مهر: یک روزنامه عرب زبان در تحلیلی ارائه تضمین های امنیتی و سیاسی سردمداران کاخ سفید به سران صهیونیستی در قبال مسئله فلسطین را بسیار خطرناکتر از شهرک سازی دانست.

روزنامه القدس العربی چاپ لندن امروز در مقاله ای با عنوان "ضمانت های آمریکا خطرناکتر از شهرک سازی" می نویسد: بعد از سفر نتانیاهو به واشنگتن مطلع شدیم که دو طرف اسرائیلی و آمریکایی معامله ای نظامی را به امضا رساندند که به موجب آن آمریکا به اسرائیل تضمین امنیتی و سیاسی بی سابقه ای می دهد.

براساس این توافق نظامی مقرر شد تا آمریکا، رژیم اسرائیل را به ده فروند هواپیما ازنوع " اف 35" آن هم بدون اینکه در مقابل از این رژیم امتیازی بگیرد، بدهد.

متعهد شدن به سنگ اندازی در برابر فعالیتهای بین المللی برای مقابله با زرادخانه های هسته ای اسرائیل و اقدام برای جلوگیری از خلع سلاح بین المللی این رژیم بعد از ارائه گزارش های گلدستون و حمله به کاروان آزادی نیز از دیگر ضمانت هایی است که واشنگتن به تل آویو داده است.

القدس العربی ادامه می دهد: دربرابر همه این ضمانت ها اسرائیلی ها با توقف سه ماهه ساخت و ساز شهرک در کرانه باختری موافقت خواهند کرد اما روند شهرک سازی در بیت المقدس و دیگر مناطق اطراف آن ادامه خواهد داشت.

این روزنامه عرب زبان در ادامه تحلیل خود می نویسد: این ضمانت ها وتعهدات به معنی آن است که باراک اوباما به طور کامل تسلیم شروط بنیامین نتانیاهو شده و همچنین توافق مذکور این معنی را در بردارد که مذاکرات آتی سازش بین تشکیلات خودگردان فلسطین و اسرائیلی ها اساسا بی ارزش است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 108519

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =