توصیف گردشگر اندونزیایی از ویژگی متفاوت ایرانی‌ها که توریست‌ها را گیج می‌کند

آملیا گردشگر اندونزیایی با انتشار خاطرات دو سفرش به ایران با فاصله ۶ سال تحت عنوان «۲۴ ساعت در تهران» نوشت: دو بار به فاصله ۶ سال به ایران سفر کردم. دومین سفرم به ایران به همراه همسرم اتفاق افتاد و روزهای بسیار دلپذیری را با یکدیگر در ایران تجربه کردیم.

وی که تاکنون به ۶ کشور سفر کرده است می‌نویسد: تعطیلات ویژه سال نو میلادی فرصت مناسبی برای حضور گردشگران جنوب شرق آسیا در ایران است و اگر این سفر با کمی خوش شانسی با ریزش برف نیز در این کشور همراه باشد، خاطرات به یادماندنی برای گردشگران این منطقه که تقریبا در زندگی خود برف را تجربه نکرده‌اند، رقم خواهد خورد.

این گردشگر خارجی در ادامه نوشته است: شاید سفر دوم به یک کشور با اشتیاق کمتری همراه شود اما من در سفر دومی که با همسرم به ایران داشتم باز هم به اشتیاق وصف ناپذیری در ایران رسیدم که کمتر گردشگر خارجی با سفر به کشورهای دیگر آن را تجربه خواهد کرد.

آملیا گفت: مردم تغییر می‌کنند و ایرانی‌ها نیز از این موضوع مستثنی نیستند اما در دو سفری که به ایران داشتم متوجه شدم رفتارهای ویژه ایرانی‌ها مانند مهمان‌نوازی آنها تغییرناپذیر است و آنها یک خصلت متفاوت دارند. این خصلت غریب «تعارف» ta’arof ایرانی‌ها است که گردشگران خارجی را گیج می‌کند.

توصیف آملیا گردشگر اندونزیایی از ایران

این زن اندونزیایی ادامه داده است: ایران میزبان گردشگران خارجی قابل توجهی است اما این موضوع باعث نشده است که مردم نسبت به توریست‌ها بی‌تفاوت باشند. ایرانی‌ها به شدت در مورد گردشگران خارجی کنجکاو هستند و علاقه زیادی به گفت‌وگو با آنها دارند. اگر توریست‌های خارجی از یک ایرانی راهنمایی بخواهد بی‌دریغ پاسخش را دریافت خواهد کرد.

توصیف آملیا گردشگر اندونزیایی از ایران

او با بیان اینکه در سفر دومش به ایران میهمان یک زوج ایرانی با غذاهای دلپذیر بوده است می‌گوید: در سفرهایی که به ایران داشتم غذاهای ایرانی را به غذاهای خارجی ترجیح دادم. غذاهای ایرانی یک تجربه ماندگار برای گردشگران خارجی است.

این گردشگر اندونزیایی درباره جاذبه‌های گردشگری و تاریخی ایران نیز می‌نویسد: در دومین سفرم به ایران از کاخ گلستان، بازار سنتی تهران، میدان آزادی، خانه هنرمندان در پارک ایرانشهر تهران با معماری‌های برجسته و تاریخی دیدن کردم که برای هر گردشگر خارجی قابل توجه است.

توصیف آملیا گردشگر اندونزیایی از ایران

توصیف آملیا گردشگر اندونزیایی از ایران

چمدان

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1217642

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =