نشست «اتحاد اندیشمندان کار و اشتغال البرز» برگزار شد

در راستای هم اندیشی صنعتگران ، تولید کنندگان و کارآفرینان البرز، نشست "اتحاد اندیشمندان کار و اشتغال البرز" برگزار شد.

این گروه که با هدف حمایت از تولید کنندگان و فعالان صنعتی و اقتصادی و در استانه برگزاری سومین دوره انتخابات اتاق بازرگانی شکل گرفته است امروز میزبان طیف های مختلفی از مدیران  و نمایندگان شهرک های صنعتی نظر آباد ،سپهر ، هشتگرد ، بهارستان ، کوثر و اشتهارد و همچنین نمایندگانی از انجمن های نساجی ، پلاستیک و ... بود که با قرائت منشور این ائتلاف به طور رسمی اعلام موجودیت کرد .
در ابتدای نشست گزارشی از شرایط حال حاضر تولیدکنندگان ، صنعتگران و تجار و فعالان اقتصادی البرز از سوی مدیران عامل و صاحبان صنایع استان ارائه شد و مصطفی هاشمی، مدیر عامل شرکت پرشین، محور های توسعه اقتصادی را بر شمرد و بر ایجاد پل ارتباطی بین تولید و بازرگانان تاکید کرد .

وی افزود : ایجاد منافع مشترک در فضای بین المللی و و حوزه تجارت خارجی می تواند در ایجاد این پل ارتباطی موثر باشد که عامل ایجاد کننده آن بخش خصوصی است .

عضو اتحاد اندیشمندان کار و اشتغال البرز با بیان اینکه بازرگانان پاشنه اشیل دولت در عبور از بحران های اقتصادی هستند اظهار داشت: اگر این جایگاه مهم و ارزشمند از سوی دوستان به خوبی درک شود و عملکرد ما با استراتژی توسعه تجارت خارجی همراه باشد، نقش بازرگانی در کنار تولید کنندگان و صنعتگران نقش مکمل و تسهیل گری خواهد بود .

رحیم بنا مولایی در این نشست با تاکید بر حمایت از کسب و کار ها و تشکل های نوظهور تاکید کرد : برای این منظور باید به ساماندهی این تشکل ها و مجموعه های نوظهور باشیم و با ساماندهی آنها و کار کارشناسی در هدایت سرمایه ها به مسیر درست کوشا باشیم و با تسهیل قوانین کسب و کار از هدر رفت سرمایه ها پیشگیری کنیم.

وی در ادامه افزود : رکن اصلی رونق اقتصادی حوزه تجارت و بازرگانی است و این موضوع که به عنوان پلی بین تولید کننده و مصرف کننده عمل میکند نیازمند توجه جدی است .

رییس فعلی اتاق بازرگانی البرز گفت : یکی از معضلات امروز این است که قانون تجارت به درستی رعایت نمی شود و باید برای اجرای قانون برنامه ویژه ای داشته باشیم و با ساماندهی سیستم فروش محصول، تولید را رونق ببخشیم .

رییس شهرک صنعتی اشتهارد نیز در سخنانی به اهمیت انتخاب افراد در انتخابات پیش رو اشاره کرد و گفت باید این اشخاص با همین جدیت و پشتکار در زمان حضور در اتاق نیز در راستای منافع فعالان اقتصادی و صنعتی عمل کنند . 

علیزاده افزود : نمیتوان مشکلات موجود را انکار کرد و خوب است در جلسات هم اندیشی اتحاد حضور پررنگ و موثری داشته باشیم تا برای حل مشکلات فعالان و صاحب نظران عرصه اقتصاد و تجارت راهکارهای اجرایی خود را پیشنهاد دهند .

محمد تقی ایرانی، معاون اسبق استاندار و فرماندار ویژه کرج نیز با اشاره به تحریم های اقتصادی کشورها بر علیه ایران آن را نتیجه رفتار های ملت ایران در استکبار ستیزی و ازادی خواهی دانست و افزود : اما این تحریم ها تنها با حضور موثر و تاثیر گذار فعالان اقتصادی و صنعتی می تواند شکسته شده و راه توسعه کشور را هموار سازد .

وی با تاکید بر اینکه تجار و بازرگانان و صنعتگران می توانند برای حل مشکلات اقتصادی به مردم کمک کنند اظهار داشت : البرز با ظرفیت های خود در حوزه های مختلف جایگاه سوم را در بین استان های صنعتی داراست لذا تصمیم گیری برای پارلمان بخش خصوصی باید با سنجش تمامی جوانب باشد و در نهایت منتخبان هم باید فارغ از دیدگاه ها و بدون در نظر گرفتن منافع شخصی در این مسیر گام بردارند .

ایرانی با بیان اینکه شجاعت تخصص و توانمندی لازمه یک اتاق قدرتمند است و اعضای آن باید بتوانند با رصد فضای بین المللی در مسیر تامین منافع مردم حرکت کنند اضافه کرد : برای رسیدن به اهداف مهم اقتصادی باید از تقابل با هم و اختلافات پرهیز کرد و هیچ چالشی در این خصوص نباید در انجام وظایف افراد خللی ایجاد کند . دولت هم باید با اعتماد به بخش خصوصی اختیارات را به آن واگذار کند 

وی گفت : تا زمانی که اقتصاد ، واردات و صادرات دولتی باشد هر موضوعی حتی ناچیز می تواند شکل و شمایل سیاسی به خود بگیرد . همچنان که در موضوع واردات گوشت و مرغ مشاهده شد . با این سیاست، مردم هر هجمه ای را متوجه دولت می دانند و رفتار های مردم نیز با نگاه سیاسی سنجیده میشود و شکل امنیتی به خود می گیرد.

ایرانی اذعان داشت: با وجود تمامی این مشکلات کارهای خوبی صورت گرفته و امیدواریم مجموعه هایی که با مشخصه های فوق شکل میگیرند مورد اقبال قرار گرفته و شرایط برای اجرای سیاست ها و اهداف توسعه اقتصادی فراهم شود. 

وی با قدردانی از دغدغه های افراد حاضر در این نشست ابراز امیدواری کرد که با همت دوستان این اتحاد ،در آینده شاهد اتفاقات خوبی در حوزه تجارت ، صنعت و تولید استان باشیم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1235531

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =