این اپلیکیشن در حال حاضر و تنها با گذشت 3 ماه، حدود یک میلیون دانلود دارد و شب گذشته (جمعه) توانست رکورد شرکتکننده همزمان را در ایران به نام خودش ثبت کند. حالا رقبای اسنپ کیو راه درازی دارند تا بتوانند گوی سبقت را از دست این مسابقه پرطرفدار دربیاورند.
شاید بتوان گفت اسنپ کیو با همه اپلیکیشنهای اسنپ متفاوت است. اسنپ که جای یک اپلیکیشن سرگرمی را در میان خدمات رنگارنگش خالی میدید با روانه کردن اسنپکیو به بازار اپلیکیشنها خیلی زود ثابت کرد که در این حوزه هم میتواند همچون حوزه تاکسی آنلاین حرف اول را بزند و پیروز میدان باشد. این اپلیکیشن به عنوان بزرگترین اپلیکیشن لایو ایران همچنین در کافه بازار نمره 4.6 را کسب کرده است که نشان میدهد در میان کاربران نیز به محبوبیت قابل قبولی دست یافته است. دلایل بسیاری را برای موفق بودن اسنپ کیو میتوان برشمرد که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.
فضای هیجانانگیز با مجریهای توانا
یکی از مهمترین دلایل هیجانانگیز و مفرح بودن این مسابقه نسبت به مسابقات اطلاعات عمومی دیگر است. اجرای این مسابقه که اکنون بر عهده دو مجری توانا است، با اجراهایی که تا کنون در مسابقات این چنینی دیدهاید بسیار متفاوت بوده و درواقع دست مجری برای شوخی کردن با مسائل مختلف بازتر است. «علیرضا مویدی» مجری مرد برنامه صداپیشه و گویندهای توانا و «پرستو رستمی» نیز بازیگر باتجربه تئاتر است که هردوی اینها توانستهاند به محبوب شدن اسنپ کیو کمک بسیاری کنند.
محصول خوب
با وجود مشکلات فراوان زیرساختی که در اینترنت در ایران وجود دارد، اسنپ کیو توانسته یک برنامه زنده را با خطای کم مدیریت کند. البته هر محصولی در بدو تولد با اشکالات بسیاری حضور پیدا میکند ولی اسنپ کیو با سرعت بسیار در صدد رفع مشکلات است و در مدت سه ماه میتوان دید که خطاهای این بازی اینترنتی به طور چشمگیری کاهش پیدا کرده است. بر کسی پوشیده نیست که یک محصول خوب با کمترین خطا چطور میتوان به سرعت جای خودش را در دل مخاطبان باز کند و آنها را به خود مطمئن سازد.
تیم جوان
یکی از ویژگیهای مهم اسنپ کیو تیم جوان و در عین حال خبره آن است. این مسابقه را دو جوان دهه هفتادی بنیانگذاری کردهاند که یکی از آنها تحصیلکرده دانشگاه صنعتی شریف و دانشگاه گوته آلمان است و دیگری در دانشگاه تهران ترمهای آخر مدیریت را میگذراند. این دو تیمی جوان و تازهنفس را ساختهاند و یک تیم جوان نیازهای نسل جوان را نیز به خوبی میشناسد و به همین دلیل است که اسنپ کیو نسبت به مسابقههای دیگر در حوزه اطلاعات عمومی توانسته نسل نوجوان و جوان را بیشتر به خود جذب کند که البته داشتن جامعهای بزرگ از چنین مخاطبانی نیز خود یک پیروزی بزرگ برای هر کسبوکاری محسوب میشود.
جایزه نقدی
هیچ کس از پول بدش نمیآید و هرجا که حرف از جایزه باشد، احتمالا افراد زیادی در آنجا حضور خواهند داشت. اما جایزه اسنپ کیو از یک جایزه معمولی فراتر رفته و احتمالا به همین دلیل است که نسبت به مسابقههای دیگر موفقتر عمل کرده. اسنپ کیو به عنوان یک بازی اطلاعات عمومی آنلاین فرصتی برابر را برای برنده شدن به شرکتکنندگانش داده است. این مسابقه تنها یک برنده ندارد و جایزهاش بین تمام کسانی که به 12 سوال آن پاسخ درست دهند، تقسیم میشود. به همین دلیل تعداد کسانی که شانس برنده شدن را دارند در این مسابقه نامحدود است و همین ویژگی بر جذابیت آن افزوده است.
سوالات متفاوت
اسنپ کیو حتی در طرح سوال نیز متفاوت عمل کرده است. برای برنده شدن در این مسابقه آنلاین با جایزه نقدی لازم نیست که مطالعه زیادی داشته باشید، فقط کافی است که حواستان به دنیای اطرافتان بیشتر باشد. سوالات متونع این مسابقه در زمینههای مختلفی همچون فیلم و سریال، موسیقی، ورزش، جغرافیا، تکنولوژی و بسیاری موضوعات دیگر مطرح میشوند و با داشتن اطلاعات نه چندان سخت اما به روز میتوان به راحتی در آن برنده شد. سوال یک و دوی این مسابقه همچنین جوابهای بدیهی دارند که حتی اگر هیچچیزی ندانید هم میتوانید به آنها پاسخ دهید.
شانس دوباره برای قهرمان شدن
با وجود آنکه برای برنده شدن در اسنپ کیو باید به هر 12 سوال مطرح شده در مسابقه پاسخ درست بدهید، اما اسنپ کیو یک شانس دوباره به شرکتکنندگانی که به یک سوال پاسخ اشتباه میدهند، داده است. این شانس دوباره که «جون اضافه» نام دارد، از طریق معرفی اپلیکیشن به دیگران به دست میآید که همین موضوع خود به رشد سریع این اپلیکیشن جایزه دار کمک بسیاری کرده است.
حالا باید دید که قدمهای بعدی اسنپ کیو به عنوان یک مسابقه آنلاین چیست و قرار است چه رکوردهایی را در اپلیکیشنهای ایرانی جابهجا کند.
2121