دیگر اصلا دعوا نمی‌کنیم که این نمایشگاه است یا فروشگاه، این اداها برای ما و شما نان و آب نمی‌شود، اصلا این 10 روز یعنی گردش مفرحی برای خرید کتاب، و آن محل نمازخواندن هم فروشگاهی بزرگ با دکان‌هایی دونبش برای خرید کتاب با طعم سیب زمینی سرخ کرده و سس گوجه و موسیقی اعصاب خورد کن آگهی کتاب و غرفه! هرکسی هم موافق نیست، تشریف نیاورد، همینی که هست!

 

 

 

پوستر نگو بلا بگو!
به نظر شما وقتی یک رویداد سن 25 سالگی را پیدا کرده باید چه توقعاتی از آن داشت؟ این توقع زیادی است که بخواهیم پوستر این رعنای 25 ساله بین المللی یک کار شیک و حرفه‌ای باشد که آدم جلوی چهارنفر خارجی لذت ببرد از گرفتن عکس یادگاری با آن؟ شما اگر این احساس را از پوستر بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب داشتید، ما هم داریم! معلوم نیست چه مناقصه‌ای برگزار شده تا این پوستر به این طراح عزیز رسیده و اینگونه همه توان گرافیکی خود را به معرض دید مهمانان داخلی و خارجی آورده، خدا قوت واقعا!
 

 


 

هیچکس تنها نیست!
دوستان و همراهان گرامی اگر قصد نمایشگاه گردی به صورت دسته‌جمعی دارید؛ خواهشمند است رعایت مسائل شئونات را اسلامی بفرمایید که...جمله چی شد؟! آخر نه اینکه در نمایشگاه گشت ارشاد مستقر است، آدم حس ارشاد اسلامی‌اش بالا می‌رود. خلاصه از ما گفتن خودتان مراقب باشید بعدا گلایه نکنید، درست است که محیط کاملا تفریحی – فرهنگی است اما دلیل نمی‌شود با لباس و آرایش عروسی تشریف ببرید! برادر عزیز شما هم جنبه داشته باش، هوا گرم است ولی زیرپوش 17سانتیمتری آستین حلقه برای چرخ زدن در یک محیط خرید روباز زیاد مناسب نیست.

 

 

زنبیلو بر ندارین...
لطفا دقت کنید که نمایشگاه کتاب، بازار میوه و تره‌بار و یا کمپ نوروزی 13 به در نیست(حتی اگر سیزده اردیبهشت افتتاح شود) خواهشمند است با «لیست» وارد شوید. از قبل ناشران مورد علاقه و کتب در جستجوی خرید را نشان کنید و با نقشه به نمایشگاه بروید؛ راندمان چرخش در فضا و خرید موثرتان به شدت بالا می‌رود؛ همینطور از ردیف الف تا ردیف گاف از سالن اصلی تا پارکینگ مصلا را گشتن، کار آدم‌های بی‌برنامه وقت‌گذران است؛ شما یک کاربر محترم خبرآنلاین عزیز هستید، یک اهل فرهنگ با برنامه قرار است بروید یک راهپیمایی فرهنگی و خرید بهترین یار دنیا که هیچگاه آدم را تنها نمی‌گذارد.

 

همه چی آرومه
داستان قیمت نجومی کاغذ را یحتمل در اخبار خوانده اید، به هر حال دلار که پایین و بالا بشود، بنزین که در شایعات افزایش قیمت و حذف سهمیه قرار بگیرد، شما باید ماهانه رفتگر نارنجی‌پوش محل را هم افزایش بدهید چه برسد به قیمت کاغذی که از آنطرف آبها وارد می‌شود. دقت کرده اید که خودمان در داخل از پس نیاز کاغذمان بر نمی‌آییم؟ و امسال، سال تولید ملی است و حمایت از کار و سرمایه ایرانی و...؟ دقت دارید که کلی همایش و جشنواره در شرف وقوع است و از هیچکدام هم _ ندید _ خروجی به درد بخور که دردی از ملت را دوا کند، نخواهیم دید؛ امیدوارم همین یک نکته کاغذ را دریابیم...خلاصه قیمت کاغذ از بندی 50 هزار تومان رسیده به بندی 70 هزار تومان(فی بازار در لحظه مطالعه شما در دسترس نیست)، قیمت چاپ و صحافی و حق التحریر نویسنده بنده خدا را هم اضافه کنید...سال گذشته اگر با 20 هزار تومان حدود 6 تا 8 کتاب می‌توانستید بخرید؛ حالا مطمئن باشید با خوش‌بینی بین 4 تا 6 کتاب می‌توانید بخرید! در این شرایط برگزارکنندگان نمایشگاه اعلام می کنند که ناشران نباید لیبل جدید بر کتاب‌ها بزنند! یعنی نباید افزایش قیمت داشته باشند، خیلی خب اگر ناشری از ابتدا قیمت کتاب را خیلی بالا زده بود چه؟ جای نگرانی نیست! بسته‌های حمایتی مثل سال قبل موجود است؛ یعنی اگر سال گذشته 30هزار تومان به شما بن کتاب هدیه می‌دادند، حالا هم همان است! می‌بنید چقدر همه چی آرام است و ما دوستداران کتاب چقدر خوشبخیتم؟!

 

این چند ناشر...
اگر چنانچه نتوانستید لیستی تهیه کنید و یا اصلا اهل رسانه و مجله و سایت‌های خبری و... نیستید تا از تازه های نشر مطلع شوید، بهترین راه و کوتاه‌ترین مسیر برای دست‌یابی به بهترین‌ها و تازه‌ترین‌ها، سر زدن به غرفه هایی است که سرشان به تن شان می‌ارزد و یا حتی زمانی که با دست خالی به نمایشگاه می‌آیند لااقل تجدید چاپ‌های خوبی دارند؛ مثل «سروش، سوره مهر، کارنامه، نیستان، سخن، امیرکبیر، ققنوس، مرکز اسناد، ماهی، هرمس، کتیبه زرین، دارالحدیث، روایت فتح، صدرا، بوستان کتاب، شاهد، نی، ساقی، مرکز، واحه، کانون پرورش فکری، افق، همشهری، فصل پنجم، شانی، آموت، رسا، قدیانی و...» ضمنا زیاد دنبال تخفیف نباشید، که تخفیف‌ها مثل بازار شهام، کاملا حبابی است! اگر دنبال کتاب ارزان هم بودید سری به این غرفه بزنید ضرر نمی کنید:(راهروی 29/ غرفه 13)

 

چند توصیه کوتاه:

- خانم ها! آقایان! لطفاً هرگونه پرستیژ و کلاس اجتماعی- سیاسی- فرهنگی را بگذارید لب کوزه، در نمایشگاه دست خالی باشید، سبک بار سبک بار.
- گول فناوری را نخورید! بدون پول به نمایشگاه نروید؛ حتی اگر این دستگاه های خودپرداز، دارای علائم حیات باشند، باز هم صف طویل، وقتتان را تلف می کند.
- یک شیشه آب معدنی کوچک با خود ببرید، ضرر ندارد! هم جای لوازم روشنفکری را پر می‌کند و هم آرامش خاطری است در برابر برخی چیزهایی که خونتان را به جوش می‌آورد.
- از همراه ساختن اطفال و آدم بزرگهای طفل مانند(عجول، بی حوصله، گرسنه و...) به شدت خودداری کنید که عجیب دست و پا گیر هستند.
- بخشی از پولتان را برای خرید کتاب کنار بگذارید، همه را خرج ساندویچ و کباب ترکی و سیب زمینی سرخ کرده نکنید.

- لطفا به طور کامل بی خیال اقلام اهدایی و تبلیغی شوید؛ اشانتیون گرفتن برای شما و ما زشت است!

6060
 

60

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 210499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا IR ۰۱:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۳
    1 0
    بهترین وکاربردی ترین راهنمایی که تا حالا خونده بودم
  • amin IR ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۳
    0 0
    چشه پوستر! چرا بیخود گیر میدین...