زنی که موبایل رانندگان تاکسی را می‌زد هم معتاد بود هم ورزشکار!

جوان آنلاین نوشت: زن رزمی کاری که پس از اعتیاد به مواد مخدر با هفت‌مرد دیگر باند سرقت تلفن همراه رانندگان تاکسی را تشکیل داده بود به دام مأموران گرفتار شد. این زن هنگام دستگیری پس از پرش از دیوار خانه چند همسایه قصد فرار داشت، اما در نهایت در چنگال مأموران افتاد.

سیدگی به این پرونده از چندی قبل با طرح شکایت‌های مشابه‌ای درباره سرقت‌های سریالی گوشی تلفن همراه رانندگان تاکسی از سوی زن ورزیده‌ای در دستور کار مأموران پلیس پایتخت قرار گرفت.
یکی از شاکیان گفت: من راننده تاکسی هستم. ساعتی قبل داخل خیابان زن جوانی به صورت دربستی خودروی مرا کرایه کرد. او در صندلی جلو سوار شد و به طرف مقصد به‌راه افتادیم. گوشی تلفن همراه گرانقیمتم روی داشبورد در نزدیکی خودم بود که پس از توقف در چهار راهی ناگهان زن جوان در چشم به هم زدنی گوشی تلفن همراه گرانقیمتم را قاپید و به سرعت از تاکسی خارج شد. او خیلی ورزیده بود و پس از آن سوار خودروی پژو ۴۰۵ عبوری دیگری شد و از محل گریخت.
در حالی که هر روز به تعداد شاکیان پرونده افزوده می‌شد کارآگاهان اداره‌۱۸ پلیس آگاهی برای دستگیری متهم وارد عمل شدند که دریافتند این زن به همین شیوه و شگرد گوشی مسافران و مسافربران و تاکسی‌های محدوده بازار و خیابان‌های اطراف بازار تهران سرقت می‌کند. در ادامه مأموران با بررسی‌های تخصصی هویت متهم را که زن ۳۰‌ساله سابقه داری به نام زهرا بود شناسایی کردند. بدین ترتیب مأموران محل‌های تردد وی را تحت نظر گرفتند تا اینکه مخفیگاه وی را در حوالی خیابان نواب شناسایی کردند. پس از این چهار اکیپ از کارآگاهان اداره‌۱۸ همراه مأموران زن صبح روز یک‌شنبه برای دستگیری متهم به مخفیگاه زهرا رفتند. مأموران همان ابتدا دو مرد را که از همدستان زهرا بودند در محل دستگیر کردند، اما زهرا برای فرار از دام مأموران از روی دیوار حیاط خانه‌اش به حیاط خانه همسایه پرید و پس از آن از روی دیوار حیاط چند خانه دیگر هم عبور کرد، اما در نهایت با اقدام سریع مأموران زن پلیس گرفتار شد. متهمان پس از دستگیری برای تحقیقات به اداره پلیس منتقل شدند. هر سه متهم در بازجویی‌ها به جرم خود اقرار کردند.
اعترافات دزد رزمی کار
زهرا گفت: من رزمی کار هستم و از دوران کودکی اهل ورزش بودم، اما مدتی قبل به خاطر ارتباط با دوستان ناباب معتاد به مواد مخدر شدم. از آن روزی که اعتیاد پیدا کردم سرنوشت زندگی‌ام تغییر کرد و روزگارم سیاه شد. برای بدست آوردن هزینه اعتیاد دست به خلاف زدم، اما مدتی بعد دستگیر شدم و به زندان افتادم. پس از آزادی دوباره آلوده به مواد مخدر شدم و این چرخه ادامه داشت و چند باری روانه زندان شدم تا اینکه آخرین بار که از زندان آزاد شدم هنگام مصرف مواد مخدر با مردی به نام سیاوش آشنا شدم. او که متوجه شد من نیاز زیادی به پول برای خرید مواد مخدر دارم به من پیشنهاد داد که گوشی تلفن همراه راننده تاکسی‌ها و مسافران را سرقت کنم و به او بفروشم. سیاوش مرا آموزش داد و من هم پس از فراگیری این شیوه به داخل خیابان‌ها رفتم و به عنوان مسافر سوار خودروی مسافرکش‌ها می‌شدم و اقدام به سرقت می‌کردم. من اموال سرقتی را به سیاوش می‌دادم و او هم به من پول می‌داد تا مواد مخدر تهیه و مصرف کنم. از آنجایی که مصرفم زیاد بود مجبور بودم هر چه بیشتر سرقت کنم تا پول بیشتری بدست بیاورم و مواد بخرم. من همچنین در ارتباطی که با سیاوش داشتم با مرد دیگری به نام محمد که او هم از متهمان سابقه‌دار است آشنا شدم و گاهی هم گوشی‌های سرقتی را به او می‌فروختم، اما در حال حاضر از او بی‌خبرم.
شیوه سرقت از راننده ها
وی درباره شیوه سرقت گفت: من داخل خیابان خودروهای مسافرکش را به صورت دربست کرایه می‌کردم و با توجه به آموزش‌های که دیده بودم در فرصت مناسب تلفن همراه راننده تاکسی را سرقت می‌کردم. از آنجایی که من رزمی کار و ورزیده‌ام خیلی سریع و به سرعت از محل می‌گریختم. از سوی دیگر هم همدستم با خودرواش همیشه در تعقیب من بود که پس از فرار مرا سوار خودرواش می‌کرد و از محل دور می‌شدیم. پس از اعتراف متهم، مأموران مخفیگاه سیاوش را شناسایی و متهم را دستگیر کردند. سیاوش در بازجویی‌ها به جرم خود با همدستی سه نفر دیگر اعتراف کرد. مأموران با نشانی‌هایی که سیاوش داده بود سه متهم دیگر را در مخفیگاهشان حوالی خیابان نواب شناسایی و دستگیر کردند. مأموران در مخفیگاه متهمان تعداد ۴۵ گوشی سرقتی و تعداد زیادی گوشی اوراق شده کشف کردند که حکایت از این داشت تمامی گوشی‌های سرقتی را زن رزمی کار سرقت کرده است. سرهنگ کارآگاه احمد نجفی، معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: متهمان به مقام قضایی معرفی شدند و با تشکیل پرونده‌ای در این زمینه، اظهارات همه متهمان که صراحتاً به خریدوفروش اموال مسروقه با همکاری متهم زن پرونده اعتراف کرده بودند در پرونده ثبت شد. با انتقال متهمان به اداره آگاهی، مشخص شد تنها متهم فراری پرونده که مرد جوانی به نام محمد است چند روز قبل در طرح پلیس به اتهام سرقت گوشی دستگیر و روانه زندان قزل‌حصار شده است. تحقیقات از متهمان ادامه دارد.
60231
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1235627

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =