فدراسیون فوتبال درباره انتخاب سرمربی خارجی به توافق نهایی رسید.

این تصمیم مهم بعد از نشست پایانی علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال، عباس ترابیان سرپرست کمیته بین الملل و فریدون معینی رئیس کمیته فنی گرفته شد. در این نشست مهم، نام برخی از مربیان داخلی برای نشستن روی نیمکت تیم ملی مطرح شد ولی در نهایت هیچکدام از اعضا روی مربیان داخلی به جمع بندی نهایی نرسیدند و در نهایت مقرر شد تیم ملی به دنبال مربی بزرگ خارجی باشد.
نام سه مربی در این نشست دهان به دهان چرخید؛ بیژن ذولفقارنسب، امیر قلعه نویی و ابراهیم زاده سه مربی ای بودند که اعضا درباره حضورشان در تیم ملی بحث کردند که نتیجه آن جذب مربی خارجی بود! فوتبال تدافعی ذولفقارنسب، ناکامی امیر قلعه نویی در بازی های بین المللی و موفقیت ابراهیم زاده تنها در رده باشگاهی تمام دلیل های این سه عضو برای رد کردن مربیان داخلی بود.
اصرارهای رئیس ورزش هم برای انتخاب سرمربی بزرگ خارجی دست در دست نتیجه چنین نشستی داد تا فدراسیون فوتبال تصمیم خود را برای انتخاب سرمربی خارجی نهایی کند. تصمیم نهایی در این زمینه را جمع چهار نفره سعیدلو، ترابیان، کفاشیان و معینی می گیرد که البته سعیدلو با تفویص اختیار به فدراسیون فوتبال، پای خود را از گرفتاری بزرگی به نام مربی خارجی بیرون کشیده است. با توجه به دغدغه‌های کاری کفاشیان، ظاهرا سرپرست کمیته بین الملل مهره اصلی برای انتخاب سرمربی خارجی خواهد بود. او که عادت دارد به صورت پنهانی مذاکرات خود را انجام دهد، برای انتخاب سرمربی بزرگ تا به حال سه سفر به اروپا داشته که رسانه ها چیزی درباره این موضوع نفهمیدند.
اما انتشار خبر حضور اریکسون سرمربی سابق تیم ملی انگلیس، مکزیک و ساحل عاج برای حضور در تیم ملی ایران نشان داد فدراسیون فوتبال خیلی در حفظ اخبار موفق نیست. منابع نزدیک به رئیس فدراسیون فوتبال اولین بار این خبر را فاش کردند تا ترابیان خیلی زود به آن واکنش نشان دهد. سرپرست کمیته بین الملل که اطلاعات تازه ای در این باره فاش می کند، به خبرورزشی می گوید: «قرار بود او به ایران بیاید و به عنوان مشاور کنار کمیته فنی باشد. ما حتی حرف های نهایی را زدیم و ویزای او را گرفتیم. منتهی به دلیل حساسیتی که ممکن بود روی نیمکت تیم ملی به وجود بیاید، این سفر را لغو کردیم اما الان صحبتی درباره حضور او در کادر فنی تیم ملی نداریم.»
پسر اریکسون در چند سال اخیر در غالب سفری توریستی به ایران آمد که این موضوع روی تفکرات سرمربی مطرح سوئدی برای حضور در ایران تاثیر داشت. او در مذاکره با فدراسیون فوتبال اعلام کرده بود تمایل زیادی برای سفر به ایران دارد و در این سفر مذاکرات را صورت خواهد داد. ترابیان این مسایل را تائید می کند تا به اینجا برسد: «در حال حاضر ما صحبت جدی درباره حضور او در تیم ملی ایران نداریم.» اما این دقیقا مغایر با اخباری است که از فدراسیون فوتبال ایران به خارج درز کرده است. فدراسیون فوتبال برای جذب مربی خارجی روی موضوع مهمی نظر دارد و آن علاقه مربی مورد نظر به فرهنگ ایران است.
ترابیان هم این موضوع را تائید می کند: «بله، ما حتی گشتیم و نام چند مربی را در آورده ایم که هم نام بزرگی دارند و هم موفق بوده اند.» به این ترتیب پروسه جذب مربی خارجی برای تیم ملی با چنین پیش زمینه ای پیش خواهد رفت. ترابیان اضافه می کند: «برای ما بسیار مهم است که مربی مدنظر ما پرستیژ خاصی داشته باشد و بازیکنان ایرانی نتوانند به تصمیماتش احترام نگذارند. همینطور برای ما خیلی مهم است که این مربی در کشور خودش سرمربیگری کرده باشد و در سال های اخیر عملکردش مثبت باشد. شما به کارنامه اریکسون نگاه کنید. او در چند سال اخیر اصلا موفق بوده؟ به همین دلیل من می گویم فعلا برنامه ای برای جذب او نداریم.»

 

151

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 114969

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =