۰ نفر
۱۶ آذر ۱۳۸۹ - ۰۷:۰۹

مهر: رئیس جمهور کره جنوبی از تصمیم این کشور برای ساخت چند جزیره نظامی در نزدیکی مرز دریایی مورد مناقشه با کره شمالی به منظور مقابله با اقدامات پیونگ یانگ خبر داد.

به گزارش آسوشیتدپرس، "لی میونگ باک" امروز سه شنبه با اعلام این مطلب در ادامه گفت: کره شمالی در نزدیکی مرزآبی اقدام به ساخت دژهای نظامی کرده و ما برای مقابله با تحرکات پیونگ یانگ تصمیم به ساخت چند جزیره در آبهای مورد مناقشه را داریم.

رئیس جمهور کره جنوبی پس از آن سخنان را ایراد کرد که دریادار "مایکل مولن" رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا به سئول سفر کرده تا به کره جنوبی در مورد حمایت آمریکا از این کشور اطمینان بدهد.

به نوشته آسوشیتدپرس، در صورت ساخته شدن این جزایر، آنها ماهیت نظامی خواهند داشت و رئیس جمهور کره جنوبی هدف از ساخت جزیره در آبهای مورد مناقشه با کره جنوبی را تسهیل امر زندگی ساکنان این منطقه اعلام کرده است.

بر اساس این گزارش با گذشت نزدیک دو هفته از درگیری نظامی دو کره در تاریخ 23 نوامبر ( 2 آذر )، سئول و پیونگ یانگ هنوز روابط پرتنشی را پشت سر می گذارند و در همین رابطه کره جنوبی هشدار داده که در صورت تکرار اقدامات متشابه از سوی کره شمالی اقدام به بمباران این کشور می کند.

161

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 114168

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام DE ۱۱:۱۵ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۶
    0 0
    ببینیم کره جنوبی جرات تجاوز مجدد به کره شمالی رادارد و یا همچنان عروسک خیمه شب بازی آمریکا و ژاپن است . کره شمالی از پشتیبانی وسیعی در بین مردم کره در سراسر جهان بر خوردار است . آمریکا و ژاپن از این ترس دارند که نکند ارتش این کشور تفنگهای خود را بر علیه ژاپن و آمریکا بکار گیرد.
  • بدون نام DE ۱۱:۴۰ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۶
    0 0
    با کره شمالی نمیشود شوخی کرد کشوری مصمم به دفاع و پیروزی در جنگ تصور بکنید که آمریکا در سال 1950 باهمه قدرت نظامی دست نخورده خود به این کشور حمله کرد و در مقابل این کشور کوچک به زانو در آمد و فرار را بر قرار ترجیح داد . بنابراین آمریکا فقط میتواندبا استفاده از تفرقه بین کشورهای منطقه به حضور خود ادامه دهد
  • بدون نام DE ۱۱:۴۵ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۶
    0 0
    کره شمالی آرام آرام که ویژه کشورهایی همانند چین و کره است کشور سوسیالیستی این کشور رامثل چین میسازد آنهم با قدرت تمام. نوسازی زیر بنای اقتصادی کشور بپایان رسیده است و تمام تاسیسات صنعتی با آخرین تکنیک جدید در حال نو سازی است . این کشور ارتش بسیار مدرن و مسلح به سلاح اتمی و ساتلیت است که امکان دفاع از ثبات اقتصادی به این کشور را میدهد