اعضای سازمان کنفرانس اسلامی با صدور بیانیه ای ارائه قطعنامه ضد ایرانی در کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل را با استناد به اینکه جایگاه شورای حقوق بشر را تضعیف می کند محکوم کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، در این بیانیه اعضای سازمان کنفرانس اسلامی، هدف گرفته شدن گزینشی کشورهای مسلمان درحال توسعه عضو این سازمان و صدور قطعنامه علیه آنها را محکوم کرده و تاکید کرده است:  اینگونه اعمال نه تنها کمکی به توسعه و ارتقاء وضعیت حقوق بشر نمی کند بلکه اقدامی کاملا مخرب است.

در قسمتی از این بیانیه که پیش از رای گیری در اختیار اعضای حاضر در مجمع قرار گرفت امده است: سازمان کنفرانس اسلامی مخالفت خود را با هرگونه اقدامی که به سوء استفاده از مسئله حقوق بشر به منظور اعمال فشار سیاسی علیه کشورهای درحال توسعه منجر می شود اعلام می کند.

این سازمان در ادامه تاکید کرده است: ما بر این باوریم که ارائه قطعنامه های ویژه کشوری درباره مسائل حقوق بشر، عملکرد این حوزه را به جای آنکه ارتقاء دهد سیاسی می کند.

به استناد آنچه دربیانیه سازمان کنفرانس اسلامی امده، قطعنامه ارائه شده درباره جمهوری اسلامی ایران، مخالف روح همکاری است و با وضعیت حقوق بشری کنونی ایران نیز مغایرت دارد، چرا که این کشور همکاری بسیار خوبی در بررسی دوره ای جهانی ( موسوم به یو.پی آر) با شورای حقوق بشر داشته است.

در پایان این بیانیه اعضای سازمان کنفرانس اسلامی ( او.آی.سی) به پیشرفت های ایران در مسائل حقوق بشری اشاره کرده و تاکید کرده اند: جای تاصف است که برغم تعاملات سازنده ایران با نهاد شورای حقوق بشر و برغم پیشرفت های قابل توجه این کشور در این حوزه، چنین قطعنامه ای تسلیم کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل می شود.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 109220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =