بررسی آمار اقدام به خودکشی طی 15 سال اخیر/ خودکشی درمیان 18 تا 24 ساله ها بیشتر است

بررسی آمار اقدام به خودکشی طی 15 سال اخیر نشان می دهد، خودکشی درمیان 18 تا 24 ساله ها بیشتر است.

محمد حسین نجاتی: مرگ های مشکوک به خودکشی در کشور رو افزایش است. با این حال رئیس رییس مرکز تحقیقات پزشکی قانونی می گوید: در سال گذشته سه هزار و 640 مرگ مشکوک به خودکشی در کشور رخ داده است.

محمود خدادوست با اشاره به روز دهم سپتامبر روز جهانی مبارزه با خودکشی اظهار داشت: در سال گذشته استان های تهران با 409،‌ کرمانشاه با 271 و گیلان با 231 فوتی بیشترین و استان های خراسان جنوبی با 18، کهگیلویه و بویر احمد با 24 و خراسان شمالی با 25 فوتی کمترین موارد مرگ ناشی از خودکشی را داشته اند.
رییس مرکز تحقیقات سازمان پزشکی قانونی کشور با بیان شیوه های خودکشی در کشور تصریح کرد: در سال گذشته 49.9 درصد از موارد خودکشی به شیوه حلق آویز بوده است.
دکتر خداوست با اشاره به تفکیک سنی موارد خودکشی در کشور افزود: در سال گذشته، از کل مرگ های مشکوک به خودکشی در کشور، بیشترین مواردخودکشی در گروه سنی 18 تا 24 سال ثبت شده است که 28.2 درصد از کل موارد خودکشی این سال ها را در برمی گیرد. پس از آن گروه سنی 30 تا 39 سال با 22.2درصد، 25 تا 29 سال با 17.6درصد، بالای 50 سال با 12.9 درصد، 40 تا 49 سال با 11.1 درصد و زیر 18 سال با 7.9 درصد به ترتیب بیشترین موارد خودکشی را به خود اختصاص داده اند.
بر این اساس بررسی آمار اقدام به خودکشی طی 15 سال اخیر نشان می دهد، خودکشی درمیان 18 تا 24 ساله ها بیشتر است.
در نمودار های زیر تعداد فوت شدگان خودکشی در حوزه استحفاظی نیروی انتظامی، تعداد پرونده های تشکیل شده در مورد ا قدام به خود کشی در حوزه استحفاظی نیروی انتظامی و تعداد پرونده های اقدام به خودکشی طی سال های 1375 تا 1390 را در در چهار رده سنی را ببنید.

 

 

4545

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 313061

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهدي A1 ۰۵:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
    36 2
    همش به خاطر افسردگي و نداشتن هدف تو زندگيه و علي الخصوص بيكاري..............
    • بی نام A1 ۰۶:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
      10 10
      پس همه با هم بگیم: روحانی مچکریم !!!!!
    • اشكان NL ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
      1 1
      مثل اينكه شما روانكاو و روانشناس هستيد شما دنيا را سياه و سفيد ميبينيد انسان خودش بايد به زندگى خودش جهت بده و برنامه ريزى كنه،من ميدونم شرايط اجتماعى مهم هست ولى ابتكار شخصى از همه چيز مهمتر هست اگر افسردگى و بيكارى در خود كشى مهم هستند پس چرا تو ژاپن خودكشى زياد هست؟ اين سنين زمانهاى بهرانى هستند كه با كمك دوستان خانواده و همت خود شخص آدم ميتونه ازش عبور كنه عزيز خودكشى در جوامع صنعتى خيلى بيشتر هست
  • بی نام A1 ۰۵:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
    32 3
    باورکنید من خودم گاهی بهش فکر میکنم. به قول اوباما تمام گزینه ها روی میز است. اگر به خاطر مادر پیرم نبود قید حیات رو تا حالا زده بودم. چقدر شکست! چقدر بدبختی! چقدر نا امیدی! چقدر غم و اندوه و اشفتگی! گاهی این رنج از استانه تحمل انسان عبور میکنه و اون موقع است که...
    • بی نام A1 ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
      6 2
      من که خودم رو زدم به نفهمی،آدما ی بی فکر و بی مسئولیت راحت تر زندگی میکنن.
    • بی نام A1 ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۵
      1 0
      اتفاقا مادرم بهم همینو میگه. میگه بیخیال دنیا شو تا کمتر زجر بکشی. خودتو بزن به اون راه. زیاد توجه نکن به غم هات. میگم مگه میشه مادر من؟ دکمه نیست که بزنم پایین فراموش کنم بزنم بالا به خاطر بیارم. وقتی غم در تار و پود وجودت رسوخ میکنه دیگه کاری از دستت بر نمیاد جز سوختن و ساختن و یا پایان دادن به زندگی.
  • بی نام A1 ۰۷:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
    3 0
    آمارو ول کنین ببینید دلیلش چیه؟
  • بهزاد IR ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
    3 21
    یه چیز دیگه که من دقت کردم دیدم طی سال 88 و 89 میزان خودکشی امار پایین تری رو نشون میده یکی از دلایلش به نظر من اینه که ما طی این دو سال رشد اقتصادی خوبی داشتیم و اکثر خانواده ها از لحاظ درامد سالای خوبی رو تجربه کردن؟؟ ! ! !
    • بی نام IR ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
      7 3
      میشه شما نظر ندین.