلی و خلوتی سالنهای نمایش آن، شوکی دیگر بر پیکر این بیمار محتضر و نیمه جان است.
-
حکم دل است که مشکل است! *
وجود برخی محدودیتهای اغلب سلیقهای که گوشهای از آن در سخنان رییس اسبق سازمان صدا و سیما این روزها در شبکههای اجتماعی منتشر شده است، شاید یکی از دلایل اصلی کوچ تدریجی برنامهسازان تلویزیونی به شبکههای نمایش خانگی باشد. در ابتدای این اتفاق تصور میشد که کاهش این محدودیتها، افزایش کیفیت خروجی را به همراه داشته باشد اما در یک جمعبندی، انگار که این تغییر پلتفرم، تنها تغییر برخی ظواهر را به همراه داشته اما در زمینه محتوی و ساختار، اتفاق خاص و چشمگیری رخ نداده است.