۰ نفر
۲۵ آبان ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۹

نویسنده می​گوید: برای نوشتن این رمان بسیار کار کرده‌ام و فسفر سوزانده‌ام. نوشتن این رمان بسیار سخت بود تا مفاهیم دستمالی‌شده را هنرمندانه به کار بگیرم.

به گزارش خبرآنلاین، «جمجمه‌ات را قرض بده برادر» نوشته مرتضی کربلایی لو از سوی انتشارات عصر داستان منتشر شده است. مرتضی کربلایی‌لو در مورد کتاب «جمجه‌ات را قرض بده برادر» گفته است: تاکنون سه داستان کوتاه درباره جنگ نوشته‌ام اما این کتاب اولین و جدی‌ترین رمان من درباره جنگ است. آدم‌های رمان «جمجه‌ات را قرض بده برادر» همیشه در حال شدن هستند و عوض می‌شوند، مانند خود کربلایی‌لو که از آغاز شروع داستان‌نویسی‌اش مدام در حال تغییر کردن است. نکته دیگر در این رمان این است که پدیده‌ها بازتعریف می‌شوند، یعنی به ما می‌گویند جنگ آن چیزی نبود که ما دیدیم. نویسنده در این رمان همه آن معانی را که در پشت جنگ پنهان بودند، جمع‌آوری کرده و در رمانش به کار گرفته است. جنگ در این رمان جنگ معمول نیست و از اعماق روایت می‌شود. در این جنگ هر نفر یک سودا دارد و همه مانند هم فکر نمی‌کنند... 
در مراسم رونمایی این کتاب و از سوی کارشناسان ادبی مطرح شده که این رمان یک پدیده جدید در حوزه دفاع مقدس است و نگاه کلیشه‌ای به جنگ را عوض کرده است.

 

در پشت جلد کتاب می خوانیم:
«کتاب را توی دستش سبک سنگین کرد گفت: یادت هست یک جا فرموده بود در آستانه حمله جمجمه‌ها را به خدا قرض دهید و به دشمن بزنید؟
اگر خوب قرض بدهی، گلوله هم که بخوری دردت نمی‌آید. حتا به گمانم متوجه هم نمی‌شوی. مثل یغلاوی که به همرزمت امانت دادی و گلوله‌ای سوراخش کرد...»

 

 

  کتاب های «من مجردم خانوم»، «زنی با چکمه ساق بلند» و «قارا چوبان» از جمله آثار قبلی این نویسنده‌اند.

 

ساکنان تهران برای تهیه این کتاب و هر محصول فرهنگی دیگر کافی است با شماره 20- 88557016 سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ سام تماس بگیرند و آن را (در صورت موجود بودن در بازار) در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند. باقی هموطنان نیز با پرداخت هزینه پستی می توانند این کتاب را تلفنی سفارش بدهند.

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 257532

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۲۲:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۵
    0 0
    توضیح بیشتر می خواست خیلی کم نوشتید