۰ نفر
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۷
شناسایی ۱۰۴ صنعت آلاینده در لرستان

مدیرکل محیط زیست لرستان گفت : ۱۰۴ صنعت آلاینده در لرستان شناسایی شدند .

به گزارش خبرآنلاین لرستان ، علی سالاروند گفت : سال ۱۴۰۱ تعداد ۱۰۴ واحد صنعتی و تولیدی آلاینده در استان توسط اداره کل حفاظت محیط زیست استان لرستان شناسایی شد و ۴۲ صنعت با پیگیری‌های صورت گرفته توسط اداره کل حفاظت محیط‌زیست لرستان از لیست صنایع آلاینده خارج گردید.

وی افزود: در سال گذشته با بررسی و نظارت‌های شبانه روزی و پایش مستمر صنایع تولیدی و خدماتی استان توسط کارشناسان این اداره کل و با نمونه برداری و انجام آزمایشات آب، هوا و خاک و همچنین با آنالیز نتایج بدست آمده‌ از آزمایشات آزمایشگاه‌های معتمد و آزمایشگاه اداره کل در استان تعداد ۱۰۴ واحد تولیدی و صنعتی آلاینده در استان شناسایی شد.

سالاروند افزود: از این تعداد صنعت شناسایی شده تعداد ۴۲ صنعت با بررسی و پیگیری‌ها، پایش و نظارت کارشناسان این اداره‌ کل بواسطه احداث سیستم تصفیه فاضلاب و فیلتراسیون مناسب هوا مورد تایید این اداره کل موفق به رفع آلایندگی واحد صنعتی خود شدند.

وی ادامه داد : صنایع تولیدی که در سال ۱۴۰۱ موفق به رفع آلایندگی نشدند و همچنان آلایندگی دارند بطور مداوم مورد پایش و نظارت کارشناسان این اداره کل هستند و ملزم به رفع آلایندگی هستند.

سالاروند افزود: حفظ بهداشت و سلامت جامعه از اولویت‌های این سازمان است و چنانچه صنایع آلاینده آلایندگی صنعت خود را طبق استانداردهای سازمان حفاظت محیط زیست برطرف ننمایند علاوه بر معرفی صنعت خاطی به عنوان واحد آلاینده برای اخذ جرایم زیست محیطی، تحت پیگرد قضایی قرار خواهند گرفت.

مدیرکل محیط زیست استان لرستان در پایان گفت : صنایع تولیدی که اقدام به رفع آلایندگی صنعتی خود بر اساس استاندارهای زیست محیطی نمایند، طبق دستورالعمل‌های مربوطه به عنوان صنعت سبز معرفی خواهند شد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1768638

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =