کانون وکلای دادگستری آذربایجان‌غربی خدمات مشاوره‌ای رایگان ارائه می‌دهد

رییس کانون وکلای آذربایجان‌غربی گفت: روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه در محل کانون وکلا و روزهای جمعه همزمان با نماز جمعه وکلای این مرکز برای مردم خدمات مشاوره‌ای رایگان می‌دهند.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، در نشست خبری اعضای هیات مدیره کانون وکلای دادگستری استان با خبرنگاران رسانه‌های جمعی که به مناسبت هفته وکیل برگزار شد،

در ابتدای این نشست، تفاهم‌نامه همکاری بین کانون وکلای آذربایجان‌غربی و خانه مطبوعات استان به امضا رسید.
بر اساس این تفاهم‌نامه که به امضای رئیس خانه مطبوعات آذربایجان‌غربی و سعید عباسی رئیس کانون وکلای استان رسید، کانون وکلا نسبت به دعوی مطروحه علیه خبرنگاران وکیل معاضدتی معرفی خواهد کرد، در مقابل نیز رسانه در توسعه فرهنگ وکالت و پوشش اخبار کانون وکلا اقداماتی انجام دهد.

امضای تفاهم نامه

مخالفت کانون وکلا با اسامی گزینشی / مشاوره رایگان برای مردم

سعید عباسی رییس کانون وکلای دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: براساس تبصره ماده ۴۸، حق مردم سلب و مورد تضییع قرار می‌گیرد و جامعه وکالت با این تبصره و اعلام گزینشی اسامی وکلا مخالفیم زیرا این تبصره ماده باعث دوگانگی و تبعیض  وکلا می‌شود لذا در این خصوص با ریاست جدید قوه قضاییه رایزنی و مکاتبه خواهیم‌کرد ضمن اینکه اعتقاد داریم این تبصره اعمال سلیقه‌ای در انتخاب وکلا صورت داده است.
وی خاطر نشان کرد: براساس این تبصره ماده، تنها ۳۴ وکیل در استان انتخاب و صلاحیت‌دار شده‌اند که از این تعداد نیز چند نفر حذف شده اند و اکثریت وکلا نیز در مرکز استان هستند و از این حیث در شهرستان های دیگر دچار مشکل هستیم.
وی اظهار کرد: در مورد قانون وکالت نیز بدنبال از بین بردن انحصار تصویب شده هستیم ضمن اینکه  بر تغییر قانون وکالت به‌علت گذشت سالیان متمادی از آن و افزایش تعداد وکلا و قوانین هم‌نظر هستیم.
رییس کانون وکلای آذربایجان‌غربی ادامه داد: استقلال کانون وکلا، نسبی است و این کانون در حال حاضر استقلال مطلق ندارد، وکلا تحت شرایط خاصی گزینش و هیات نظارت نیز با تایید صلاحیت خود، استقلال مطلق را از بین برده است.
عباسی در مورد طرح حذف آزمون نیز گفت: طرح های مختلفی در سالیان گذشته به مجلس ارسال شده با این حال با رایزنی های صورت گرفته استقلال نسبی کانون حفظ شده و تا امروز این مورد به وقوع نپیوسته است.
وی در مورد آمار تخلفات وکلا نیز اظهار داشت: از بدو تاسیس کانون، ۱۴ نفر محروم از وکالت، ۱۲ نفر تنزیل از پایه یک به ۲، تعداد ۲۸ نفر تعلیق، ۹۵ نفر توبیخ در پرونده و ۱۶۰ نفر توبیخ در روزنامه رسمی مواجه شده‌اند.
رییس کانون وکلای دادگستری آذربایجان‌غربی همچنین گفت: روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه در محل کانون وکلا و روزهای جمعه همزمان با نماز جمعه وکلای این مرکز برای مردم خدمات مشاوره‌ای رایگان می‌دهند.

در اعتراض به تبصره ماده ۴۸، از لیست خارج می‌شوم

احد غلامی‌رضایی نایب رییس کانون وکلا نیز با اعلام اینکه در اعتراض به تبصره ماده ۴۸ و حمایت از همه وکلا از لیست خارج خواهدشد گفت: وکلا همانند سایر اصناف براساس حجم پرونده مالیات پرداخت می‌کنند ولی به علت برخی رقم‌های غیرمنصفانه که مورد اعتراض وکلاست، رایزنی هایی را با سازمان امور مالیاتی انجام داده‌ایم تا رقم مالیاتی مورد پرداخت، طبق قانون دریافت شود.
وی خاطر نشان کرد: تعرفه حق‌الوکاله نیز مدت‌هاست تغییری نکرده درحالیکه هزینه واریزیه وکلا به دادگاه چند برابر شده است و این مورد باید بازنگری شود.
نایب رییس کانون وکلای آذربایجان‌غربی اظهار کرد: اکنون، اکثر وکلا بخاطر مشکلات معیشتی همه نوع پرونده ای را می‌پذیرند و برخی نیز به‌علت کار کم و مشکلات مالی، دیگر پروانه خود را تمدید نمی‌کنند.
غلامی رضایی در مورد تخلفات انتظامی نیز گفت: خوشبختانه کانون وکلا براساس آیین نامه و دادسرا و دادستان به شکایات در مورد وکلا می‌شود رسیدگی می‌کند.
وی در مورد کمپین حذف ظرفیت نیز اظهار داشت: باید با منشا این موضوع حل و فصل شود ضمن اینکه پذیرش بی‌رویه و بدون سازوکار دانشجوهای حقوق مشکلات زیادی را ایجاد کرده است.

روزشمار هفته وکیل

زانیار مینابی عضو هیئت مدیره کانون وکلای دادگستری آذربایجان‌غربی نیز گفت: تقویم‌هایی برای وکلا طراحی و آماده‌سازی شده که در آن روزشمار هفته وکیل نیز با توضیحات کافی درج شده است.
وی در مورد روزشمار هفته وکیل امسال که از روز یک اسفند آغاز می‌شود نیز افزود: ۱ اسفند روز کانون وکلا و اموزش عمومی و حق دفاع، ۲ اسفند روز کانون وکلا و رسانه های مکتوب، ۳ اسفند.کانون وکلا و کانون ملی، ۴ اسفند کانون وکلا و مردم، ۵ اسفند کانون وکلا و نیروی انتظامی، ۶ اسفند کانون وکلا و قوه قضاییه و ۷ اسفند روز وکیل مدافع و سالروز استقلال کانون وکلای دادگستری خواهد بود و روز ۹ اسفند نیز همایشی با عنوان همایش گرامیداشت روز استقلال وکلا با حضور خانواده بزرگ وکلای استان برگزار خواهدشد.
وی  ادامه داد: هم‌اکنون ۹۸۸ وکیل و ۱۶۸ کارآموز در این کانون حضور دارند ضمن اینکه ۴۸ فقره پروانه تودیعی و ۱۰۰ پروانه تمدید نشده که تعدد پروانه‌های تمدیدنشده به علت نبود بازارکار است.

کیفیت آموزشی دانشگاه‌ها باید بالاتر برود

حمید طالب زاده عضو دیگر هیات مدیره کانون وکلا نیز گفت: ما میخواهیم وکلایی پرونده دفاع از حقوق مردم را بپذیرند که صلاحیت داشته و دانش کافی برای دفاع داشته باشند و باتوجه به اینکه میدانیم کیفیت آموزش در دانشگاه ها بالا نیست.
وی اضافه کرد: بایستی بار علمی دانشجویان رشته حقوق افزایش یابد و کیفیت مراکز آموزشی بایستی در دستور کار متولیان امر قرار گیرد.
وی خاطر نشان کرد: ضرورت تقویت جایگاه وکیل در جامعه وجود دارد و هر کسی صلاحیت و توانایی دفاع از یک پرونده و حقوق مردمی را ندارد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1234093

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =