۰ نفر
۲۰ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۷
آیا گران کردن تهران یک استراتژی است؟

شاید افراد زیادی را بشناسیم که به دلیل گرانی اجاره بها ومبلغ خرید خانه و آپارتمان در تهران عطای این کلان شهر را به لقایش بخشیده اند یا در حال برنامه ریزی برای رفتنند .

اما آیا این اتفاق بر اساس یک استراتژی از پیش اندیشیده شده برای خلوت کردم پایتخت و مبارزه با پدیده بزرگ سری شهری یا مرکز گرایی بیمار گونه است؟

خب کافیست کمی در کوران خبرهای اقتصادی این چند ساله باشیم که در جواب این سوال یک نه خیر بزرگ بگوییم.

حقیقت این است که گرانی تهران نه یک برنامه ریزی هوشمندانه بلکه یک ضایعه بزرگ اقتصادیست که نه اندیشه ای پشتش هست و نه برنامه ریزی ای برای مواجهه با تبعات آن در بین مسئولان شهری و اقتصادی و اجتماعی کشور به چشم می خورد.

آنچه مشاهده می شود تنها رشد افسار گسیخته قیمت دارایی های سرمایه ای به دلیل کاهش بدون متولی ارزش پول ملی است .

بر اساس این ضایعه اقتصادی به زودی با جمعیت کلانی مواجه هستیم که باید بین داشتن سقفی برای خود و خانواده در اطراف محل کار و خوردن  یکی دو وعده غذای گرم ،شیر یا خط بیاورند ...آموزش و فرهنگ که دیگر پیش کش.

متاسفانه گویا هیچ کس در این مملکت متوجه نیست انبوه جمعیت مستاصل که به دلیل گرانی هیچ کاری از دستشان بر نمی آید چه تبعات سنگین اجتماعی دارد . فقط عده ای را می بینیم که قیافه رندی به خود می گیرند و ضایعات اقتصادی کشور را برنامه ریزی های عجیب و غریب و اندیشیده شده و آینده نگر جا می زنند!

نه برادر!  آن جمعیتی که بقچه شان را با بغض می بندند و با نارضایتی از شهرهای بزرگ بیرون می روند جمعیت به سامانی نیست که شما فکر می کنید.

آنها در محل اقامت جدید خود اعم از شهرهای کوچک یا حومه شهرهای بزرگ جا نمی افتند آنها منتظر می مانند و انتظار آنها توام با کارکرد ها منفی برای جامعه، اقتصاد، فرهنگ  و بالاخره امنیت ملی است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1788122

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • زارعی IR ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
    0 0
    من از تهران رفتم و در شهرستان هم برای خودم و فرزندانم خانه درست کردم و زندگی راحتر از تهران دارم
  • IR ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
    0 0
    رشد جمعیت شهرهای بزرگی مانند تهران بحران و خطری بسیار بزرگ است سیاست دولت باید بر اساس کاهش جمعیت چنین شهرهایی باشد
  • قاسمی IR ۲۳:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
    0 0
    نمی توانند در تهران و یا کلان شهر بمانند ..رفتن به شهر و دیار خود بهتر از ماندن است ..تهران بیهوده وبیخود مثل غده سرطان بزرگ شده ..بی در و پیکر ..اینجا ماندن به امید بهبود شرایط اقتصادی سراب است .هرچه زودتر بهتر ..