استاندار خورستان: پروژه مجتمع گردشگری الوان بسیار ارزشمند است

استاندار خوزستان در مراسم دو کلنگ زنی مجتمع گردشگری الوان و پارک طبیعت گفت: بوم گردی استان مغفول مانده و میراث فرهنگی باید عقب ماندگی هایش در این حوزه را جبران کند.

به گزارش خبرآنلاین، غلامرضا شریعتی در مراسم کلنگ زنی دو پروژه در شهر الوان از توابع شهرستان شوش گفت: مجموعه شوش از جمله شهردار الوان دنبال توسعه و همواره دغدغه ی انجام کار دارند. 

شریعتی افزود: طی این مدت در شوش مشکلات جدی داشتیم که توجه همه ی کشور را به خود جلب کرد. در نهایت با مشارکت و دلسوزی همه و هوشیاری و درایت و لطف الهی و کمک های مسئولان محلی و کشوری کار به نحو احسن پیش رفت.

استاندار همچنین توضیح داد: اکنون از آن مرحله گذر کردیم ولی نباید به شرایط موجود قانع باشیم و باید بیشتر کار کنیم و به همین علت است که امروز به اینجا آمدیم تا این پروژه ها را کلنگ زنی کنیم و هماهنطور که نماینده تاکید کرد باید پروژه طبق زمانبندی پیش رود و امیدواریم در آینده ی نزدیک برای افتتاح این پروژه حضور پیدا کنیم.

استاندار همچنین با بیان اینکه این دو پروژه خصوصا مجتمع گردشگری بسیار می تواند به اقتصاد این شهر کمک کند گفت: گردشگری خوزستان از بخش هایی است که مغفول مانده است. گردشگری هم توسعه ی ثروت دارد و هم توزیع ثروتش عادلانه است. شاید در نفت توزیع عادلانه نشود اما گردشگری توزیع ثروت آن پایدار و عادلانه است. 

وی تاکید کرد: سازمان میراث فرهنگی استان باید بطور جدی عقب ماندگی هایش در شوش و استان را جبران کند. بوم گردی در استان خیلی روی آن کار نشده است و میراث فرهنگی در این زمینه تاکنون موفق نبوده است و انتظار داریم مدیریت جدید این نقیصه را رفع کند.

شریعتی همچنین به طرح پارک طبیعت عبدالخان پرداخت و گفت: این پارک نیز بسیار ارزشمند است و آلاچیق و دیگر ابزارش با استفاده از مواد طبیعی همین منطقه است که به ارزش این طرح افزوده است.

استاندار در پاسخ به درخواست شهردار الوان درباره ی یادمان شهدا گفت: برای مسئله ی شهدای گمنان و یادمان شهدا با کمک شهردار حتما بودجه ای اختصاص می دهیم تا این موضوع ارزشمند زودتر اجرایی شود.

شریعتی گفت: از دیگر مسائلی که پیگیر آن هستیم ماجرای شهرستان کرخه است.  این طرح در دستور کار است تا اهالی اینجا سهم بیشتری از کشور داشته باشند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1214847

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =