۰ نفر
۱۴ آذر ۱۳۸۹ - ۰۲:۵۲

بعد از کشور کره جنوبی، انگلستان هم تصمیم دارد سرویس اینترنت یک گیگابیتی را در برخی از شهرهای خود راه‌اندازی کند تا بتواند در سال 2015 صاحب بهترین شبکه اینترنتی اروپا شود.

ابوالفضل کریمی: بی‌تی از تصمیم خود مبنی بر راه‌اندازی آزمایشی اینترنت باندپهن فیبرنوری یک گیگابیتی در سافولک و اضافه کردن 40 شهر به آن خبر داد.

به گزارش بی‌بی‌سی، کشور انگلستان تصمیم دارد تا سال 2015 صاحب بهترین شبکه اینترنتی در اروپا شود. گفته می‌شود این اقدام با هدف پشتیبانی از این تصمیم دولت صورت گرفته است. این در حالی است که آمار آفکام نشان می‌دهد کمتر از یک درصد از خانه‌های کشور انگلستان به ارتباطات فوق سریع متصل هستند.

عرضه آزمایشی اینترنت یک گیگابیتی در سافولک از سال آینده آغاز می‌شود تا قابلیت‌های فناوری فیبر به خانه(FTTH) در دسترس بخشی از مردم این کشور انگلستان قرار بگیرد.

این اقدام قرار است توسط شرکت بی‌تی صورت بگیرد. بی‌تی یک شرکت بین‌المللی ارائه سرویس‌های مخابراتی در لندن و یکی از بزرگ‌ترین ارائه دهندگان سرویس‌های مخابراتی و اینترنتی در جهان است که در بیش از 170 کشور فعالیت دارد.

شرکت بی‌تی تاکنون به دلیل عرضه نکردن تکنولوژی FTTH در مقیاس گسترده با انتقادات زیادی مواجه شده است. بخش مهمی از ارتباطات فیبری این شرکت بر اساس فن‌آوری FTTC بنا شده که کندتر است.

البته بی‌تی زمان ارائه این سرویس‌ها را اواخر سال 2011 اعلام کرده، اما هنوز اسامی شهرهایی که قرار است از این فناوری بهره‌مند شوند اعلام نشده است. دولت هم قرار است 830 میلیون پوند به شرکت‌هایی اختصاص دهد که به ارائه سرویس‌های پرسرعت در نواحی روستایی تمایل دارند.

132/د

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 113469

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام CA ۰۳:۱۵ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۴
    1 0
    اگر انگلیس اینترنت 1 گیگی دارد خوب ما نیز اینترنت 64 کیلو بایتی داریم
  • بدون نام IR ۰۴:۲۰ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۴
    0 0
    این دولت استعماری همه رو از ما الگوبرداری میکنه.خدا لعنتش کنه.
  • بدون نام IR ۰۴:۴۱ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۴
    0 0
    کاشکی 64 کیلو بایتی بود بازم دلمون خوش بوذ اینترنت داریم
  • بابک IR ۰۵:۱۱ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۴
    0 0
    چه جالب اون اقای نوشته(این دولت استعماری همه رو از ما الگوبرداری میکنه)مگه ما چی داریم که بخوان از ما الگو بردارن.با این اینترنت اشغالمون که حتی adsl هم تو بعضی مواقع شبیه اینترنت های دیال اپ؟؟
  • مسعود IR ۰۶:۳۰ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۴
    1 0
    بابک جان تو هم یه نابغه ای مطلب استعمار فقط یه کنایه بود
  • بدون نام IR ۰۶:۴۵ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۴
    0 0
    ما مقام اول تو سال 2015 میگیریم البته از اخر.!
  • ابدارچی جهنم IR ۱۴:۰۸ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۴
    0 0
    من نمیدونم داستان چیه من adsl دارم شنیدم میشه با adsl هشت مگابایت در ثانیه سرعت اینترنت داشت به کسی نگیدisp اشنامونه 1 مگ بر ثانیه بهم داده ولی کووووووووووو برسیم به 1 گیگ در ثانیه یا حق
  • بدون نام IR ۲۱:۲۱ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۵
    1 0
    اگه دولت بخواد اینترنت 2mb بده تو 20 ثانیه اول سیم های مخابرات ذوب میشه چه برسه به 1 گیگابیتی اون موقعه مخابرات منفجر میشه ما موقعه به فناوری 1 گیابیتی میرسیم که دنیا عدد گیگا رو فراموش کرده باشه
  • محسن IR ۰۹:۴۵ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۷
    1 0
    اگراينترنت انگليس را اتوبان 8 بانده در نظر بگيريم اينترنت ما جوب كنار بزرگراه است