۰ نفر
۵ فروردین ۱۳۸۹ - ۱۰:۴۹

انگلستان برای تاسیس موسسه‌ای برای مطالعه در مورد اینترنت بودجه تعیین خواهد کرد و دسترسی تمام مردمش را به اینترنت پرسرعت فراهم خواهد نمود.

بهنوش خرم‌روز: آیا مطالعه خود اینترنت، ‌می‌تواند یک علم محسوب شود؟ آقای تیم برنرزلی،‌ روی صفحات شبکه جهانی اینترنت تحقیق می‌کند و مدتی است که بحثی در این زمینه به راه انداخته است. به نظر می‌رسد موفق هم بوده است!

به گزارش نیوساینتیست، نخست وزیر انگلستان، گوردون براون در راستای برنامه‌های تبلیغاتی خود برای انتخاباتی که طی چند ماه آینده در پیش رو دارد،‌ وعده داده که 30 میلیون پوند برای تاسیس یک موسسه علوم اینترنتی اختصاص خواهد داد. این موسسه قرار است با دو دانشگاه پیشروی انگلستان در امور پژوهشی،‌ سوتامپتون و آکسفورد،‌ همکاری داشته باشد.

برنرزلی در این باره می‌گوید:‌ «اینترنت در حدود 1011 عدد سایت دارد. این رقم مشابه تعداد نورون‌های عصبی موجود در مغز ماست. مغز خیلی پیچیده است و ما از آن سر در نمی‌آوریم، با این حال به آن اعتماد می‌کنیم. اینترنت هم خیلی پیچیده است و با وجود این که ساخته خود ماست،‌ اما ما اطلاعات واقعی و دقیقی در مورد ثبات سیستم‌هایی که از دل آن بیرون می‌آیند نداریم.»

برنرز لی و همکارش شادبولت که دانشمند علوم رایانه‌ای است،‌ دفتری به نام "اعتماد به علم اینترنت" زده‌اند که در موسسه فناوری ماساچوست (ام.آی.تی)‌ و دانشگاه سوتامپتون شعبه دارد.

شادبولت در مورد وعده نخست وزیر می‌گوید:‌ «به نظر قطعی می‌رسد. کار این موسسه پژوهش و توسعه خواهد بود و مانند پلی بین پژوهش و تجارت عمل خواهد کرد.»

براون تصریح کرده که مالیات ماهانه 50 پنسی (معادل 74 سنت آمریکا) خطوط تلفن ثابت،‌ تا سال 2017/ 1396 صرف گسترش اینترنت پهن‌باند 100 مگابیتی در سراسر انگلستان خواهد شد. بدین ترتیب،‌ حتی 21 درصد جمعیت انگلستان که تا به حال به اینترنت وصل نشده‌اند هم، ‌به این شبکه متصل خواهند شد و حتی ممکن است رایانه هم دریافت کنند.

به اعتقاد براون، این کار تاثیر بسزایی در اقتصاد کشورش دارد. وی،‌ اتصال به اینترنت پهن‌باند را معادل آینده برق در زندگی امروز خوانده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 50845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهرداد IR ۱۶:۵۸ - ۱۳۸۹/۰۱/۰۵
    0 0
    خیلی خوبه!!!