الزام دستگاههای اجرایی بر ایجاد زیرساخت‌های لازم در دریاچه گهر

جلسه ساماندهی دریاچه گهر واقع در منطقه حفاظت شده اشترانکوه به ریاست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری و با حضور مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان، مدیرکل دفتر فنی استانداری، مدیرکل ستاد مدیریت بحران استان، سرپرست فرمانداری دورود، مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری و دیگر مدیران برگزار شد.

به گزارش خبرآنلاین لرستان ،در این جلسه ابتدا نبی اله قائدرحمتی معاون مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گزارشی جامع از منطقه حفاظت شده اشترانکوه و دریاچه گهر، مسائل و مشکلات موجود در فصل گردشگری این دریاچه زیبا ارائه نمود.


در ادامه علی سالاروند مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: دریاچه گهر یک میراث و سرمایه ارزشمند ملی است که به همه مردم و طبیعت دوستان تعلق دارد و سالانه پذیرای ۳۰ تا ۴۰ هزار گردشگر است لذا همه دستگاه‌های اجرایی می‌بایست در حفظ این گوهر ارزشمند همکاری لازم را داشته باشند.

سالاروند افزود: با توجه به اینکه فصل گردشگری دریاچه گهر یک پیک سه ماهه است از معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری درخواست نمود دستورات لازم را به کلیه دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان مرتبط با موضوع گردشگری دریاچه گهر برای حضور و اجرای وظایف و خدمات رسانی به گردشگرانی که از اقصا نقاط جهان وارد این دریاچه بعنوان نگین اشترانکوه می‌شوند، صادر نمایند.

در ادامه جلسه احمدرضا دالوند معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان ضمن تسلیت ایام ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، حضرت امام خمینی ( ره ) گفت: با توجه به حضور خیل گردشگر در روزهای آغازین فصل گردشگری به این دریاچه زیبا، یکی از اولویت‌ها در استان اگر خوب برنامه‌ریزی شود، گردشگری است که می‌تواند تحولاتی مثبت در بحث اشتغال و اقتصادی در لرستان ایجاد نماید.

دالوند با اشاره به اینکه در استان بسترهای مناسبی برای گردشگری وجود دارد، دریاچه گهر را یکی از ظرفیت‌های کم نظیر در ایران و دنیا دانست و افزود: در زمینه گردشگری می‌توانیم با برنامه‌ریزی‌های مناسب و هدفمند زمینه‌ساز اتفافات خوب و خوش برای آیندی و توسعه استان باشیم.

در پایان جلسه پس از بحث و تبادل نظر و استماع نظرات همه اعضای حاضر در جلسه با دستور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان مقرر گردید به منظور ایجاد زیرساخت‌های گردشگری منطقه، تاریخ ورود گردشگران‬ ۲۰ خرداد ماه ۱۴۰۲ تعیین و اطلاع رسانی گردید.

همچنین کلیه دستگاه‌ها موظف شدند تا قبل از فصل شروع گردشگری در جهت رفاه حال گردشگران با قید فوریت کلیه زیرساخت‌های لازم را ایجاد و راه‌اندازی نمایند.

در این خصوص از سوی معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری، سازمان همیاری شهرداری‌های استان به عنوان متولی و ناظر بر اجرای زیرساخت‌های گردشگری با لحاظ نمودن طرح منطقه حفاظت شده اشترانکوه تعیین گردید و مقرر گردید؛ سازمان همیاری شهرداری‌های استان در طول فصل گردشگری رسیدگی کامل بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی استان در بحث خدمات رسانی به گردشگران در این دریاچه زیبا شود.

همچنین فرمانداران شهرستان‌های دورود، ازنا و الیگودرز نیز ضمن برگزاری جلساتی در این خصوص همکاری‌های لازم را در این خصوص در دستور کار قرار دهند.

در پایان مقرر شد ستاد دائمی برای دریاچه گهر تشکیل و اعضا آن ضمن برنامه‌ریزی، بصورت فصلی مسائل و مشکلات اجرایی را بررسی و حل و فصل نمایند

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1772104

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =