معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا گفت: با بهره‌برداری کامل از تصفیه‌خانه فاضلاب جنوب تهران، کشاورزی مناطق جنوب تهران رونق بیشتری می‌گیرد و مشکل رواناب‌ها در این مناطق برای همیشه حل خواهد شد.

به گزارش ایسنا، محمدرضا عطارزاده در جریان بازدید از تصفیه‌خانه فاضلاب جنوب تهران گفت: راه‌اندازی کامل این تصفیه‌خانه باعث می‌شود تعهد چندساله ما در خصوص تبدیل سهم آب کشاورزی منطقه ورامین به آب شرب محقق شود و علاوه بر آن می‌توان از برق و کمپوست تولیدی این تصفیه‌خانه نیز استفاده کرد.

وی با اشاره به روند تکمیل تصفیه‌خانه فاضلاب جنوب تهران، اظهار داشت: فاز نخست این تصفیه‌خانه سال گذشته به بهره‌برداری رسید و فازهای دیگر آن نیز در آینده نزدیک به بهره‌برداری کامل می‌رسد.

وی همچنین با اشاره به اهمیت بهره‌برداری از سد ماملو و پروژه انتقال آب آن به تهران، گفت: بهره‌برداری از 21 تا 28 سد از جمله سد ماملو در سال جاری در برنامه‌های وزارت نیروست که تاکنون پنج سد به بهره‌برداری کامل رسیده ‌است و امیدواریم بقیه آنها نیز تا پایان سال تکمیل شوند.

در ادامه این بازدید محمد پرورش مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با اشاره به اقدامات انجام‌شده در خصوص بهبود کیفیت و کمیت آب شرب مناطق جنوبی تهران، ‌اظهارداشت: با انجام پروژه انتقال آب سد ماملو به تهران و انتقال آب تصفیه‌خانه شماره 2(کن) به منطقه یافت‌آباد، ‌مشکل کیفیت آب این مناطق به صورت کامل برطرف می‌شود.

وی ادامه داد: برای انجام این برنامه‌ها، 70 میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده‌شده است که از 55 میلیارد تومان اعتباری که به طرح انتقال آب سد ماملو به تهران در نظر گرفته‌ شده است، 25 میلیارد تومان از اعتبارات دولتی است و مابقی از منابع داخلی تامین شده‌است.

وی خاطرنشان کرد: برای تسریع هرچه بیشتر در تکمیل این طرح‌ها، اعتبارات مربوط به تبصره3 نیز به اعتبارات دیگر افزوده شده است تا با حداکثر توان مالی بتوانیم طرح‌ها را به پایان ببریم.

مدیرعامل آبفای استان تهران ضمن تشریح وضعیت پیش‌فروش انشعاب فاضلاب در تهران، گفت: تعهد داریم تا تابستان آینده،‌ چهار میلیون نفر از شهروندان تهرانی را از مزایای شبکه فاضلاب بهره‌مند کنیم.

پرورش در پایان با توضیح روند تکمیل تصفیه‌خانه فاضلاب جنوب تهران، ابراز داشت: با افتتاح مدول اول این تصفیه‌خانه در سال گذشته، 515هزار نفر زیر پوشش شبکه فاضلاب قرار گرفته‌اند و همچنین سه مدول دیگر آن نیز در حال تکمیل است و تونل شرقی آن هم تا دو ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 108067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =