جیب‌بری که در ایستگاه‌های BRT اقدام به سرقت می‌کرد، حین یکی از سرقت‌ها توسط یک مسافر دستگیر و تحویل مأموران پلیس شد.

به گزارش فارس، صبح 15 آبان امسال، مأموران کلانتری 129 جامی در حین گشت‌زنی در تقاطع خیابان ولی عصر و انقلاب اسلامی، متوجه درگیری میان دو جوان در داخل ایستگاه اتوبوس BRT شدند.

با توجه به اظهارات شاکی در خصوص ارتکاب سرقت توسط دیگر جوان داخل ایستگاه اتوبوس، مأموران در بررسی اولیه و در بازرسی از وی موفق به کشف سه دستگاه گوشی تلفن همراه متعلق به افراد مختلف شدند.

با تشکیل پرونده مقدماتی و به دستور حسینی، بازپرس شعبه هشتم دادسرای ناحیه 11 تهران، متهم جهت رسیدگی تخصصی به جرایم احتمالی و شناسایی مالباختگان در اختیار کارآگاهان پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

با حضور شاکی پرونده در پایگاه هشتم، وی به کارآگاهان گفت: به منظور خرید کتاب درسی به خیابان انقلاب مراجعه کرده بودم؛ پس از خرید کتاب و در حالیکه قصد داشتم تا در ایستگاه BRT به مقصد میدان تجریش سوار اتوبوس شوم، ناگهان متوجه باز شدن آرام درب کیف دستی شدم که به محض نگاه کردن به کیف متوجه شدم دست این جوان (متهم) در داخل آن قرار دارد؛ این جوان به محض اینکه متوجه شد من او را به عنوان سارق شناسایی کرده‌ام، قصد داشت از داخل ایستگاه فرار کند که با کمک دو مأمور داخل ایستگاه اتوبوس او را دستگیر و تحویل مأموران کلانتری دادیم.

متهم 18 ساله به نام "مجتبی.خ " که با توجه به اظهارات شاکی پرونده و کشف سه دستگاه گوشی تلفن همراه مسروقه، چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت، در اعترافات خود به کارآگاهان گفت: از ساعت 7 صبح تا 10، با پرسه‌زنی در داخل ایستگاه اتوبوس BRT به ویژه ایستگاه‌های اتوبوس خیابان ولی‌عصر با شناسایی افرادی که احتمال می دادم متوجه اموال داخل جیب و یا کیف همراهشان نخواهند شد اقدام به سرقت وجوه نقد و گوشی‌های تلفن همراه آنها می‌کردم.

سرهنگ حسین خان‌بابایی، رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام خبر انتشار بدون پوشش چهره متهم گفت: با توجه به اعترافات صریح متهم به ده‌ها فقره جیب‌بری در داخل ایستگاه‌های مختلف اتوبوس‌های BRT و شناسایی تعدادی از مالباختگانی که بدین شیوه مورد سرقت قرار گرفته‌اند دستور انتشار بدون پوشش چهره متهم صادر شده است؛ لذا از کلیه مالباختگانی که در چند ماهه گذشته و در داخل ایستگاه‌های اتوبوس، به ویژه ایستگاه‌های BRT واقع در خیابان انقلاب اسلامی و ولی عصر، مورد سرقت به شیوه "جیب‌بری " قرار گرفته و موفق به شناسایی چهره متهم شده‌اند دعوت می‌شود تا جهت طرح شکایت خود به پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در میدان حر- خیابان 12 فروردین مراجعه کنند.

همچنین از کلیه شهروندان محترمی نیز که از دیگر اقدامات مجرمانه متهم اطلاعاتی در اختیار دارند درخواست می‌شود تا اطلاعات خود را از طریق شماره تلفن 66469851 در اختیار کارآگاهان پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دهند.

 

مجرم

 


181

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 115383

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =