یک کارشناس آمریکای لاتین می‌گوید: یکی از دلایل محبوبیت داسیلوا این بود که از میان مردم فقیر بود که بعد از روی کارآمدنش، این قشر را از یاد نبرد.

احمد سبحانی،کارشناس مسائل آمریکای لاتین و مدیر کل آمریکای جنوبی وزارت امور خارجه در گفتگویی با روزنامه خبر در خصوص انتخابات ریاست‌جمهوری برزیل گفت:لولا علاوه بر آنکه در طول هشت سال ریاست جمهوری حضوری فعال در عرصه بین‌الملل از خود به نمایش گذاشت، در حوزه داخلی نیز موفق عمل کرد. وی توانست خط فقر را به عقب رانده و رکورد قابل توجهی را برای برزیل -که همواره با مشکل فقر دست و پنجه نرم می‌کرد-بر جای بگذارد.سبحانی می‌افزاید: برای اولین بار رییس‌جمهوری در برزیل روی کار آمد که در عین حال که طبقه سرمایه‌دار و پولدار طرفدار وی بودند،محبوب فقرا نیز بود. وی توانست صحنه داخلی و اجتماعی برزیل را در حالی که دنیا با بحران اقتصادی روبرو بود، تغییر دهد.

سبحانی یکی از مهمترین اقدامات لولا را تغییر سیاستهای پیشین می‌داند.وی بر این اعتقاد است که برزیل در گذشته بیشترین مبادلات تجاری را با دنیای غرب، اروپا و آمریکا داشت. اما لولا آن را تغییر داده و آن را به سمت کشورهای جنوب گسترش داد و بدین ترتیب برزیل توانست صادرات خود را در سطح بالایی نگه دارد. متعاقبا وقتی صادرات در یک کشور بالا می‌رود، اشتغال افزایش و وضعیت زندگی و رفاه مردم نیز تحت‌الشعاع قرار می‌گیرد.در کنار همه اینها لولا توانست وضعیت نهادهای اجتماعی را نیز ارتقا بخشد.مجموع این اقدامات، لولا را مرد افسانه‌ای برزیل ساخت.

متن کامل گفتگو را اینجا بخوانید

کد خبر 102192

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین