تولید ۳۲ مگاوات برق توسط واحدهای صنعتی لرستان

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی لرستان گفت: تولید ۳۲ مگاوات برق با هدف جبران ناترازی انرژی توسط واحدهای صنعتی استان امکان پذیر است است.

به گزارش خبرآنلاین لرستان ، محمد خاکی در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی ، اظهار کرد: از ظرفیت بام‌های واحدهای مستقر در شهرک‌های صنعتی می‌توان ۳۲ مگاوات برق تولید کرد که اکنون مصرف این واحدها حدود ۲۰ مگاوات می باشد .

وی افزود: واحدهای دانش بنیان مستقر در شهرک‌های صنعتی و یا خارج از آن که داری مصرف بیش از یک مگاوات برق می باشند می‌توانند برق مورد نیاز خود را از محل انرژی جدید پذیر تولید کنند که در صورت انجام آن اعطای تسهیلات و مشوق‌هایی نظیر معافیت‌های مالیاتی برای این واحدها در نظر گرفته خواهد شد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی لرستان تصریح کرد: یکی از اقدامات این نهاد علاوه بر توجه به مشکلات فعالان اقتصادی و رفع آنها ، گام برداشتن در راستای توانمندی اعضا می‌باشد که باید با بهره گیری از روش‌های نوین دنبال شود.

تولید ۳۲ مگاوات برق توسط واحدهای صنعتی لرستان

خاکی گفت: در خصوص تامین منابع مالی تمرکز ما همواره بر تامین از طریق بانک‌ها بوده در صورتیکه از طرق دیگر میتوان تامین مالی نمود.

وی بیان کرد: اوراق گواهی اعتبار مولد «گام» سازوکاری را ایجاد خواهد کرد که واحدهای تولیدی به‌جای دریافت تسهیلات از بانک‌ها، به اعتبار و ضمانت بانک تکیه کرده و از این روش کمبودهای مالی خود را تامین کنند.

خاکی با اشاره به اینکه این طرح مناسب گروه‌های تولیدی است که در تامین مواد اولیه خود دچار کمبود نقدینگی هستند، تصریح کرد: سال گذشته از طریق اوراق گام در برخی استان‌ها ۶۱ هزار میلیارد تومان تامین مالی شد که لرستان از این ظرفیت بی‌بهره بود.

وی گفت: گرچه اوراق گام محدودیت‌هایی دارد اما امیدواریم بتوانیم از این ظرفیت قانونی استفاده کنیم همچنین به دنبال توانمندسازی اعظا هستیم و از روش های نوین برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی استفاده خواهیم کرد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی لرستان با اشاره به اینکه بخش خصوصی در شورای حفاظت آب لرستان نماینده خواهد داشت ، خاطر نشان کرد: استفاده از انرژی تجدیدپذیر ضرورت دارد و پیشنهاداتی در این راستا ارائه در جلسه ارایه شد که پس از تصویب میتواند سرمایه گذاری در این حوزه را افزایش دهد.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1792982

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =