قیمت مسکن در روز ۱۷ آذر/ شیوه قیمت‌گذاری واحدهای کوچک تغییر کرد

قیمت خانه های کمتر از ۵۰ متر به عنوان پرمتقاضی ترین انواع مسکن در بازار افزایش قابل توجهی را تجربه کرده است .

 به گزارش خبرآنلاین، در حالی قیمت واحدهای مسکونی کمتر از ۵۰ متر از دویست میلیون تومان در تهران فراتر رفته است که بسیاری از مشاوران املاک و فعالان بازار مسکن می گویند معامله واحدهای مسکونی کوچک از حالت متری خارج شده است .

برخی مشاوران املاک در این خصوص می‌گویند قیمت واحدهای چهل متری در برخی مناطق به متری ۱۰ تا ۱۲ میلیون تومان می رسد در حالی که همین قیمت در متراژهای بالا حدود هشت میلیون تومان است.

 امروز یک واحد ۳۸ متری در خیابان فلسطین اگهی . قیمت پایه ای در حدود ۴۰۰ میلیون تومان تعیین شده است.

واحدی ۴۵ متری در ابوریحان نیز با قیمتی برابر با ۳۸۰ میلیون تومان آگهی شده است.بر این اساس یک واحد مسکونی در سی متری جی نیز به متراژ ۴۰ متر حدود ۲۶۵ میلیون تومان قیمت خورده است . برخی آگهی های مسکن ، در گنار اعلام شرایط واحد مسکونی، گزینه کناسب برای سرمایه گذاری را نیز ذکر کرده اند و همین امر نشان از هجوم سرمایه های سرگردان به بازار مسکن دارد .

 یک واحد ۴۳ کتری در خیابان آذربایجان نیز ۳۶۵ میلیون تومان قیمت خورد. واحدی ۴۵ متری نیز در محدوده استاد معین قیمتی برابر با ۳۳۰ میلیون تومان را داراست . در عین حال واحدی ۴۸ متری در خیابان پلیس ۶۲۰ میلیون تومان برای فروش آگهی شده است.

 گزارش های رسیده از بازار مسکن حکایت از کاهش حجم خرید و فروش در این بازار دارد و به نظر می رسد بازار در وضعیتی رکودی به سر می برد اما با این حال رشد قیمت ها در همین شرایط نیز محسوس است .

 برخی از فعالان بازار می گویند، با توجه به احتمال افزایش تورم در ماه های آتی فروشندگان قیمت های بالایی را برای ملک خود اعلام می کنند و هر چند قیمت های مذکور مانع روانی خرید و فروش می شود اما در عین حال سبب بالا رفتن قیمت ها در مناطق مختلف تهران شده است.

۲۲۳۲۲۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1210631

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =