۰ نفر
۱۶ آذر ۱۳۸۹ - ۱۰:۰۹

فارس: یک روزنامه لبنانی از باج خواهی حریری برای حمایت از روند سازش در شرایط حساس کنونی لبنان خبر داد.

روزنامه الاخبار لبنان در شماره امروز خود در زمنیه مذاکرات سوریه و عربستان برای حل مشکلات لبنان نوشت که تماس‌های حضوری و تلفنی میان دو طرف چندین بار ادامه داشته، اما تاکنون نتیجه‌ای در این زمینه حاصل نشده است.

بر اساس این گزارش، گروه هشت مارس خواستار این است که دادگاه حریری لغو شود و بلمار از ریاست تحقیقات این دادگاه استعفا دهد، از سوی دیگر روند حقوقی برای پیگیری این موضوع با انتصاب قاضی جدید آغاز گردد و تحقیقات از ابتدا شروع شود، نکته سوم این است که منبع مالی تغذیه کننده دادگاه نیز حذف گردد.

گروه هشت مارس از حریری خواسته است که این جمله را بیان کند: رفیق حریری برای لبنان شهید شد و من نیز برای لبنان این دادگاه را لغو می‌کنم.

این در حالی است که ریاض به دمشق و حزب‌الله لبنان اطلاع داده که حریری در برابر این سازش امتیازاتی را می‌خواهد. وی تمایل دارد تا آزادی عمل کامل در عزل و نصب‌های مدیریتی، امنیتی و دیپلماتیک داشته باشد.

به گزارش الاخبار، هشت مارس همچنین خواستار این موضوع است که جریان المستقبل در روابط سیاسی خود تجدید نظر کرده و از برخی هم‌پیمانان خود که همچنان به دنبال از بین بردن حزب‌الله هستند و روابط دوستانه‌ای با رژیم صهیونیستی دارند، فاصله بگیرد.

این در حالی است که برخی جریان‌های مخالف دولت از بازی حریری در لبه پرتگاه ابراز متعجب کرده و گفتند که امتناع وی از امضای سازش طولانی مدت قبل از صدور حکم اولیه اوضاعی را در لبنان ایجاد می‌کند که بعد از صدور این حکم خاندان و هوادارن حریری و نفوذ عربستان در این کشور نیز در حاشیه امنیت قرار نخواهند داشت./161

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 114232

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =