در تشخیص مراتع معیار قانون است / بام خرم آباد ردیف ملی ندارد

سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان گفت : در تشخیص مراتع معیار قانون است .

به گزارش خبرآنلاین لرستان ، حسین میرزایی به معیارهای قانونی در تشخیص مراتع اشاره کرد و گفت:هدف ما کاهش تنش و مشاجرات اداری و قضایی با مردم بوده و در تشخیص مراتع برای ما معیار قانون است.

وی به همکاری و همراهی با مردم اشاره و اظهار داشت: ملاک کاری ما کاستن مشکلات مردم و مالکان زمین هایی است که بعنوان مرتع از مالکیت آنها خارج شده و هم اکنون معترض هستند.

میرزایی ادامه داد:اگر مالکی مدعی است که حقی از وی ضایع شده است می تواند به مراجع قضایی مراجعه و طرح دعوا کند.

مدیرکل منابع طبیعی استان لرستان تاکید کرد:ما از مردم و از جنس همین مردم هستیم و ملاک و اصول کاری ما تمکین به قانون و اجرای آن است مگر آنکه خلافش اثبات شود.

در ادامه ی نشست معاون فنی اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان به سهم ۲۰ درصدی این اداره از درآمد حاصل از مجمتع کشت و صنعت اشاره کرد و گفت :واگذاری مجتمع کشت و صنعت فجر صفا بر اساس طرح های واگذاری صورت گرفته است و ۲۰ درصد درآمد حاصل از آن به حساب منابع طبیعی واریز می شود

وی ادامه داد:سهم استان از کاشت درخت ۳۰میلیون است که به دنبال آن هستیم در قالب طرح های مردمی این طرح کاشت را انجام دهیم.

سنجابی یادآور شد:بام خرم آباد ردیف ملی ندارد و ما برای حفظ و نگهداری از آن از ردیف های استانی استفاده می کنیم.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان به مزیت های کاشت درختان بومی و بلوط اشاره کرد و افزود: بیشتر به دنبال کاشت درختان بومی مثل بلوط هستیم و چون با آب و هوای ما سازگاری بیشتری داشته و مقاوم هستند.

وی به انتقاد از کاشت درخت کاج اینگونه جواب داد: درخت کاج برای اولین بار در مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی استان لرستان کاشت شده و در جذب گرد و خاک و آلودگی هوا مثل درخت بلوط می باشد.

معاون حفاظت منابع طبیعی لرستان انتقاد را لازمه پویایی خواند و اظهار داشت:باید با سوال و انتقاد سکوت ها را بشکنیم و به دنبال این باشیم که از چالش ها به پویایی و تعامل سازنده برسیم.

وی به طرح کاداستر در استان اشاره کرد و افزود:اجرای طرح کاداستر در قانون مجلس شورای اسلامی است که در حوزه حفاظت و امور اراضی یک بحث مهم و اساسی بود که بصورت کامل اجرا شده است و با تلاش و کوشش همکاران این مجموعه ۹۸ درصد از این طرح انجام شده است.

سنجابی به آتش سوزی و گستردگی حوزه های تحت اختیار این اداره کل و پوشش های فراوان جنگلی در لرستان گریزی زد و گفت:برای مهار آتش ها و جلوگیری از حریق های وسیع مجوز دریافت هلیکوپتر دریافت شده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1742413

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =