با عبدالله بن بندر بن عبدالعزیز آشنا شوید

ایسنا نوشت: یک موسسه آمریکایی اعلام کرد، انتصابات جدید در عربستان نشان داد که ولیعهد این کشور به جای افراد "باتجربه" و "متخصص" صرفا افراد "قابل اعتماد" را انتخاب می‌کند.

موسسه تحقیقاتی "بروکینگز" که دفتر آن در واشنگتن است در گزارشی درباره انتصابات جدید عربستان نوشت: انتصاب شخص بی‌تجربه‌ای مانند عبدالله بن بندر بن عبدالعزیز به عنوان وزیر گارد ملی؛ ارتش موازی عربستان، تاکیدی است بر این مسأله که ریاض به جای انتصاب افراد خبره تمایل به انتخاب افراد مورد اعتماد دارد. بن بندر "کپی برابر اصل" محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان است و تغییرات مداوم طی سال ۲۰۱۸ در گارد ملی این کشور بیانگر عدم ثبات در این نهاد است و سوال‌هایی را درباره قدرت این نهاد برای دفاع از حکومت عربستان در مقابل دشمنان داخلی و خارجی ایجاد می‌کند.

طبق این گزارش، سلسله اوامر پادشاهی عربستان که به موجب آن ترکیب کابینه سعودی و تعدادی از نهادها و مؤسسات عربستان تغییر کرد، چیزی از حقایق در این کشور را تغییر نداده، طوری که بن سلمان همچنان فرد "تصمیم گیرنده" در سیاست عربستان است. با این وجود تغییرات اخیر خلأ در پست جانشین ولیعهد سعودی را پر نکرده و این موضوع بیانگر آن است که بن سلمان تمایلی ندارد فردی که از اطرافیان او برای این منصب تعیین شود.

پیامدهای اصلاحات اخیر در عربستان باید تحت نظارت قرار گیرد و باید بررسی شود که آیا این اصلاحات و تغییرات به تحول واقعی در سیاست‌های "بی‌پروایانه" عربستان از طریق آزادی زندانیان عقیدتی و پایان دادن به عدول از اختیارات می‌انجامد با که اتفاقاتی نظیر بازداشت‌های هتل "ریتز کارلتون"، حصر خانگی سعد حریری، نخست وزیر لبنان و قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی همراه شده است.

این موسسه در پایان گزارش خود نسبت به توانایی عربستان برای جذب سرمایه به منظور اطمینان از موفقیت آمیز بودن چشم‌انداز ۲۰۳۰ و کاهش وابستگی به حمایت دولت ابراز تردید کرد.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1217969

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =