نمایندگانی از سپاه پاسداران و بسیج به مناسبت تکریم هفته دفاع مقدس مهمان امروز جلسه علنی مجلس بودند.

به گزارش خبرآنلاین، سردار محسن رفیقدوست از موسسین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از سوی رئیس مجلس دعوت شده بود تا خاطرات آن روزهای جبهه و جنگ را روایت کند. او هم بی آنکه در طول خاطراتش نامی از محسن رضایی ببرد، از صدور فرمان امام خمینی(ره) برای تاسیس سپاه در سال 59 یاد کرد و گفت که او از سوی شورای انقلاب مسئول تشکیل سپاه شده بوده است.

رفیقدوست از اینکه نه دولت موقت سپاه را دوست داشت نه رئیس جمهور وقت -ابوالحسن بنی صدر-، گلایه کرد. از اینکه به جز اندک حمایت​های تسلیحاتی ارتش، رئیس جمهور وقت به عنوان رئیس ستاد کل نیروهای مسلح سلاحی در اختیار آنها نمی​گذاشته و آنها برای اولین بار از ارتش آزادی بخش فلسطین اسلحه خریداری کرده​اند. او از حافظ اسد به نیکی یاد کرد و گفت که او به م گفت که به اسم سوریه هر سلاحی می​خواهیدخریداری کنید.

به گفته وی، کره و لیبی دیگر کشورهایی بودند که سلاح و لوازم یدکی به ایران فروخته​اند. با این حال بودجه محدود آن دوره و تجهیز و تعمیر غنایم جنگی از عراق، می​طلبید که سپاه از همان زمان، به فکر تولید سلاح بیفتد و تا آنجا پیش رود که این روزها تولیداتی مجهزتر از آمریکا و روسیه داشته باشد و بودجه​ای درخورد دریافت کند.

گلایه​های او از بنی​صدر در این خاطره هم جلوه گر شد که او تا دزفول برای دریافت 1000 اسلحه برای سپاه رفته بوده تا نیروهای سپاه بتوانند وارد جنگ شوند. اما او به رفیقدوست می​گوید که برو از اربابانت اسلحه بگیر! او هم می​پرسد که اربابان من کیستند؟ و بنی ​صدر پاسخ می دهد که آقایان هاشمی، بهشتی و خامنه​ای اربابانت هستند! رفیق دوست هم می گوید اگرچه آنها اربابان من هستند ولی اختیار تجهیزات نظامی با توست! همین محدودیت​ها بود که به گفته رفیقدوست سبب شد تا هم سپاه به خودکفایی در تولید تجهیزات برسد و هم به فکر تهیه سلاح از کشورهای بی طرفی مثل سوییس بیفتد و مقدار زیادی سلاح از این کشور بخرد.

موسس سپاه پاسداران از رشادت​های جوانان بی تجربه ای گفت که به سردارهای طلایه​داری در مدت جنگ بدل شدند و ابتکاراتی به یادگار گذاشتند که جملگی نجات بخش کشور بود.

وی در بخشی از سخنان خود به دفاع از ادامه جنگ پس از فتح خرمشهر پرداخت و گفت: برخی انتقاد می​کنند که چرا ما پس از فتح خرمشهر، قطعنامه را نپذیرفتیم و خرده می گیرند که ما چه هزینه​ها دادیم. اما من معتقد بودم که باید جنگ ادامه می یافت. چون ما تا آن زمان چیزی به دست نیاورده بودیم و اگرر قطعنامه را می​پذیرفتیم هنوز نقاط آسیب پذیری داشتیم که عراق می​توانست به آن حمله کند.

رفیقدوست همچنین پذیرش قطعنامه در شرایطی که ایران در موضع ضعف بود را هم رد کرد و گفت: شکست​های سنگین عراق در چند عملیات پایانی جنگ نشان می​دهد که پذیرش قطعنامه در آن زمان از سوی ایران، از موضع ضعف نبوده ایت.

وی در پایان سخنانش افزود: تازه شکوفه​های انقلاب اسلامی در منطقه به گل نشسته است. سخنرانی​های امام(ره) در مورد مصر را که اخیرا صداوسیما پخش می​کند، انگار سخنان دیروز ایشان است که اینقدر با حقایق امروز تطبیق دارد.

رفیقدوست از اینکه در مجلس هشتم باب شده است که سالی دو بار نظامیان با حضور در مجلس با نمایندگان سخن بگویند، ابراز خرسندی کرد و گفت: امیدوارم این سنت حسنه ادامه یابد.

او سخنانش را با قرائت این شعر پایان داد: ما آمده بودیم که مردانه بمیریم/در پیچ و خم جنگ دلیرانه بمیریم/آنجا که جنون حاکم بی چون و چرا بود/شوریده و شیدایی و مستانه بمیریم/سخت است در این شهرکه در بین رفیقان/اینگوننه پریشان و غریبانه بمیریم/ مهلت بده ای عمر نفس گیر،که شاید/خونین کفن و شاد،شهیدانه بمیریم...

پس از پایان سخنان رفیقدوست، اعضای خانه ملت از او و منوچهر کهتری از جانبازان و فرماندهان ارتش، پاسدار غلامرضا خسروی نژاد، دریادار دوم اکبر اخگر از فرماندهان ارتش، پاسدار جواد ملاک، سرهنگ خلبان صمدبالازاده، هدایت​الله میرزابابایی نواب، رضا یزدی و علی دارابی تقدیر کردند.

/2929

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 175005

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۳
    2 4
    واقعا جای بسی شادمانیست که این روزها سپاه تولیداتی مجهزتر از آمریکا وروسیه دارد. ایران خودرو و سایپاو غیره یاد بگیرند.
  • علی IR ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۴
    2 0
    به یاد شهدا صلوات بفرستید