طلیعه اسلام ، مبدأ ارتقای منزلت زن در جامعه است

مدیرکل پست چهارمحال و بختیاری گفت: تا پیش از بعثت پیامبر اعظم (ص) ، نگرش تأسف باری در جوامعِ مختلف نسبت به جایگاه زنان ، وجود داشت و با توجه به روندِ حاکم بر تاریخ ؛ می توان اذعان داشت که طلیعه ی اسلام ، مبدأ ارتقای منزلت زنان است.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین استان چهارمحال وبختیاری به نقل از روابط عمومی پست استان ، سید عبدل درگاهی در مراسم  تجلیل از بانوان شاغل در اداره کل پست استان با تشریح آیات آسمانی و روایات نبوی در بابِ شأن زنان ، افزود : علیرغمِ مقاومتِ جریانِ تحجّر در صدر اسلام ، پیامبر اعظم(ص) با تدبیری سرشار از معنویت  ضمنِ تقویتِ منزلت زنان، زمینه را برای توسعه ی رفتارهای احترام آمیز نسبت به بانوان در همه ی اعصار فراهم فرمودند.

درگاهی تأکید کرد: این رویکردِ معنوی در عصر حاضر با برآمدنِ خورشیدِ انقلاب اسلامی به رهبریِ حضرت امام (ره) ، نه تنها  تحوّلی عظیم در نگرش به جامعه ی زنان ایجاد کرد بلکه سبب شد تا  دکترینِ نوینی در راستای تکریم زنان به جوامعِ غرب ارایه شود.

مدیرکل پست چهارمحال و بختیاری همچنین اظهار داشت: تقارنِ میلاد بنت نبی مکرمِ اسلام با امام خمینی(ره) به عنوانِ یگانه شخصیت اثرگذار در قرن حاضر ، از جمله وقایعِ خجسته ی تاریخ اسلام و جمهوری اسلامی است.

گفتنی است ،  که در پایانِ این مراسم با اهدای هدایایی  از بانوانِ شاغل در اداره کل پست چهارمحال و بختیاری تجلیل شد.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1236382

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =