یکی از نمایندگان حامی دولت در جلسه علنی امروز مجلس به دیدگاه‎های توکلی و نظرات کارشناسی مرکز پژوهش‎ها، انتقاد کرد که با واکنش رئیس مجلس مواجه شد.

به گزارش خبرآنلاین، بهروز جعفری نماینده سمیرم در مخالفت با توصیه احمد توکلی که خواستار تغییر برخی مجوزها در لایحه برنامه پنجم به تکالیفی برای دولت شده بود، اظهارات وی را غیرواقعی خواند و گفت: هیچ می‎دانید که اگر موارد «مجاز» را به تکلف تبدیل کنیم، چقدر بار مالی برای دولت دارد؟ با تصویب اینچنینی لایحه برنامه، بعد از 5 سال میگوییم که چند درصد از برنامه را دولت محقق نکرده است!

وی با بیان اینکه دولت از کجا پول بیاورد که اوامر شما را اجرا کند؟، ادامه داد: بهتر است مرکز پژوهش‌ها یک گزارش بدهد که بار مالی ناشی از تغییر این مجوزها به تکلیف چقدر است؟

جعفری اضافه کرد: چرا کاری می‎کنید که فردا دولت بیاید و به ما بگوید که چرا برنامه‌ای تصویب کرده اید که 80 درصدش قابل اجرا نیست؟

علی لاریجانی در واکنش به این تذکر گفت: در برنامه ای که هیچ عدد و رقمی وجود ندارد، شما نگران چه هستید؟ پیشهادات اصلاحی آقای توکلی که بار مالی ای ایجاد نمی‎کند.

رئیس مجلس سپس ادامه داد: اینگونه بیانات نسبت به آقای توکلی و مرکز پژوهش ها صحیح نیست. آقای توکلی فرد ارزشمندی برای مجلس است و باید از ظرفیت ایشان استفاده شود. خواهشم این است که دیگر اینگونه صحبت نشود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 104767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =