شنبه 5 خرداد 1397
یکشنبه 12 فروردین 1397 - 20:08:12 چاپ

دفاع دوباره و تمام قد بروجردی از فیلتر شدن تلگرام

پارسایی: مردم قیم نمی‎خواهند | مازنی: بستن راه‌های ارتباطی مایه وهن جمهوری اسلامی است

سیاست > مجلس - فیلترینگ تلگرام برای دومین روز پیاپی مهمترین عنوان پرچالش سیاسی کشور را به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرآنلاین، دیروز و پس از آنکه برخی منابع خبری به نقل از علاءالدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس اعلام کردند که تلگرام تا پایان فروردین فیلتر می شود و  جای خود را به یک سامانه مشابه ملی خواهد داد، برخی از نمایندگان مجلس انتقاداتی را نسبت به این اظهارات بیان داشتند. (اینجا)

هرچند گمان می رفت که با انتقادات نمایندگان و بیان سازوکار تصمیم گیری شورای عالی فضای مجازی از سوی آنان، علاءالدین بروجردی صحبت های خود را به نحوی اصلاح کند، اما او امروز نیز بر حرف های دیروزش پافشاری کرد و البته ادعاهای جدیدی را هم در مورد ناامن بودن تلگرام اضافه کرد.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرگزاری خانه ملت، با تاکید بر این که بخشی از تهدیدهای امنیت کشور در تلگرام رقم می‎خورد گفت: به موضوع تلگرام باید با نگاه به منافع ملی و امنیت ملی نگاه کرد.

علاءالدین بروجردی افزود: مبحث گره خورده با امنیت کشور است و تنها مختص ایران نیست. وقتی کشور انگلیس به عنوان کشور شاخص غربی در سطح نخست وزیری اعلام می کند تلگرام بستر تولید تروریست است و کشورهایی چون چین و پاکستان تلگرام را فیلتر می کنند نشان دهنده این واقعیت مهم است که تلگرام عملا با طراحی های صورت گرفته و پیچیدگی های پشت پرده، عملا تهدید امنیتی و اختصاصی برای جمهوری اسلامی است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: به دلیل تهدید امنیتی تلگرام، کشورها آن را فیلتر کردند و از شبکه ها و پیام رسان های داخلی و ملی خود استفاده می کنند، ما هم به عنوان کشور شاخص طبیعتا باید در این جهت فعال باشیم.

وی با اشاره به این که صاحب تلگرام، روسی‌الاصل و یهودی زاده است گفت: این شخص که به دلیل امنیتی از روسیه خارج شد و تابعیت دیگری گرفته است صحنه گردان این ماجرا است.

بروجردی یادآور شد: نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به نقل از پاول دوروف که مالک و سرمایه گذار تلگرام است به عنوان سرمایه بزرگ برای اسرائیل یاد می کند و شکرگزار این سرمایه است.

رییس کمسیون امنیت ملی گفت: نخست وزیر رژیم صهیونیستی چندی پیش شخصا به حضور او رسیده و در سمیناری به عنوان قدردانی از این سرمایه دار اسراییلی گفته بنده کمال قدردانی از زحمات شما که از برادر به من و کشور اسرائیل نزدیک تر و مهربان تر هستید را دارم.

بروجردی با اشاره به صحبت های نتانیاهو اظهار داشت: با این صحبت ها ماهیت تلگرام مشخص است و ایران بیشترین کاربر تلگرام را دارد بنابراین باید به موضوع تلگرام با نگاه منافع ملی و امنیت ملی نگریست.

وی با تاکید براینکه کشورهای مهم و شاخص دنیا از پیام رسان های ملی استفاده می کنند گفت: حتی کشوری مانند کره جنوبی شبکه ملی خود را تعریف کرده و از آن استفاده می کند، بنابراین ما حتما باید به گونه ای عمل کنیم که اجازه ندهیم دشمنان بتوانند از طریق تلگرام رخنه و مشکل آفرینی کنند.

این نماینده مجلس دهم با بیان اینکه بخشی از تهدید های امنیت کشوردر تلگرام رقم می خورد، گفت: مسئولیت فضای مجازی با شورای عالی فضای مجازی است و در آنجا در واقع تصمیم گیری شده، برخی تعابیر دیگری از این موضوع داشتند، در خصوص فضای مجازی نهایتا شورای عالی امنیت یا شورای عالی فضای مجازی تصمیم گیری می کنند.

بروجردی تاکید کرد: دراین مدت با وجود ارتباط دولت با مدیر تلگرام در جهت فیلتر کانال هایی که مشوق ضد امنیت بودند مسئولان تلگرام با ایران همکاری نکردند، آنها به دنبال این هستند که برای افرادی که برای مسائل مالی وارد این شبکه مجازی می شوند مشکل آفرینی کنند.

وی با تاکید براینکه باید با هوشمندی دنبال حفظ منافع و امنیت ملی کشور باشیم، گفت: از فیلتر کردن تلگرام از منظر حفظ امنیت ملی دفاع می کنم ضمن اینکه بسیار مهم است که مسئولان قضایی و امنیتی کشور تشویق کننده پیام رسان داخلی و ملی باشند.

نمی‌توانیم قیم مردم شویم
صحبت های بروجردی امروز هم واکنش های برخی نمایندگان را در پی داشت.

سخنگوی فراکسیون امید مجلس در گفتگو با ایسنا با بیان اینکه «از بین بردن رقابت و ایجاد فضای انحصاری در مورد پیام‌رسان‌های داخلی سرنوشت آنها را به صنعت خودرو دچار می‌کند» گفت که نمی‌توان به زور مردم را وادار به استفاده از پیام‌رسان‌های داخلی کرد.

بهرام پارسایی با تاکید بر ضرورت حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی،‌ تصریح کرد: در عین حال باید فضای رقابتی در این زمینه حفظ شود و حق انتخاب مردم هم از بین نرود. ما نمی‌توانیم قیم مردم شویم و به جای آنها انتخاب کنیم. باید پیام‌رسان‌های بین‌المللی را داشته باشیم و البته پیام‌رسان‌های داخلی را هم تقویت کنیم و اجازه دهیم با نمونه‌های خارجی رقابت کنند اما نمی‌توانیم به زور مردم را وادار کنیم که از پیام‌رسان داخلی استفاده کنند.

پارسایی ادامه داد: برخی کشورهای متحجر خاورمیانه جدیدا ژست آزادی‌طلبی و حقوق شهروندی می‌گیرند و فعالیت‌های خود را در عرصه‌های مختلف گسترش می‌دهند. در چنین شرایطی ما نمی‌توانیم فضای رقابتی را از بین ببریم و حق انتخاب مردم را از آنها سلب کنیم یا اینکه صلاح مردم را به جای خودشان تشخیص دهیم. ما می‌توانیم نظر مردم را بگیریم و ببینیم ذائقه آنها چیست.

وی در پایان با اشاره به جلسه غیرعلنی مجلس در آخرین روز کاری سال ۹۶ درباره فضای مجازی، گفت: این جلسه به گونه‌ای بود که می‌خواستند زمینه‌سازی کنند و مجلس را قانع و توجیه کنند که چنین اتفاقاتی بیفتد ولی صحبت‌ها قانع‌کننده نبود و من در اکثریت مجلس هم استقبالی نسبت به این موضوع ندیدم و به نظرم مجلس قانع نشد.

بستن راه‌های ارتباطی مایه وهن جمهوری اسلامی است
حجت‌الاسلام احمد مازنی دیگر عضو فراکسیون امید هم در توییتر خود در واکنش به ادعای فیلترینگ تلگرام تا اواخر فروردین ماه نوشت: متن منسوب به رییس کمیسیون امنیت ملی درباره فیلتر تلگرام مایه وهن مجلس است. موضوع تلگرام بیش از آن که امنیتی باشد فرهنگی، اجتماعی است. اگر ظرفیت فنی و محتوایی داشته باشیم فیلتر تلگرام راه‌حل نیست. بستن راه‌های ارتباط جمعی مایه وهن جمهوری اسلامی و برای ملت ایران تحقیرآمیز است.

اظهارنظرهای دیگر نمایندگان تهران در این باره را اینجا بخوانید.
27215

مطالب مرتبط
122 دیدگاه
  • بی نام
    یکشنبه 12 فروردین 1397 - 20:23:36
    پاسخ
    466 9

    اینکه بیایید همه مسیرها رو ببندید و فقط یک مسیر اونهم به تشخیص خودتون باز بزارید و به مردم بگید فقط ازاین یک مسیر میتونید تردد کنید که هنر نیست. شما اگر مطمئن هستید مسیر شما بهتره باید مسیرهای دیگه رو هم باز بزارید تا مردم با مقایسه خودشون بهترین مسیر رو انتخاب کنن.

    • بی نام
      دوشنبه 13 فروردین 1397 - 02:07:47
      2 28

      فیلترینگ تلگرام؛ دقیق ترین ، شدیدترین و بی سابقه‌ترین فیلتر در سالهای اخیر خواهد بود. به نحوی که دسترسی به آن عملا غیرممکن خواهد شد. فیلترشکن هایی که برای ورود به تلگرام مورد استفاده قرار می‌گیرند نیز توسط اپرتورهای همراه و مخابرات در لیست سیاه انتقال داده قرار خواهند گرفت و از کار خواهند افتاد.

    • بی نام
      دوشنبه 13 فروردین 1397 - 03:45:33
      47 1

      ایشون اصلا متولد ایران نیستند چطور میتوننن جز مسئولین ارشد باشند؟

    • آکا
      دوشنبه 13 فروردین 1397 - 09:05:32
      310 10

      حالا که مدیریت تلگرام حاضر به فروش اطلاعات کاربران ایرانی به شما نشد، تهدید برای امنیت است؟

  • بی نام
    یکشنبه 12 فروردین 1397 - 20:26:00
    پاسخ
    263 2

    اَی خِدا

    • بی نام
      دوشنبه 13 فروردین 1397 - 21:08:53
      16 1

      😂😂😂

  • ایرانی
    یکشنبه 12 فروردین 1397 - 20:32:09
    پاسخ
    358 3

    با سلام.چطور مردم در زمان انتخابات همین آقایان، ولی نعمت هستند و این آقایان خودشان را نوکر مردم می دانند ولی اکنون مردم ابله و نادان هستند و قدرت تمییز و تشخیص درست از نادرست را ندارند و نمی توانند امنیت ملی را بشناسند؟؟ عجیب است..آیا این امر نشان از شکاف و جدایی عمیق بین خواست و اراده ملت با خواست حاکمیت آقایان تمامیت خواه نیست؟؟ قطعا مردم ایران بهتر از شما در مجلس و حاکمیت،تفاوت ها را می شناسند ولیکن به تحمیق واداشته شده اند..خدا به شما و ما عنایت و رحم کند.

    • م ر
      دوشنبه 13 فروردین 1397 - 07:25:10
      172 1

      بهتر است منتظر اتفاقات نباشیم و خودمان از حقوقمان دفاع کنیم

    • رضا
      دوشنبه 13 فروردین 1397 - 10:51:35
      20 0

      بله کاملا موافق شما هستم . در زمان انتخابات همه مردم فهیم و با شعور هستن و راه صحیح را می دانند و در انتخاب اصلح آزاد هستن . ولی پس از انتخاب آقایان ، همین آقایان ، برای مردم با شعور ، خط و مشی تعریف میکنند و برای مردم عینک مات می گذارند و مردم نیاز دارند که آقایان دستشان را بگیرند .

  • محمد
    یکشنبه 12 فروردین 1397 - 20:37:15
    پاسخ
    362 1

    تهدید امنیتی تلگرام و فضای مجازی نیست آقای محترم.تهدید امنیتی اون طرز فکره که کاری به سر این مملکت آوردید که ارزش پولمون از پول افغانستان جنگ زده کمتر شده.تهدید امنیتی این سیاستهای بی منطق و بدون فکره که باعث شد کوچکترین کشورها هم برای ما شاخ و شونه بکشن.شماها تا کی میخواهید برای اکثریت مردم تصمیم بگیرید.

  • بی نام
    یکشنبه 12 فروردین 1397 - 20:40:39
    پاسخ
    218 3

    خدا خیر بده فیلتر شکن را که الان همه دارن

  • بدون نام
    یکشنبه 12 فروردین 1397 - 20:41:10
    پاسخ
    216 1

    بله ديگه احتمالا حسن روحاني ايشون هستند و بيست مليون راي اوردند كه اينقدر با اعتماد به نفس مي خوان اين كارو بكنند

  • مریم
    یکشنبه 12 فروردین 1397 - 20:42:14
    پاسخ
    256 1

    اینهمه مردم تو این چند روزه که این خبر سر و صدا کرده گفتن با این کار شما مخالفن اونوقت باز روی حرفت پافشاری میکنی؟ شما و اون گروه همفکر اقلیتت در برابر خواسته های اکثریت این مردم چیزی نیستید.همین مردم باعث شدن شما و امثال شما الان همین جایگاه رو داشته باشید.اونوقت در برابر خواسته مردم ایستادگی میکنید؟ همین مردم اراده کنن نخوان شماهارو باید برید.چی فکر کردید؟

    • بی نام
      سه شنبه 14 فروردین 1397 - 10:26:37
      24 0

      طرح اینجور مسائل بخاطر اینه که حواس مردم از مشکلات اقتصادی و افزایش قیمتها و از جمله قیمت ارز پرت بشه

  • بی نام
    یکشنبه 12 فروردین 1397 - 20:43:45
    پاسخ
    205 1

    قانونی بگذارید که بتوانید آن را اجرا کنید. اگر قانونی بگذارید که مردم آن را براحتی دور بزنند، مردم را به قانون شکنی عادت می دهید و این یعنی فاجعه این یعنی فساد. استفاده از فیلتر شکن یعنی شکستن همه مرزها و ورود به جاهای که نباید وارد شد و شما مردم را به زور به فیلتر شکن سوق می دهید

  • 4 ساله
    یکشنبه 12 فروردین 1397 - 20:43:45
    پاسخ
    27 326

    ملت یه جوری عزا گرفتن که انگار پیامای فوق سری دارن. یه مشت خزعبلات تو تلگرام واسه هم میفرستید دیگه. خودتونو بزنید به بیخیالی.

    • فرهاد
      دوشنبه 13 فروردین 1397 - 03:05:21
      25 0

      اگه به فرض محال شما، خزعبلات باشه، امنيت كشور با يه سري خزعبلات تهديد ميشه كه اينقد منت امنيت دارن سر مردم بدبخت

    • بی نام
      دوشنبه 13 فروردین 1397 - 09:18:16
      129 7

      اگر تلگرام فیلتر بشه اونوقت سرکار باید بشینی پای صداوسیما واخبار آبکی رابشنوی درضمن لطف کن تلگرامتو ازگوشیت حذف کن که خیلی ذوق زده شوی

    • دانشجو
      دوشنبه 13 فروردین 1397 - 09:34:36
      124 4

      تا حالا هر کاری خواستند کردنند چه کاری نمونده اینها نکردنند . همین بی خیالی ها بوده روزگارمون شده این زندگی . دیگه بس نیست ؟؟؟

    • امیرحسین
      سه شنبه 14 فروردین 1397 - 13:23:06
      10 0

      من برای کارم با تلگرام اطلاع رسانی می کنم ، که قبلاً حدود دو ملیون تومن در ماه پول پیامک هام بود ، حالا با تلگرام می فرستم ، هم رایگانه ، هم سرعتش بالاست ، و هم محدودیت کارکتر نداره ،

  • بی نام
    یکشنبه 12 فروردین 1397 - 20:47:00
    پاسخ
    214 0

    با با دیگه این حنا ها رنگی نداردبرادر بروجردی مردم هرچه راکه بایدبفهمندحتی اگر تلگرام راهم ببندید از جاهای دیگر به دست می آورند پس نه خودتان را به ندانستن بزنیدونه مردم را نادان بدانید.اگر به وضعیت اقتصادی مردم نرسید باید یواش یواش باروبنه راجمع کنیدوپاسخگوی کارکرد 40 ساله تان باشید.

  • بی نام
    یکشنبه 12 فروردین 1397 - 20:47:13
    پاسخ
    127 4

    فقط تلگرام

  • بی نام
    یکشنبه 12 فروردین 1397 - 20:48:44
    پاسخ
    175 1

    نمیدونم اعتراض ها برای چیه؟؟؟؟؟؟؟خب 40 میلیون فیلتر شکن استکبار جهانی رو که رایگان داریم نصب میکنیم راحت استفاده میکنیم؟مگر هدف دور کردن مردم از حکومت نیست..خب به هدفشون میرسند.

  • بی نام
    یکشنبه 12 فروردین 1397 - 20:49:13
    پاسخ
    203 1

    از افشای دردی ها و اختلاس ها هراسانند راهی جز بستن و فیلتر کردن ندارند.

    • بی نام
      دوشنبه 13 فروردین 1397 - 02:41:34
      13 0

      دیگه یه بچه دبستانی هم همه چیز را میفهمه اونوقت آقای بروجردی فکر میکنه با بستن تلگرام شق القمر قراره بشه؟متاسفم واقعاکمی بد نیست بروز باشید

  • بی نام
    یکشنبه 12 فروردین 1397 - 21:06:43
    پاسخ
    148 1

    طبق اخرین امارها، حدودا ۲۰۰ میلیون کاربر تلگرام وجود داره که طبق سایت الکسا حدودا ۳۰ درصد ترافیک از سمت کشورمون هست که این یعنی حدودا ۶۰ میلیون نفر از ایران میشه، اینکه گفته میشه ۴۰ میلیون فکر نمیکنم عدد درستی باشه، کمه کم بالای ۵۰ میلیون هست. خب در مقابل جمعیت ۲ ۳ میلیونی سروش معلومه که نمیشه کاری کرد. خود من شخصا حتی سروش رو نصب نکردم چون معلوم نیست چه دسترسی هایی میخواد و پیشنهاد هم میکنم کسی امتحانش نکنه

  • مهران
    یکشنبه 12 فروردین 1397 - 21:06:44
    پاسخ
    165 0

    جناب بروجردی درسالهایی نه چندان دور همفکران شمادرموردماهواره هم چنین حرفهایی میزدندوچندسالی فکروذکرشان چگونگی مقابله با ماهواره وآنچه که تهاجم فرهنگی نامیده میشدبود.آنها هم مثل شما که تلگرام راوابسته به صهیونیستها میدانید ماهواره هاراعامل صهیونیست میدانستند.البته کلا هرچه که به مذاق حضرات خوش نیاید ازطرف اسراییل و صهییونیسم ووابسته به انهاست.

  • بی نام
    یکشنبه 12 فروردین 1397 - 21:08:22
    پاسخ
    192 3

    امنیتی که با یک شبکه مجازی به خطر بیفته امنیت نیست.

  • من
    یکشنبه 12 فروردین 1397 - 21:10:55
    پاسخ
    29 115

    قبول این پاول دوروف اصلا سرباز اسراییل است . ایا دیگران نیستند ؟ گوگل نیست ؟ مایکروسافت نیست ؟ چرا وقتی پای کمک به استارت اپ های داخلی است اقایان غایب هستند ؟ چرا وقتی می گوییم فرار مغز ها اقایان غایب هستند ؟ چرا وقتی صحبت از سیستم عامل ملی شد اقایان غایب بودند ؟ اگر دشمن است از یاد نبریم همین شما ها زیر ساخت های دشمن را وارد کشور کردید که الان خودتان هم نمی توانید جمعشان بکنید مگر این شما نبودید که با بدترین توهین ها به احمدی نژاد یا اقای رسایی انها را کنار زدید و با برجام عکس یادگاری گرفتید همه خوب می دانیم این یک بازی جدید برای انحراف افکار عمومی از وضع اقتصادی و البته ان دو پرنده است البته امیدواریم که داستان ان دو پرنده دروغ باشد وگرنه الفاتحه

  • محمد جواد
    یکشنبه 12 فروردین 1397 - 21:21:12
    پاسخ
    131 1

    یکی ایشان را مطلع کنه که تلگرام را نمیشه با فیلتر قطع کرد مگه اینکه کلا اینترنت قطع کنید و اگر اینکار بکنید باید به فکر اشتغال نیروهای شرکتهای فراهم کننده اینترنت و وارد کنندگان و فروشندگان تلفنهای همراه هوشمند و درآمد اپراتورها باشید. وگرنه قانونی که راه دور زدنش به سادگی نصب یک نرم افزار فیلترشکن است فقط قانون شکنی را عادی میکنه

  • بی نام
    یکشنبه 12 فروردین 1397 - 21:27:11
    پاسخ
    134 1

    آقای بروجردی اگر کشورهای توسعه يافته وساير کشورها از پيام رسان ملی استفاده می کنند ، فضای کشورشان هيچوقت مثل فضای کشور ما امنيتی نيست و مردم با اطمينان وارد فضای مجازی می شوند .

  • بی نام
    یکشنبه 12 فروردین 1397 - 21:27:41
    پاسخ
    140 1

    مشکل کل شبکه اینترنت و آگاهی مردم است. بقیه حرفها هم بهانه است

  • بی نام
    یکشنبه 12 فروردین 1397 - 21:32:29
    پاسخ
    137 2

    یعنی کل دنیا نفهمیده فیس بوک و توییتر و یوتیوب و تلگرام و ... ابزار صهیونیستیه که فیلترش کنن، فقط این اساتید متوجه شدن...

    • جوان ایرانی.
      دوشنبه 13 فروردین 1397 - 17:51:06
      10 3

      بعضی از کشورها اروپایی این شبکه های که نام بردی رو فیلتر کردن . میتونی یه سرچ ساده کنی. و آقایون چرا با مردم لج کردن؟؟مردم میگن گرونی هست آقایون از فرداش همه چی رو گرونتر میکنند. میگن جوان ها تفریح ندارن فقط دور دور شده تفریح جوان ها از فرداش هر چی مامور هست میریزن وسط خیابون ک دور دور رو جمع کنند. میگن مردم ماهواره نصب کردن از فرداش میریزن ماهواره ها رو جمع میکنند.میگن مردم فقیر هستند از فرداش مردمو فقیرتر میکنند. و خیلی مواد دیگه. تو این سال ها جنگی به نام جنگ نرم اتفاق افتاد ک آقایون سال ها بیخیال بودند و کم کاری کردند تازه متوجه شدن دشمن پشت در خانه است ونمی دانند چه کنند میخواهند با زور و بگیر رو ببند صورت مسائل رو پاک کنند و این راهش نیست با زور چیزی حل نمیشه آتیش زیر خاکستر میشه.

  • بی نام
    یکشنبه 12 فروردین 1397 - 21:36:55
    پاسخ
    114 3

    یعنی این حد سطحی نگری در امثال آقای بروجردی نوبر است. ایشان مارک موبایلشان را به من بگویند تا فهرستی از ناامنی های سخت افزاری آن را برایشان فهرست کنم تا همین امروز نه تنها موبایل که لپ تاب و رایانه های رومیزی روی میزهای مجلس را بیندازند بیرون... سالهاست تئوری توطئه مطرح است و بر همین اساس ترامپ مانع فروش کوالکام آمریکایی به برودکام سنگاپوری که سهامداران چینی دارد و بیم آن را دارند که از طریق پردازنده های تولیدی این شرکت بعدها از آنها جاسوسی کنند. حتی سالهاست درباره ویندوز و اینترنت اکسپلورر شایعات گسترده ای مطرح است که مایکروسافت به عنوان عامل سیا از این طریق از کاربران جاسوسی می کند که با این حساب باید تمام سرورهای و سیستم های مبتنی بر ویندوز را دور انداخت و حتی نفس نکشید دیگر.

  • بی نام
    یکشنبه 12 فروردین 1397 - 21:38:31
    پاسخ
    112 1

    چقدر این داستان سرایی ها آشناست. یهودی زاده. نتانیاهو گفته خدا رو شکر تلگرام هست. همه کشورها تلگرام فیلتر کردند. همه پیام رسان داخلی دارند. پیام رسان تروریستی و ...

  • بی نام
    یکشنبه 12 فروردین 1397 - 21:41:58
    پاسخ
    133 1

    ایشان دستور گرفته اند و اطاعت امر مبکنند . ولی یک سوال چرا ما باید با دنیا فرق داشته باشیم مگه شما نمی گید ملت قهرمان این چه قهرمانی است که صلاحیت ابتدایی ترین حقوقی که در تمام جهان جاری است ندارند. مشکل شما فقط پوشاندن بی کفایتی ناشی از نظارت استصوابی است ولی بدانید شکست میخورید

  • رئوف
    یکشنبه 12 فروردین 1397 - 21:53:19
    پاسخ
    113 2

    به جای پاک کردن صورت مسئله بهتراست تحقیق کنید چراایران بایکدرصد جمعیت جهان 50درصد مشترکان تلگرام رادارد؟؟؟علتش ساده است :1.صداسیمای انحصاری که خجالت نمیشکداسمشم گذاشته رسانه ملی 2.فیلترغیرمعقول شبکه های اجتماعی مثل توییتر یوتیوب گوگلپلاس فیسبوک پینترست سیگنال و.....3.محدودیت شدیدمطبوعات 4.کنترل پیامرسانهای داخلی ازطرف نهادهای امنیتی 5.ممنوعیت ماهواره هرچند دیگرکسی اهمیت نمیدهد .......... ودریک کلام محدودیت های غیرموجه درعرصه رسانه ای انهم درعصرانفجار اطلاعات

    • بی نام
      دوشنبه 13 فروردین 1397 - 01:03:32
      10 38

      20درصدیعنی از200میلیون کاربر 40میلیون ایرانی هستن که میشه 20درصدنه 50درصد

  • 4 ساله
    یکشنبه 12 فروردین 1397 - 21:55:19
    پاسخ
    85 0

    یه جوری جلز و ولز نکنید که انگار فقط از طریق اپلیکیشن ها میتونن آمار ملتو دربیارن.

  • بی نام
    یکشنبه 12 فروردین 1397 - 21:57:45
    پاسخ
    113 0

    وقتی در گوگل انگلیسی جستجو می‌کنم هیچ خبری در زمینه اظهار نظر نتانیاهو در مورد موسس تلگرام پاول دورو پیدا نمی‌کنم. ضمنا چیزی در مورد یهودی الاصل بودن وی وجود ندارد.

  • بی نام
    یکشنبه 12 فروردین 1397 - 22:00:01
    پاسخ
    79 0

    باز هم پاک کردن صورت مسئله

  • بدون نام
    یکشنبه 12 فروردین 1397 - 22:03:41
    پاسخ
    123 0

    مملكت رو همينطوري اداره ميكنيد كه وضعش الان اينطوري شده

  • بی نام
    یکشنبه 12 فروردین 1397 - 22:05:09
    پاسخ
    99 0

    تلگرام چیه که ذهن مردم رو میخواهید با صحبت در موردش از اوضاع اقتصادی و نرخ ارز منحرف کنید. فکر نون باش که خربزه آبه.

  • بی نام
    یکشنبه 12 فروردین 1397 - 22:07:09
    پاسخ
    86 0

    عزیزم فکری بحال اشتغال کن

  • بی نام
    یکشنبه 12 فروردین 1397 - 22:09:11
    پاسخ
    88 1

    خیلی راحت دارن میگن مردم ما میخوایم بدونیم در حریم خصوصی چه کار میکنید

  • بابک
    یکشنبه 12 فروردین 1397 - 22:09:53
    پاسخ
    85 1

    ببینید چیکار کردید که مردم به نرم افزار برادر ایشون اعتماد میکنن ولی به نرم افزارای برادرای شما . . .

    • بی نام
      دوشنبه 13 فروردین 1397 - 10:57:03
      8 0

      ای ول

  • نام
    یکشنبه 12 فروردین 1397 - 22:16:13
    پاسخ
    110 1

    اگر بحث امنیته که نگران اندروید و مایکرو سافت و... بیشتر باید باشن، اگر بحث فیلم و عکس و فساد اخلاقی و ... که اینستاگرام بدتره. مشکل اصلی رو شدن گندکاریها و دزدیها و اختلاسها و بی قانونیها و ...... در تلگرامه

  • بدون نام
    یکشنبه 12 فروردین 1397 - 22:22:31
    پاسخ
    84 1

    ايشان سواد اينكار را ندارد كه بخواهد چنين موضعي بگيرد.

    • بی نام
      سه شنبه 14 فروردین 1397 - 09:13:15
      9 1

      یک بار بگه لوور میتونیم به سطح سوادش پی ببریم ......

  • بی نام
    یکشنبه 12 فروردین 1397 - 22:22:53
    پاسخ
    96 2

    امثال شما باید جوابگو باشند که چه کرده‌اند با اعتماد مردم که مردم حاضرند از پیام رسان خارجی استفاده کنند، اما تن به پیام رسان‌های داخلی مورد حمایت شما ندن. امنیت ملی زمانی خدشه دار شد که از فعال زیست‌محیطی تا روزنامه نگار و هنرمند هر وقت حرف زد بهش تهمت زدید و دهنش رو بستید. با این رویکرد چرا فکر می‌کنید مردم باید به شما اعتماد کنند؟

    • بی نام
      سه شنبه 14 فروردین 1397 - 08:26:53
      0 12

      متأسفانه تعداد زیادی از مردم مثل شما دارای سطح درک پایین هستند و فقط به منافع شخصی خود فکر میکنند

  • حسین
    یکشنبه 12 فروردین 1397 - 22:23:36
    پاسخ
    85 2

    یه کاری با دلار کردین رسوندین به پنج تومن . . دولت روحانی رو با فیلتر تلگرام درگیر میکنن که هم مردم به دولت بدبین بشن هم نشه تمرکز دولت رو از رفع و رجوع امور مردم به دکمه فیلتر پرت کنن

    • فرهاد
      دوشنبه 13 فروردین 1397 - 03:06:52
      4 0

      يني هنوز فكر ميكني دولت روحاني با دولت هاي قبل و بعد حتي، تفاوت داره؟ خسته نباشي دلاور، خداقوت قهرمان

  • علی
    یکشنبه 12 فروردین 1397 - 22:37:09
    پاسخ
    97 0

    شما چرا همیشه مسائلت به انگلیس مرتبط میشه؟

    • ستایش
      دوشنبه 13 فروردین 1397 - 09:35:35
      26 2

      انگلیس یا روس؟

    • علی
      دوشنبه 13 فروردین 1397 - 11:08:39
      7 0

      نه عزیزم. ایشون به انگلیس خیلی ارادت دارند.

  • بی نام
    یکشنبه 12 فروردین 1397 - 22:40:09
    پاسخ
    101 1

    خدایا ما را از شر نادان ها نجات بده

  • بی نام
    یکشنبه 12 فروردین 1397 - 22:43:39
    پاسخ
    5 95

    این نمایندگان فراکسیون نا امیدی دارند سر هر موضوعی حرف های فتنه گران را مرتب به نحوی تکرار می کنند. حتی اگر فیلتر تلگرام هم اونطور که وزارت ارتباطات و اطلاعات روحانی دنبالش سفت و سخت افتاده عملی نشود باز هم اینها در انتخابات بعد ردصلاحیت شوند.

  • بی نام
    یکشنبه 12 فروردین 1397 - 22:43:40
    پاسخ
    120 0

    اوج استدلال اینکه یهودی زاده است این استدلال اگر ترجمه بشه خودش میتونه به دلیل آپارتاید مذهبی دلیلی برای تحریم باشه

  • بی نام
    یکشنبه 12 فروردین 1397 - 23:02:44
    پاسخ
    105 0

    عمله استبداد ....

  • بی نام
    یکشنبه 12 فروردین 1397 - 23:11:06
    پاسخ
    98 1

    بله...واقعا شما در قرن 21 دارید زندگی میکنید یا قرون وسطا... خدایا ما رو از شر این موجودات حفظ کن

    • بی نام
      دوشنبه 13 فروردین 1397 - 03:08:16
      6 0

      نجات بده

  • بی نام
    یکشنبه 12 فروردین 1397 - 23:16:26
    پاسخ
    46 3

    برای کسب و کار های اینترنتی امکانات بهتر از تلگرام قرار بدین پرداخت درون برنامه ای هزارتا چیز دیگه که تلگرام به مردم ایران نمیده اینجوری مردم از پیام رسان بومی خمایت میکنن نه با فیلتر فقط لج ملت رو در میارین راه غلطی پیش گرفتین یه مصاحبه هم از وزیر خوندم اوایل عید کاشکی اونم میزاشتی که تفاوت پیام رسان و رسانه رو توضیح داد و در مورد توئیتر حرف خوبی زد

  • ایرانی
    یکشنبه 12 فروردین 1397 - 23:50:39
    پاسخ
    94 1

    از ماست که بر ماست مردمی که این آقا را برای مجلس انتخاب کردند حق ندارند از فیلتر شدن تلگرام ناراحت باشند

    • رضا
      دوشنبه 13 فروردین 1397 - 01:47:41
      8 0

      آی دمت گرم، عجب جمله ای گفتی. واقعا از ماست که بر ماست پس صداشو در نیاریم

    • بی نام
      دوشنبه 13 فروردین 1397 - 05:21:47
      11 0

      ایشان انتخاب واقعی مردم نیست انتخاب شورای نگهبان است

    • بی نام
      دوشنبه 13 فروردین 1397 - 05:57:33
      10 0

      وقتی همه رد صلاحیت می شن، خوب امثال ایشون می رن تو مجلس.

    • حکیم باشی
      دوشنبه 13 فروردین 1397 - 12:47:01
      9 0

      مردم انتخاب کردن یا شورای نگهبان؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  • بی نام
    یکشنبه 12 فروردین 1397 - 23:52:56
    پاسخ
    74 1

    کل مشکلات مملکت با فیلتر تلگرام حل میشه خداروشکر............. همین مورد رو نخبگان مجلسی کشف کردن؟ بازم دارن صورت مسله رو پاک میکنند

  • ایرانی
    یکشنبه 12 فروردین 1397 - 23:55:46
    پاسخ
    101 1

    باز هم برچسب زنی ها شروع شد هرکس به محض اینکه با نظام مشکل پیدا کند پدرش صهیونیست و مادرش بهایی می شود و مدارکشان رو می شود هنوز خسته نشدید از این همه برچسب زنی ؟؟؟؟

  • شایان
    دوشنبه 13 فروردین 1397 - 00:14:44
    پاسخ
    82 1

    خودتان با دستان خودتان دارید تاریخی را رقم میزنید

  • علی
    دوشنبه 13 فروردین 1397 - 00:23:48
    پاسخ
    109 1

    امثال آقای بروجردی باید فیلتر شوند تا کمی از موجبات عقب ماندگی کشور کم شود.

    • بی نام
      دوشنبه 13 فروردین 1397 - 17:04:09
      6 1

      اﻭ ﺑﺠﺰ ﺧﻮﺩﺵ ﺩﻭﺳﺖ ﺩاﺭﺩ ﻫﻤﻪ ﺭاﻓﻴﻠﺘﺮ ﻛﻨﺪ.

  • بی نام
    دوشنبه 13 فروردین 1397 - 00:29:57
    پاسخ
    102 1

    باید بروجردی بخاطر تشویش اذهان عمومی مورد پیگرد قرار بگیره، اگر قوه قضائیه مستقل باشه

  • بی نام
    دوشنبه 13 فروردین 1397 - 00:30:49
    پاسخ
    95 1

    این چه جوری به خودش اجازه میده حق چهل ملیون نفر رو نادیده بگیره؟؟

    • بی نام
      دوشنبه 13 فروردین 1397 - 02:52:53
      7 0

      خب معلومه برای اینکه مردم رو اصلا بحساب نمیاره و نمی بینه

  • بی نام
    دوشنبه 13 فروردین 1397 - 00:36:04
    پاسخ
    62 1

    خوبه نمیترسه 98 رای نیاره

  • بی نام
    دوشنبه 13 فروردین 1397 - 00:51:37
    پاسخ
    8 150

    مثل اینکه در اختیار ی کودک سم بذاری و بعد بگید کودک باید ازاد باشه انتخاب کنه تا شان ازاد بودنش حفظ بشخ .اخه پروفسور به این ازادی نمی گن وقتی پای امنیت و جان مردم در میانه نباید سم را در اختیار افراد بی اطلاع قرار داد پروفسور انیشتن

    • بی نام
      دوشنبه 13 فروردین 1397 - 02:13:00
      8 0

      کودک خودتی

    • بی نام
      دوشنبه 13 فروردین 1397 - 08:31:56
      9 0

      تو اگر خودت را کودک میدانی بحثی دیگری هست،نظرت در مورد اختلاس چیه؟

    • بی نام
      دوشنبه 13 فروردین 1397 - 10:04:42
      8 0

      شما اگر عقلت به اندازه بچه است مشکل خودته. از طرف بقیه حرف نزن لطفا

    • بی نام
      دوشنبه 13 فروردین 1397 - 10:20:11
      73 3

      واقعا برای طرز فکر افراد جاهلی مثل تو متاسفم که عقل مردم رو با عقل کودکان مقایسه میکنی.

    • آکا
      دوشنبه 13 فروردین 1397 - 10:24:44
      75 2

      انیشتین گرامی،دوست عزیز چطور موقع انتخابات این ملت کودک عقل تبدیل به ملت فهیم و ریشه دار میشن... اگر فرمایش شما صحیح باشد انوقت همین مردم که انقلاب کردن، آیا انقلابشونو کودکانه و بی اطلاع بوده، در هردو فرض نتیجه معلومه....

    • بی نام
      سه شنبه 14 فروردین 1397 - 00:27:16
      8 0

      با وجود نخبه هایی مثل شما ما الان همین که سومالی نشدیم خدارو باید شکر کنیم. تو خودت رو در حد یه کودک نافهم می بینی اشکالی نداره اما بقیه مردم مثل تو نیستن.

  • بی نام
    دوشنبه 13 فروردین 1397 - 01:48:19
    پاسخ
    0 5

    اقایونی که قلم فرسایی میکنین یه سوزن له خدتون بزنید یه جوالدوز به بروجردی ....مگه این همه پیام رسان رو دولتها ساختن چرا از پیام رسان داخلی استفاده نکنیم ..

  • رضا
    دوشنبه 13 فروردین 1397 - 01:49:09
    پاسخ
    2 0

    سلام خیلی جالبه کره جنوبی با این همه ازادی با ایران مقایسه میکنه

  • بی نام
    دوشنبه 13 فروردین 1397 - 02:00:04
    پاسخ
    3 0

    وعده های روحانی؟؟حداقل تلگرام رابزارید برای ملت

  • بی نام
    دوشنبه 13 فروردین 1397 - 02:52:21
    پاسخ
    5 0

    چرااز مردم در هیچ موردی نظرخواهی نمیشه؟اگر مسئولین میگن بخاطر مردم و تعهدی که به مردم دارند، دارندخدمت میکنن؟پس نظر مردم کجاست؟

  • بی نام
    دوشنبه 13 فروردین 1397 - 03:06:17
    پاسخ
    5 0

    آقای بروجردی زمان ملاقات پاول دروف با نتانیاهو خودشون شخصا حضور داشتن؟ چون ما هرچی گشتیم هیچی در مورد این ملاقات پیدا نکردیم.

  • مهدی
    دوشنبه 13 فروردین 1397 - 03:18:14
    پاسخ
    5 0

    اقای بروجردی رییس کمسیون امنیت ملی به نظر شما مشکل الان کشور تلگرام هستش یا گرونی دلار که داره ضربه به اقتصاد تک قطبی این کشور میزنه...یا بیکاری چند میلیون جوان تحصیل کرده یا تعطیلی کارخانه هتی تولیدی تو این کشور تو رو به جان هر کی که میپرستید بیایید به فکر اقتصاد این کشور باشید تا به فکر فیلتر کردن تلگرام و اینستا گرام و...

  • بی نام
    دوشنبه 13 فروردین 1397 - 06:08:18
    پاسخ
    3 0

    طبق معمول فقط مقابلهدبا تکنولوژی اصلا کی به شما اجازه به‌جای چهل ملیون نفر استفاده‌کننده تلگرام تصمیم بگیرید؟؟؟؟؟؟

  • بی نام
    دوشنبه 13 فروردین 1397 - 07:10:32
    پاسخ
    4 0

    فقط صحبت از اینه که تلگرام پته مته اینا را داره به باد میده

  • بی نام
    دوشنبه 13 فروردین 1397 - 08:14:13
    پاسخ
    5 0

    بروجردي جون و رفقا بيل هاي اخر رو هم بزنيد كه كم كم بايد بار و بنديل رو ببندين

  • 4گوشه
    دوشنبه 13 فروردین 1397 - 09:00:42
    پاسخ
    57 1

    علاالدین دیگه تمومه ماجرا

  • هادی
    دوشنبه 13 فروردین 1397 - 09:12:30
    پاسخ
    46 3

    تنها راهی که میتونن سروش رو جایگزین تلگرام کنن مشوق های مالی هست .مثلا روزانه چندین هزار سکه یا تلوزیون یا یخچال ویا... بین اعضا تقسیم کنن یا اینترنتش کاملا مجانی باشه اونوقت ملت هجوم میارن به سمت سروش.

  • رضا
    دوشنبه 13 فروردین 1397 - 10:45:42
    پاسخ
    4 0

    سلام بهتر نیست به یکباره اسم ایران را عوض کنید بگذارید کره شمالی۲ البته شماره ۱ آن دارد مردمش را نجات میدهد. کاش ما در زمان شما مسئولین نبودیم کاش شما ها را نمیشناختیم.

  • احمد
    دوشنبه 13 فروردین 1397 - 11:17:19
    پاسخ
    6 0

    این حرف ایشان آدم را یاد دخالت برادر زن صدام در تظاهرات دیماه پارسال میاندازد

  • علی
    دوشنبه 13 فروردین 1397 - 11:22:27
    پاسخ
    36 1

    تفکر ایشان جز ضرر چیز دیگری برای کشور و مردم در بر نداشته

  • محمد
    دوشنبه 13 فروردین 1397 - 11:23:09
    پاسخ
    43 2

    مگه waze را اسراییلی ها ننوشته اند و می تونند همه مسیرهای رفت و آمد و اطلاعات کاربرانشان را بردارند.؟ شما مجبور شدید اونو باز کنید. الان هم تلگرام میتونه با تکنولوژی بلاک چین بزودی از فیلترینگ شما عبور خواهد کرد. آقای بروجردی به فکر انتخابات بعدی هم باش ضمنا.

  • شهلا
    دوشنبه 13 فروردین 1397 - 11:24:42
    پاسخ
    46 3

    آیا واقعا این آقایان نمی دانند بسیاری از مردم از طریق تلگرام نان شب خود را در می آورند ؟ چطوری کسی می تواند اینقدر نسبت به معاش مردم بی تفاوت باشد؟

    • شمس تبریزی
      دوشنبه 13 فروردین 1397 - 12:54:14
      0 13

      آن کسانی که از راه تلگرام نان میخورند میتوانند همین کار را از طریق پیام رسان داخلی انجام دهند مگر اینکه شغلشان مواد فروشی و مشابهش باشد که در اینصورت پیام رسان داخلی جای امنی برای این نوع نان خوردن نیست

  • اصلانی
    دوشنبه 13 فروردین 1397 - 11:32:04
    پاسخ
    38 3

    آقای بروجردی از حامیان دولت حاضر هستند. بنظرم موضوع فیلترینگ فعلا مسئله اصلی کشور نیست مسئله اصلی گران شدن نرخ ارز هست که این مسئله کاذب و فرعی فیلترینگ لاپوشانی موضوع اصلی و انحراف افکار عمومی و مظلوم نمایی دولت و در نهایت ژست آزاد اندیشی دولتیها در حمایت از فضای مجازی هست. ساده نباشیم......

  • سمندون
    دوشنبه 13 فروردین 1397 - 12:44:03
    پاسخ
    5 0

    یعنی مردم قدرت تشخیص ندارند صغیر هستند شما باید مواظب مردم باشید یک مرتبه راه کج نروند حالا می خواهی فیلتر کنید چه ربطی دارد صاحبش دینش چی هست با کی شام خورده بس کنید این کارها را مردم چی فرض کردید خودتان علامه دهر هستید

  • بی نام
    دوشنبه 13 فروردین 1397 - 13:10:20
    پاسخ
    40 0

    مثل اینکه حجم کامنتهای صفحه شخصی ایشون کم شده

  • بی نام
    دوشنبه 13 فروردین 1397 - 13:12:11
    پاسخ
    36 0

    عجب گيرى كرديم آ

  • جعفر
    دوشنبه 13 فروردین 1397 - 13:45:04
    پاسخ
    6 0

    آقاي بروجردي من متاسفم برأي خودم كه تو نماينده مجلس ما هستي

  • بی نام
    دوشنبه 13 فروردین 1397 - 13:58:30
    پاسخ
    7 1

    به قول مهراب قاسمخانی اینا کی درس عبرت میگیرن از فیلتر کردناشون

  • علی
    دوشنبه 13 فروردین 1397 - 15:30:10
    پاسخ
    6 1

    خدا ازتون نگذره

  • امیر
    دوشنبه 13 فروردین 1397 - 16:34:39
    پاسخ
    6 0

    مملکتی که امثال این اقا با این طرز تفکر قرون وسطایی نمایندش باشه از این بهتر نمیشه

  • بی نام
    دوشنبه 13 فروردین 1397 - 16:42:12
    پاسخ
    8 1

    کی این ادمو فرستاده تو مجلس؟

  • بی نام
    دوشنبه 13 فروردین 1397 - 18:08:32
    پاسخ
    7 0

    فقط یه چیز میتونم بگم متاسفم واسه خودمون که برای خودمون قیم تراشی میکنیم

  • بی نام
    سه شنبه 14 فروردین 1397 - 00:24:13
    پاسخ
    28 1

    خیلی جالبه که خودمون رو با پاکستان مقایسه کنیم. آقا، پاکستان "تروریست خونه" است. ضمن این که تروریستها هم مثل بقیه برای رسیدن به هدفشون از هر چیزی استفاده می کنن. تروریست ها اگه از موبایل و همراه اول و ایرانسل استفاده کنن باید تلفن همراه رو از کشور جمع کرد؟

  • بی نام
    سه شنبه 14 فروردین 1397 - 00:25:35
    پاسخ
    30 1

    آقای بروجردی، می دونیم که شما خودت رو انداختی جلو تا کتک خور و کیسه بوکس دیگران بشی.

  • بی نام
    سه شنبه 14 فروردین 1397 - 00:28:18
    پاسخ
    10 0

    شما آقای بروجردی، فکر می کنم مسائل مهمی هست که باید درباره اش پاسخگو باشید. کاری به تلگرام نداشته باشید.

  • بی نام
    سه شنبه 14 فروردین 1397 - 02:33:23
    پاسخ
    11 0

    ما اجازه دادیم که کار به اینجا کشیده بشه. ما ، مردم . هر آنچه که بر سرمان آمده ، مقصر خود ماییم .

  • بی نام
    سه شنبه 14 فروردین 1397 - 02:37:18
    پاسخ
    11 0

    در حالی که عربستان هر روز اختیارات و آزادی های بیشتری به بانوان آن کشور میده مرد و زن ایرانی هر روز شاهد کمتر شدن اختیاراتشون هستن و حتی میخوان کنترل اراده و تفکر مردم رو هم در دست بگیرن.

  • محسن
    سه شنبه 14 فروردین 1397 - 08:15:49
    پاسخ
    12 0

    شما هم خوب بلدید ذهن ملتو از دلار دور کنید

  • علی
    سه شنبه 14 فروردین 1397 - 09:11:11
    پاسخ
    10 0

    آقای بروجردی تقصیری ندارن. این اقتضای سن ایشون هست و به نسل جدید تعلق ندارن و درگیر مسائل شبکه های اجتماعی هم نیستن. ممکنه گفته هاشون درست باشه ولی وقتی بیشتر مردم با فیلتر کردن تلگرام مخالف هستن به نظر شما اصرار بر این عمل نشانه چه چیزی میتونه باشه؟

  • امیرحسین
    سه شنبه 14 فروردین 1397 - 13:23:53
    پاسخ
    13 0

    آقا هر چیزی دوره ای داره ، ایشالا تلگرام یه نسخه جدید بده که نشه فیلترش کرد :

ارسال دیدگاه

قوانین ارسال نظر
  • خبرآنلاین نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید
  • اگرچه تلاش می‌شود نظرات ظرف 2ساعت تعیین تکلیف شوند اما نظراتی که پس از ساعت 19 نوشته شود حداکثر تا 9 صبح روز بعد منتشر می‌شوند
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.

0/700

پربیننده‌ترین
وبگردی